تاریخ انتشار: 1396/09/04 17:09
کد خبر: 172251

قیمت قدوس چند؟

وقتی اوسترسوند در پلی‌آف لیگ اروپا گالاتاسرای را حذف کرد، همه سوال می‌کردند که این تیم گمنام از کجا آمده؟
قیمت قدوس چند؟

قدوس  پدیده جدید فوتبال سوئد پنج‌شنبه شب موفق شد با برتری ۲ بر صفر مقابل زوریای اوکراین به مرحله حذفی لیگ اروپا صعود کند و حالا در چشم مدعیان یک حریف سرسخت محسوب می‌شود.

برای طرفداران فوتبال در ایران این نام اهمیت مضاعفی دارد. سامان قدوس، مهاجم جدید تیم ملی، یکی از ستاره‌های این تیم است و مقابل زوریا هم زننده دومین گل تیمش بود. گل سامان یک گل معمولی نبود. او توپ را در میانه زمین، پشت به دروازه گرفت، به دفاع زوریا زد و پس از حرکت قطری توپ را از پشت محوطه جریمه به گوشه مخالف دروازه فرستاد.

سامان در شکوفایی اوسترسوند نقش پررنگی داشته.

او در هفته اول لیگ اروپا یکی از نامزدهای بهترین بازیکن بود و به تازگی عنوان بهترین مهاجم فصل لیگ سوئد را هم به دست آورد. این پنجمین گل اروپایی این فصل قدوس بود و درخشش او از چشم باشگاه‌های بزرگ اروپایی هم دور نمانده.

قبل از بازی، دانیل کیندبرگ با سوال خبرنگار تلویزیون سوئد درباره قیمت سامان قدوس روبه‌رو شد و او پاسخ داد: حداقل ۵۰ میلیون کرون (کمی بیش از ۵ میلیون یورو). بعد از بازی اما شرایط فرق کرده بود؛ قدوس گلی استثنایی زد و اوسترسوند صعود کرد، یعنی برای ادامه مسیر لیگ اروپا به بازیکنانش نیاز دارد و ممکن است در فروش آنها تجدید نظر کند.

وقتی خبرنگار بعد از بازی یک بار دیگر از کیندبرگ قیمت قدوس را پرسید، این بار احساسی شد و با چشمانی اشکبار گفت:

«سوال خیلی سختی است. از نظر من قیمت او خیلی بیشتر از این است. برایم خیلی سخت است که روی بازیکنانم قیمت بگذارم. آنها مثل بچه‌های من هستند. من حالا ۲۵ بچه دارم. برایم خیلی سخت است که بخواهم روی آنها قیمت بگذارم.»

او خیلی امیدوار است که در پنجره زمستانی انتقالی صورت نگیرد و سامان در اوسترسوند باقی بماند:

«تصمیم ما این است که او اینجا را ترک نکند. ما نمی‌خواهیم هیچ‌کس را بفروشیم‌ ولی اگر یک باشگاه بزرگ با پیشنهادی بزرگ قدم پیش بگذارد، باید درباره آینده بازیکن و باشگاه مسوولیت‌پذیر باشیم. در غیر اینصورت با جدایی او مخالفت می‌کنیم. گراهام پوتر (سرمربی اوسترسوند) لیاقتش را دارد که با تمام داشته‌هایش در ادامه این مسابقات با حریفان رقابت کند.»

وقتی سامان قدوس درباره اشک‌های کیندبرگ در مصاحبه شنید، گفت:

«رابطه ما فوق‌العاده است. ما رابطه خیلی خوبی داریم و می‌توانم هر چیزی از او درخواست کنم. به سختی می‌توانم رابطه‌ام با هم‌تیمی‌ها، کیندبرگ و گراهام پوتر را تشریح کنم. اگر به تیم دیگری بروم، امیدوارم حداقل همین قدر خوب باشد. من می‌توانم با کیندبرگ درباره هر موضوعی صحبت کنم.» او درباره احتمال انتقالش هم گفت: «فعلا نمی‌توانم به این سوال پاسخ بدهم. تصمیم نهایی با دانیل است. من اینجا خوشحالم و حالا به یک شانزدهم نهایی اروپا رسیده‌ایم.»

جدی‌ترین مشتری قدوس وردربرمن است که این فصل مشکل گلزنی دارد، ولی کویینز پارک رنجرز در چمپیونشیپ هم وضعیت مهاجم ایرانی را به دقت دنبال می‌کند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/48xm8l

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


نتایج کامل  لیگ اروپا/از  شکست آرسنال  تا گلزنی سامان قدوس