تاریخ انتشار: 1395/11/08 16:47
کد خبر: 233151

چه تیمی بیشترین لطمه را از داوران دیده است؟

بیشتر تیم‌های لیگ برتر ایران امسال به نحوه قضاوت داوران معترض بودند که همین مسئله موجب شد دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال به بررسی نحوه قضاوت در 11 هفته بپردازد.

به دلیل اعتراض تیم‌ها نسبت به داوری در بازی‌های لیگ شانزدهم دپارتمان داوری آمار قضاوت داوران را از هفته پنجم تا پانزدهم منتشر کرد که نکته جالب توجه عنوان شدن بدون حتی یک اشتباه به نفع یا ضرر برای تراکتورسازی است، درحالی که کارشناسان زیادی در دیدار هفته سیزدهم آنها برابر استقلال اعتقاد به اخراج محمد ایران‌پوریان به دلیل زدن مشت به صورت کاوه رضایی داشتند یا در مسابقه با صبا دو صحنه مشکوک به پنالتی برای قمی‌ها اتفاق افتاد.

 

با این حال دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال در فهرستی که پس از بازبینی بازی‌ها انتشار داده اعلام کرده در مسابقات تراکتورسازی اتفاق خاصی حتی در دادن اخطارها به وجود نیامده است اما در این بین تیم صبا بیشترین ضرر را از سوی داوری‌ها دیده و در مسابقات مهمی مثل سیاه جامگان، گسترش فولاد و پدیده که هیچ یک با پیروزی قمی‌ها همراه نبوده متضرر شده است؛ همچنین برای پرسپولیس نیز در بازی با نفت تهران یک پنالتی گرفته نشد و مقابل پیکان یک پنالتی به سود حریف آنها رقم خورد و بازیکن سرخ‌پوشان نیز نباید کارت قرمز می‌گرفت.

 

در ادامه به بررسی داوری‌ها طبق نوشته دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال و براساس تیم‌ها می‌پردازیم:

 

1- پرسپولیس

* هفته هشتم(نفت تهران): در دقیقه 77 یک پنالتی پرسپولیس گرفته نشد اما با این حال تاثیری در نتیجه نمی‌گذاشت.

* هفته یازدهم(پیکان): در این مسابقه که با نتیجه بدون گل به پایان رسید داور در دقیقه 54 یک پنالتی و اخراج اشتباه به ضرر پرسپولیس داشت.

* هفته دوازدهم(ماشین‌سازی): دقیقه 68 یک پنالتی برای ماشین‌سازان اعلام شد اما با خوش‌شانسی داور گل نشدن آن تاثیری در نتیجه یک بر صفر سرخ پوشان نداشت.

* هفته چهاردهم(ذوب‌آهن): برخلاف سه مسابقه بالا، در این مسابقه گل مرتضی تبریزی به اشتباه آفساید اعلام شد و دقیقه 88 کامیابی‌نیا باید کارت قرمز را دریافت می‌کرد.

2- صبای قم
* هفته پنجم(ذوب‌آهن): تنها مسابقه این هفته که اشتباه داوری داشته به ضرر صبا بود؛ این دیدار با نتیجه یک بر یک به پایان رسید اما در دقیقه 17 برای صبا یک پنالتی اعلام نشد.
* هفته ششم(سیاه جامگان): مثل هفته پنجم صبا تنها تیمی بود که از اشتباه داوری متضرر شد و گل دقیقه 29 رضا عنایتی به نادرستی آفساید گرفته شد.
* هفته نهم(گسترش فولاد): نهمین بازی فصل هم مثل هفته‌های پنجم و ششم یک مسابقه اشتباه داوری داشت که آن هم به ضرر صبا بود؛ گل سالم صبا در دقیقه 42 آفساید گرفته شد و در دقیقه 49 بازیکن صبا به نادرستی کارت زرد دوم را دریافت کرد.
* هفته دهم(پدیده): داور دقیقه 11 یک کارت قرمز باید به بازیکن پدیده می‌داد؛ دقیقه 41 یک پنالتی برای پدیده گرفته شد که درست نبود و البته ثمری نداشت؛ دقیقه 80 پنالتی برای صبا درست نبود که تاثیری هم در نتیجه نگذاشت.
* هفته دوازدهم(استقلال تهران): در این بازی آبی‌پوشان 2 بر صفر پیروز شدند اما دقیقه 35 یک پنالتی آنها اعلام نشده بود.

3- ذوب‌آهن
* هفته پنجم(صبای قم): یک پنالتی برای حریف آنها گرفته نشد و ذوب در این مسابقه سود برد.
* هفته یازدهم(صنعت نفت): دقیقه 72 بنگستون قبل از تعویض ضربه‌ای به بازیکن صنعت زد که باید اخراج و ذوب 10 نفره می‌شد.
* هفته چهاردهم(پرسپولیس): ذوبی‌ها این مسابقه را بردند ولی یک گل‌شان مردود اعلام شد و کامیابی‌نیا باید کارت قرمز می‌گرفت.

4- استقلال تهران
* هفته دوازدهم(صبا): آبی‌ها در این مسابقه پیروز شدند ولی یک پنالتی هم برای‌شان گرفته نشد.

5- استقلال خوزستان

* هفته هفتم(پیکان): تنها اشتباه داوری در بازی‌های تیم استقلال خوزستان برابر پیکان و البته به سودشان رقم خورد که یک بازیکن خوزستانی باید اخراج می‌شد.

6- پدیده
* هفته دهم(صبا): مشهدی‌ها خوش‌شانس بودند که داور به اشتباه بازیکن‌شان را در دقیقه 11 اخراج نکرد؛ اعلام دو پنالتی اشتباه به سود هر دو تیم دیگر اتفاق مهم این مسابقه بوده است.

7- پیکان
* هفته هفتم(استقلال خوزستان): یک بازیکن استقلال خوزستان اخراج نشد.
* هفته دهم(ماشین‌سازی): پیکان 4 بر یک برنده شد ولی بازیکن‌اش نباید کارت قرمز می‌گرفت؛ البته تیم جلالی یک گل هم که پیش از آن خطا شده بود زد.
* هفته یازدهم(پرسپولیس): یک پنالتی برای پیکان و اخراج بازیکن پرسپولیس درست نبود.
* هفته پانزدهم(فولاد خوزستان): تیم جلالی با یک پنالتی که درست نبود و یک بار عدم اعلام پنالتی برای حریف‌شان توانست 2 بر یک پیروز شود که این تنها بازی‌ای بود که اشتباه داوری در هفته پایانی نیم‌فصل داشت.

8- سایپا و سپاهان(مشترک)
* هفته هشتم: در تنها دیدار سایپا که اشتباه داوری رخ‌داد، آنها نفع زیادی بردند چراکه یک پنالتی برای سپاهان گرفته نشد و بازیکن اصفهانی هم نباید کارت قرمز می‌گرفت.

9- سیاه جامگان
* هفته ششم(صبا): تیم مشهد خوش‌شان بود که داور به اشتباه گل دقیقه 29 صبا را آفساید اعلام کرد.
* هفته چهاردهم(ماشین‌سازی): بازیکن سیاه جامگان دقیقه 58 باید اخراج می‌شد و دومین داوری به سود تیم مشهد رقم خورد.

10- صنعت نفت
* هفته یازدهم(ذوب‌آهن): آبادانی‌ها 3 بر یک برابر ذوب بازنده شدند ولی دقیقه 72 بنگستون مهاجم ذوب باید کارت قرمز دریافت می‌کرد و تیم اصفهانی 10 نفره به بازی ادامه می‌داد.

11- فولاد خوزستان

* هفته پانزدهم(پیکان): تنها در یک مسابقه اتفاق داوری برای بازی‌های آنها رخ داد و فولادی‌ها در مسابقه‌ای که 2 بر یک بازنده شدند با یک پنالتی اشتباه برای حریف ضرر کردند و یک پنالتی هم به دست نیاوردند.

12- گسترش فولاد
* هفته نهم(صبا): تیم فراز کمالوند برابر صبا از داوری نفع برد چراکه یک گل سالم برای قمی‌ها گرفته نشد و دقیقه 49 داور نباید به بازیکن صبا کارت زرد دوم را نشان می‌داد.

13- ماشین‌سازی

* هفته هفتم(نفت تهران): بیشترین اشتباهات داوری در این مسابقه رقم خورده است؛ دو پنالتی اشتباه برای ماشین‌سازی و یک پنالتی برای نفت گرفته شد؛ گل نفت باید مردود اعلام و علی دایی از کنار زمین اخراج می‌شد.

* هفته دهم(پیکان): یک مدافع حریف ماشین‌سازان نباید اخراج می‌شد ولی قبل از گل دوم پیکان خطا اتفاق افتاده بود.

* هفته دوازدهم(پرسپولیس): ماشین‌سازی با اشتباه داور یک پنالتی به دست آورد که گلی در پی نداشت.

* هفته چهاردهم(سیاه جامگان): دقیقه 58 بازیکن سیاه جامگان نادرست اخراج نشد.

14- نفت تهران

* هفته هفتم(ماشین‌سازی): نفت به یک پنالتی اشتباه رسید اما حریف‌شان هم دو پنالتی نادرست به دست آورد؛ گل نفت ناصحیح بود و علی دایی به دلیل اعتراض‌های زیاد باید از اخراج می‌شد.

* هفته هشتم(پرسپولیس): تیم علی دایی 3 بر صفر به پرسپولیس باخت اما خوش‌شانس هم بود که دقیقه 77 داور یک پنالتی به سود پرسپولیس نگرفت.

- گفتنی است، با اعلام دپارتمان داوری تنها در هفته سیزدهم هیچ اشتباه داوری رخ نداده است.

 

 

 

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/48dpon

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


تیم ملی و یک چالش جدید