تاریخ انتشار: 1396/03/08 18:36
زودتر گل بزن؛
کد خبر: 207599

دستور اصلی استقلال در بازی با العین

نتیجه‌ای که استقلال در تهران کسب کرد فوق‌العاده نه اما خوب بود، خوب از این جهت که آبی‌ها در بازی خانگی گل نخوردند و حالا استرس گل‌خورده در زمین خودی را ندارند.
دستور اصلی استقلال در بازی با العین

این یعنی استقلال حتی با یک مساوی در زمین حریف (با هر نتیجه‌ای) به مرحله بعد صعود می‌کند. باخت استقلال با نتیجه یک بر صفر بازی را به وقت اضافه و ضربات پنالتی می‌برد، اما باخت استقلال با تفاضل گل 1- و با نتیجه‌ای جز یک بر صفر هم آن را به مرحله بعد می‌برد. این مسئله می‌تواند استراتژی استقلال را برای بازی هم روشن کند، به این صورت که استقلالی‌ها می‌دانند زدن یک گل در خانه حریف می‌تواند بسیار گره‌گشا بوده و باعث برتری این تیم در مجموع دو بازی باشد.

 

استقلال اگر یک گل در بازی امشب بزند العین برای صعود نیاز به سه گل دارد. با همین فرمول اگر استقلال دو گل در زمین العین بزند العین باید چهار گل بزند تا صعود کند اما اینکه استقلال در یک بازی سه یا چهار گل هم بخورد اتفاقی بوده که مدت‌هاست نیفتاده. درواقع تیمی که علیرضا منصوریان ساخته در لیگ شانزدهم هیچگاه در یک بازی سه گل نخورده است. حتی در روزهای بد و تلخ نیم‌فصل اول که نتایج استقلال ناامید‌کننده بود هیچ تیمی موفق نشد سه بار به استقلال گل بزند. این اتفاق در لیگ قهرمانان آسیا هم نیفتاده است. بدترین نتیجه‌ای که تیم منصوریان در این تورنمنت گرفته شکست دو بر یک در برابر الاهلی امارات است که آن هم در دقایق پایانی رقم خورد. با این تفاسیر به نظر می‌رسد هدف‌گذاری استقلال برای این بازی کاملا مشخص است: «زدن حداقل یک گل در خانه حریف»؛

 

البته همان‌قدر که این مسئله برای استقلال و طرفدارانش روشن است قاعدتا تیم حریف هم از این خطر آگاهی دارد. آنها می‌دانند که گل‌خوردن در خانه مساوی است با حذف از لیگ قهرمانان آسیا. برای همین هم مهم‌ترین هدفشان این است که گل نخورند. این هدف حتی بر زدن‌ گل هم ارجحیت دارد. درواقع اولویت العین «گل‌نخوردن» است، نه «گل‌زدن»؛ البته همین مسئله فشار روحی و روانی شدیدی را روی تیم میزبان وارد می‌کند و این به نفع استقلال است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/48nebw

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


پنج پرده از عجیب‌ترین شگفتی فصل/ قول منصوریان که 180درجه برعکس شد!