تاریخ انتشار: 1396/01/19 08:57
کد خبر: 218607

جنگ استقلال و تراکتور بر سر سهمیه بلاتکلیف

استقلال تهران و تراکتورسازی تبریز در حالی برای رتبه دوم می جنگند که تکلیف سهمیه های ایران برای دور بعدی لیگ قهرمانان نامشخص است.
جنگ استقلال و تراکتور بر سر سهمیه بلاتکلیف
قهرمانی پرسپولیس تقریبا مسجل شده و تراکتورسازی و استقلال تهران هم به دنبال رتبه دوم هستند اما هنوز مشخص نیست که تیم دوم لیگ چه وضعیتی برای حضور در دوره آینده لیگ قهرمانان آسیا خواهد داشت.
 
سهمیه ما اکنون 2+2 است اما به علت تعلیق فوتبال کویت، سهمیه این کشور تقسیم شد و با این وضعیت سهمیه فوتبال ایران 1+3 شد اما برای دور آینده مشخص نیست که باز هم ایران از سهمیه 3+1 استفاده کند.
 
عملکرد نمایندگان ایران در دوره فعلی لیگ قهرمانان تاثیر زیادی در امتیازهای ما برای دور آینده دارد. اگر سهمیه ما ثابت بماند دو تیم قهرمان لیگ و جام حذفی به طور مستقیم راهی مسابقات لیگ قهرمانان می شوند و تیم دوم لیگ نیز جواز صعود مستقیم را دریافت می کند.
 
در صورتی که سهمیه ایران 2+2 شود تیم دوم لیگ هم باید مثل تیم سوم به پلی آف برود و در این صورت دوم یا سوم شدن برای تراکتور و استقلال تفاوتی نخواهد کرد اما در صورت اینکه سهمیه ایران به 2+1 کاهش یابد، تیم سوم لیگ به آسیا نخواهد رفت.
 
این نکته را نیز نباید فراموش کرد که تراکتورسازی این شانس را دارد که قهرمان جام حذفی شود و در آن صورت تیم چهارم لیگ نیز می تواند در صورت حفظ سهمیه های ایران، در پلی آف لیگ قهرمانان به میدان برود.
 
اکنون استقلال و تراکتورسازی به فاصله یک امتیاز در رده های دوم و سوم قرار دارند و در هفته بیست و هشتم نیز در تبریز با هم مصاف خواهند داد که احتمالا آن بازی تا حد زیادی تکلیف تیم دوم لیگ را مشخص خواهد کرد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4dmqrm

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


خطر جدی در کمین حریفان پرسپولیس