تاریخ انتشار: 1396/01/21 08:23
کد خبر: 218155

تمرین جشن قهرمانی پرسپولیسی ها امروز در آزادی

تمرین جشن قهرمانی پرسپولیسی ها امروز در آزادی

دوشنبه 21 فروردین 1396، ورزشگاه آزادی تهران، دور برگشت گروه چهارم لیگ قهرمانان آسیا

امروز که سرخ‌های تهرانی برای مرتبه دوم طی یک ماه اخیر روبه‌روی الریان قطر صف‌آرایی می‌کنند، وظیفه و هدفشان بسیار مشخص و بدیهی است. آنها باید این تیم پرمهره و البته توانای قطری را ببرند تا با 3 امتیاز حاصله شانس‌های صعود خود از گروه چهارم قاره را احیا کنند. در دور سوم اسفند 95 که دو تیم در دوحه رودررو ایستادند پرسپولیس در شبی بد و پراشتباه با نتیجه 3 بر یک مغلوب شد.
گل اول آن دیدار را پرسپولیس زد اما ساده‌انگاری‌های حاصل از آن گل و جا افتادن تدریجی بازی الریانی‌ها و بخصوص روی دور افتادن رودریگو تاباتا بازیکن ژاپنی – برزیلی آنها که هافبک وسط بازیساز و محوری آنها است روند بازی را عوض کرد و الریان را به برتری 3 بر یک رساند و خود تاباتا با زدن دو گل سهم اول را در ثبت آن نتیجه و خلق اولین شکست پرسپولیس در گروه چهارم قاره داشت.

دو میزبانی در 3 مسابقه
در پی آن نتیجه قرمزهای تهرانی به رده سوم جدول گروه خود تنزل کردند اما چون آنها در دو مسابقه از سه بازی دور برگشت میزبان‌اند و دیدار با نماینده عربستان (الهلال) نیز در زمین بی‌طرف برگزار می‌شود راه برای جبران مافات و حتی سرگروه شدن هموار است.
شروع این اقدامات جبرانی با بازی عصر دوشنبه است، موقعی که پرسپولیس در تهران از الریان پذیرایی می‌کند و به همین سبب قرمزها از هواداران خود خواسته‌اند که استادیوم را پر کنند و با غریوهای حمایت‌شان از کارآیی‌های الریان بکاهند. تی ویژگی‌های فنی و برتری‌های میدانی پرسپولیس نیز برای فتح این دیدار کفایت می‌کند و اکثر پرسپولیسی‌ها معتقدند اگر در دیدار رفت هم قدری خوشفکرتر و کم‌اشتباه‌تر بودند، به هیچ روی شکست نمی‌خوردند. با این حال این امر اسباب نگرانی است که قرمزها با آن خط دفاع پولادین‌شان در لیگ داخلی (فقط 10 گل خورده در 26 مسابقه) در آسیا تنها در 3 دیدار 6 بار دروازه‌شان فرو ریخته است و تحمل دو گل در هر مسابقه به طور متوسط مساله‌ای نیست که بتوان آسان شمرد و رفع آن را بسیار ضروری ندانست.

یک تیم خوش روحیه
دیگر نیاز مهم پرسپولیس خوش‌روحیه بودن است که از این بابت قرمزها هیچ کمبودی ندارند. پرسپولیس به واقع به سبب قطعی شدن نسبی عنوان قهرمانی‌اش در لیگ برتر با روحیه‌ای عالی و سرخوش و سرشار از شادی پای در میدان می‌گذارد و این را هم می‌داند که با نفرات فنی و کارگشایی مانند رفیعی و مسلمان و با تکیه بر شم گلزنی طارمی غلبه بر الریان به طور کامل در دسترسش هست و این اصلا یک ماموریت غیرممکن نیست. در ماه‌های اخیر که قضایای رامین رضاییان عمده و عمده‌تر و سرانجام به قطع همکاری با وی منجر شد برانکو ایوانکوویچ امثال صادق محرمی را نیز کشف کرد و حالا که محسن ربیع‌خواه هم برگشته و وحید امیری هم پرانگیزه است و علی علیپور با گلزنی برابر پیکان بر بغض طولانی خود فایق آمده، سرخ‌ها بیش از پیش به نتیجه رویارویی تازه خود با الریان امیدوار شده‌اند.

حرکت به سوی صدر
مسابقه‌ای که اگر با برد یاران سیدجلال حسینی همراه شود، پرسپولیس شاید قدم بلندی به سوی صدر جدول گروهش بردارد زیرا الهلال به رغم تمامی مهارت‌ها و حرفه‌ای‌گری‌های خود در دیگر دیدار امشب نبرد آسانی را برابر الوحده امارات دیگر تیم گروه چهارم تجربه نخواهد کرد و حتی بازی رفت این دو تیم پیش از عید نوروز هم قدری گره خورده بود.

رویای یک قهرمانی ناب
حالا که خیال ایوانکوویچ بابت قهرمانی در لیگ برتر تقریبا راحت شده، او مجال بیشتری دارد تا صعود آسیایی سرخ‌ها را هم طراحی و اجرا کند و حتی به کسب اولین عنوان قهرمانی آنها در تاریخ برگزاری این مسابقات خوشبینانه بیندیشد. این راهی نیست که به روی پرسپولیس مسدود باشد. به روی تیمی که بهترین فوتبال این فصل را در میان تیم‌های باشگاهی‌مان ارائه داده و کم و کسری‌هایش فراوان نبوده‌اند.
 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4dmanq

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


زمان نشست خبری سرمربیان پرسپولیس و الریان در لیگ قهرمانان اعلام شد