تاریخ انتشار: 1395/12/01 21:06
کد خبر: 227979

مهاجم زهردار الاهلی و خاطره بد منصوریان

استقلال فردا شب در اولین بازی خود در لیگ قهرمانان آسیا در دوبی مهمان الاهلی امارات خواهد بود.
مهاجم زهردار الاهلی و خاطره بد منصوریان

 این تیم در حال حاضر در رده دوم لیگ حرفه‌ای امارات قرار دارد. الاهلی فصل پیش برای هفتمین بار قهرمان لیگ امارات شد. این تیم 3 بازیکن بزرگ خارجی به نام‌های اورتون ریبیرو از برزیل، آساموا جیان از غنا و ماکته دیوپ از سنگال دارد. 8 ملی‌پوش اماراتی هم در الاهلی توپ می‌زنند که مهم‌ترین آنها احمد خلیل، ماجد ناصر و ولید عباس هستند. اما بی‌شک کلیدی‌ترین بازیکن این تیم احمد خلیل است.

احمد خلیل از سال 2001 و در نوجوانی به عنوان یک استعداد بزرگ فوتبالی به الاهلی پیوست و تا امروز فقط در این تیم بازی کرده است. او که در سال‌های 2008 تا 2010 یکی از بهترین بازیکنان جوان آسیا بود سرانجام در سال 2015 به عنوان بازیکن سال آسیا انتخاب شد. او این موفقیت را به دلیل درخشش در تیم ملی امارات در جام ملت‌های آسیای سال 2015 و همچنین رسیدن به فینال لیگ قهرمانان آسیا در سال 2015 با تیم الاهلی امارات به دست آورد. خلیل در حال حاضر در دوران اوج فوتبال خود به سر می‌برد. او دو ماه پیش در دیدار دوستانه امارات و بلغارستان هر 3 گل تیمش را به ثمر رساند تا امارات مقابل این تیم اروپایی 3-0 پیروز شود. اما خلیل علیرغم اینکه بارها در برابر ایران بازی کرده، در مقابل تیم ملی ایران هنوز موفق به گلزنی نشده است. البته این آمار در بازی‌های باشگاهی فرق می‌‎کند.

خلیل در لیگ قهرمانان آسیای 2015 و در مرحله یک‌چهارم نهایی، با الاهلی مقابل نفت تهران قرار گرفت و در بازی برگشت گل دوم تیمش را از روی نقطه پنالتی به شاگردان منصوریان زد و نفت از این رقابت‌ها حذف شد. او یک سال پیش از این هم در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیای 2014 در اصفهان به سپاهان گل زده بود. او در سال 2010 هم به مس کرمان یکی از نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا گل زده بود. با وجود ناکامی برابر تیم ملی ایران، او 3 بار به 3 نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا گل زده است و بی شک فردا شب در برابر استقلال هم به دنبال گلزنی به چهارمین تیم ایرانی در لیگ قهرمانان آسیاست. اما منصوریان که یک بار با گل این بازیکن از لیگ قهرمانان آسیا کنار رفته، دیگر قصد ندارد توسط او و هم‌تیمی‌هایش در آسیا مغلوب شود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4d8dqj

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


پشت پرده پیشنهاد باشگاه پرتغالی به ستاره استقلال
اختصاصی| چهارمین پیشنهاد باشگاه پرتغالی به محسن کریمی؛