تاریخ انتشار: 1402/05/28 19:54
کد خبر: 899

خرید جدید یحیی ؛ یاسین سلمانی به درد پرسپولیس می‌خورد؟

حمید درخشان سرمربی پیشین پرسپولیس می‌گوید: شکی در توانمندی مهدی عبدی ندارم اما او باید زودتر به خودش می‌آمد. الان هم دیر نشده است. او می‌تواند به تیم دیگری رفته و پس از گلزنی‌های متعدد و پیشرفت بیشتر با انگیزه ای بالاتر به پرسپولیس بازگردد.
خرید جدید یحیی ؛ یاسین سلمانی به درد پرسپولیس می‌خورد؟

این موضوع باعث شد تا این بازیکن به دنبال جدایی از پرسپولیس باشد تا به تیمی برود که فرصت بازی به او برسد. در همین رابطه مشخص شد که تیم تراکتور با شرایط پرسپولیس برای وگذاری عبدی به صورت قرضی موافقت کرده تا این مهاجم را با لباس سرخ تیم تبریزی در لیگ برتر ببینیم. این در حالی است که در یکی دو روز اخیر، تیم نساجی هم به دنبال جذب عبدی افتاده اما آنها نه به صورت قرضی بلکه به صورت دائمی این بازیکن را می‌خواهند. این درخواست نساجی با مخالفت پرسپولیس روبرو شده و به همین دلیل احتمال اینکه عبدی به نساجی برود بسیار کم است اما با موافقت تراکتور با جذب قرضی این بازیکن، به احتمال زیاد عبدی را در این تیم خواهیم دید. یحیی گل‌محمدی سرمربی پرسپولیس هم با انتقال قرضی عبدی موافقت کرده است.

 

 

حمید درخشان که در یکی دو سال اخیر در چند نوبت از مهدی عبدی انتقاد کرده است در این رابطه می‌گوید: به همه شما ثابت شد من با مهدی عبدی یا هر بازیکن دیگری پدرکشتگی ندارم؟ من قبلا هم گفته ام مهدی عبدی مهاجم جوانی است که آینده خوبی هم دارد اما ظرفیت او همین است. چه جوری بگویم؟ بازیکنی که روی نیمکت بنشیند و برایش فرقی نداشته باشد نمی‌تواند پیشرفت کند. من شکی در توانمندی مهدی عبدی ندارم اما او باید زودتر به خودش می‌آمد. الان هم دیر نشده است. او می‌تواند به تیم دیگری رفته و پس از گلزنی‌های متعدد و پیشرفت بیشتر با انگیزه ای بالاتر به پرسپولیس باز گردد.

 

 

او ادامه می‌دهد: پرسپولیس و تیم‌های بزرگ شرایط خاصی دارند. پرسپولیس تیم فرصت‌هاست اما چند سال به شما زمان نمی‌دهد که خودتان را به عنوان بازیکن نشان دهید. من نمی‌خواهم و دوست ندارم از خودم تعریف کنم اما مثال می‌زنم که مهدی عبدی و جوانان دیگر بدانند اگر حرفی می‌زنم از سر دلسوزی است. سال ۱۳۵۴ که حدودا ۱۶ یا ۱۷ ساله بودم. در تیم مزدا بازی می‌کردم که از سوی الکساندر یاگودیچ سرمربی اهل یوگسلاوی به تیم ملی جوانان دعوت شدم. راستش را بخواهید من به عنوان فروارد به تیم ملی جوانان دعوت شدم اما یاگودیچ مرا یک خط عقب برد و تبدیل به هافبک کرد! آن مرحوم به من گفت یک خط عقب تر بازی کنی بهترین هافبک ایران خواهی شد. ابوالفضل جلالی پیشکسوت مطبوعات آن زمان یک خبرنگار برجسته بود که بازی من را به خاطر تکنیکی بودن دوست داشت. همیشه در نشریات آن زمان از من می‌نوشت و بعد از تیم ملی جوانان ۳ پیشنهاد داشتم. پاس تهران، استقلال و پرسپولیس که اصغر حاجیلو دوست خوبم می‌خواست من را به  استقلال ببرد ولی با ابوالفضل جلالی مشورت کردم و او هم پیشنهاد کرد نزد زنده یاد منصور امیر آصفی سرمربی پرسپولیس بروم و خیلی هم حرف نزنم! پرسپولیس آن قدر بازیکن بزرگ داشت که نمی‌توانستیم به کسی نزدیک شویم! وازگن صفریان، مسیح مسیح نیا، جواد الله وردی، محمدرضا خلعتبری، محمد دادکان، اصغر ادیبی، محمد مایلی کهن، علی پروین، محمد زادمهر، صفر ایرانپاک، محمود خوردبین و ... که یک تریلی هم اسمشان را نمی‌کشید. تازه به این جمع باید پرویز قلیچ خانی را هم اضافه کنید. اتفاقا مرحوم امیر آصفی من را جای علی پروین در زمین گذاشت. پروین دو روز سرتمرین نیامد و قهر کرد. ما با نیروی اهواز در تهران بازی داشتیم که یک بر صفر باختیم. البته من بازی خوبی انجام دادم ولی باختیم و علی پروین به رختکن آمد و با امیر آصفی گرد گیری کرد. دعوای این دو فاتحه مربیگری امیر آصفی را در پرسپولیس خواند! این خاطره نسبتا طولانی را تعریف کردم تا بگویم یک جوان باید از فرصت‌ها به بهترین شکل استفاده کند وگرنه نمی‌تواند در تیم پرسپولیس دوام داشته باشد.

کاپیتان اسبق پرسپولیس خاطرنشان می‌کند: باز تکرار می‌کنم من مهدی عبدی و فوتبالش را دوست دارم. الان هم دوست دارم او برود، بدرخشد و آقای گل به پرسپولیس بازگردد اما این روزها را خوب به خاطربسپارد. نباید به این راضی باشد که فقط روی نیمکت یک تیم بزرگ بنشیند. این برای بازیکن ۲۴ یا ۲۵ ساله خوب نیست. شما می‌بینید امباپه هم ۲۴ یا ۲۵ ساله است اما قهرمان جام جهانی شده و در جام جهانی قطر هم آقای گل شد. این یک مثال است که الان فوتبالیست ۲۴ ساله در دنیا به پختگی کامل باید رسیده باشد و دیگر جوان محسوب می‌شود. مهدی عبدی که همسن امباپه است باید بیشتر بجنبد و خودش را نشان دهد.

حمید درخشان بار دیگر به جدایی عیسی آل کثیر اشاره کرده و می‌گوید: من نمی‌خواهم خیلی به این موضوع اشاره کنم اما به عنوان یک پرسپولیسی دوست داشتم او بماند. جدایی عیسی آل کثیر هم به ضرر خودش تمام شد و هم پرسپولیس! گاهی بازیکنان تصمیماتی می‌گیرند که احساسی یا لحظه ای است و این می‌تواند مشکلاتی ایجاد کند. به هر حال الان او بازیکن سپاهان محسوب می‌شود و دیگر نمی‌توانیم خیلی در این رابطه صحبت کنیم.

 

 

او در مورد بحث خرید یاسین سلمانی نیز تصریح می‌کند: من واقعا نمی‌دانم که آیا این جوان می‌تواند در خط میانی پرسپولیس بازی کند و خوش بدرخشد یا نه؟ نمی‌دانم و باید ببینیم! با این وجود معتقدم پرسپولیس‌هافبک‌های بسیار توانمندی دارد. سعید صادقی، مهدی ترابی، سروش رفیعی، میلاد سرلک همگی فوق العاده هستند و خوب کنار هم جا افتاده اند. یاسین سلمانی هم استعدادش را دارد اما باید در چرخه مسابقات او را ارزیابی کرد.

 

سرمربی سابق پرسپولیس همچنین ضمن تعریف و تمجید از وحید امیری، یادآور می‌شود: وحید امیری یکی از بازیکنان زحمتکش، بی ادعا، تکنیکی و چند پُسته است که بازوبند کاپیتانی را هم بر بازو بسته است. بازیکنان تکنیکی معمولا کمی‌خودخواه هستند اما وحید یک فوتبالیست کاملا در خدمت تیم است. او در پرسپولیس در خط دفاع به عنوان مدافع چپ، خط میانی و حالا خط حمله بازی کرده می‌کند. چنین بازیکنانی کمیاب و نادر هستند و امیدوارم او که زندگی سالم و بی حاشیه ای هم دارد بتواند چند سال دیگر با این توان برای پرسپولیس بازی کند و خوش بدرخشد.

 

حمید درخشان در پایان در مورد بازی با ذوب آهن اصفهان نیز گفت: پرسپولیس از دو بازی قبلی ۶ امتیاز کسب کرده و این شروع خیلی خوبی بوده است. شاید برخی‌ها حرف از برد یک برصفر بزنند اما مهم ۳ امتیاز است. یحیی گل محمدی و پرسپولیس با دفاع و بازی منطقی راه قهرمانی را خوب آموخته اند و در فصل جاری هم بیشترین شانس را برای رسیدن به این مهم دارند. بازی با ذوب آهن هم بازی سختی است که به نظر من غیبت تماشاگران هم مزید برعلت شده است. بازی در ورزشگاه آزادی زمانی جذاب است که سکوهایش پُر و مملو از تماشاگر باشد اما به هر حال یحیی و شاگردانش بدون توجه به این مسائل و برای شاد کردن دل هواداران باید برای پیروزی و ۳ امتیاز به میدان بروند.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/488zm4

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


گل محمدی و ۴ پرسش سخت برای انتخاب ترکیب پرسپولیس