تاریخ انتشار: 1395/10/01 10:22
کد خبر: 241555

پرسپولیس یا تراکتور؟ مسئله این است

در آخرین هفته از دور رفت لیگ شانزدهم، قهرمان نیم‌فصل اول از بین 2 تیم پرسپولیس تهران و تراکتورسازی تبریز مشخص خواهد شد.
پرسپولیس یا تراکتور؟ مسئله این است

برخلاف روال هفته‌های اخیر که بر اساس آن دیدارهای لیگ برتر در 2 روز آخر هفته برگزار می‌شد هفته پایانی از دور رفت لیگ شانزدهم شرایط متفاوتی دارد به این ترتیب که از آخرین روز هفته جاری آغاز می‌شود و اواسط هفته آینده به پایان می‌رسد.
این تغییر به آن خاطر است که در فاصله بین هفته‌های چهاردهم و پانزدهم لیگ برتر مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی برگزار شد و هفت تیم لیگ برتری باقیمانده در این رقابت‌ها دیدارهای خود را پشت سر گذاشتند. به همین دلیل مسابقاتی که دست‌کم یک طرف آن در این مرحله از جام حذفی حاضر بود به روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته بعد انتقال داده شد.
پانزدهمین هفته از لیگ برتر با دیدار تیم‌های پیکان و فولاد در ورزشگاه شهدای شهر قدس آغاز می‌شود. به فاصله کوتاهی پس از شروع این مسابقه برگزاری دیدار تیم‌های پرسپولیس و سیاه‌جامگان در ورزشگاه آزادی در دستور کار قرار دارد. نتیجه نهایی این مسابقه می‌تواند تعیین‌کننده قهرمان نیم‌فصل باشد البته تنها به شرطی که تیم صدرنشین پرسپولیس برنده این دیدار لقب بگیرد. اگر هر نتیجه دیگری جز برد تیم میزبان رقم بخورد شناسایی قهرمان نهایی نیم‌فصل 2 روز به عقب خواهد افتاد زیرا در آن صورت تراکتورسازی می‌تواند با برتری برابر نفت در تهران این عنوان را از آن خود کند.
از آنجا که از یک طرف پرسپولیس این هفته در خانه به مصاف یک حریف پایین‌جدولی می‌رود و از طرف دیگر تراکتورسازی یک دیدار دشوار خارج از خانه برابر یکی از تیم‌های بالانشین لیگ در پیش دارد دست‌کم روی کاغذ تیم پُرطرفدار پایتخت شانس به مراتب بیشتری برای قهرمانی در نیم‌فصل خواهد داشت به خصوص که قرمزپوشان تبریزی 2 امتیاز کمتر از رقیب تهرانی دارند و تنها در صورت کسب هر سه امتیاز مسابقه و به شرط تساوی یا باخت پرسپولیس به صدر می‌رسند.
اگرچه دیدار پرسپولیس-سیاه‌جامگان و تحت شرایطی بازی نفت-تراکتورسازی تعیین‌کننده قهرمان نهایی نیم‌فصل اول لیگ شانزدهم خواهند بود اما جذاب‌ترین بازی هفته بین سپاهان و استقلال در ورزشگاه نقش جهان برگزار می‌شود. آبی‌های پایتخت و طلایی‌پوشان اصفهانی که پشت سر هم در رده‌های هفتم و هشتم قرار دارند اگرچه در حال حاضر در میانه‌های جدول روزگار می‌گذرانند اما بسیار امیدوارند تا در نیم‌فصل دوم به جمع مدعیان اضافه شوند.
ذوب‌آهن که نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده 2 صدرنشین حال حاضر لیگ به حساب می‌آید و البته برخلاف پرسپولیس و تراکتورسازی هیچ شانسی برای قهرمانی در نیم‌فصل ندارد در مصاف بیرون از خانه برابر پدیده تلاش می‌کند تا جایگاه سومی خود را در پایان دور رفت حفظ نماید.
برنامه کامل رقابت‌های هفته پانزدهم لیگ برتر فوتبال ایران به شرح زیر است:
جمعه، سوم دی 95
پیکان تهران - فولاد خوزستان، ورزشگاه شهدای شهر قدس، ساعت 15
پرسپولیس تهران - سیاه‌جامگان مشهد- ورزشگاه آزادی، ساعت 15 و 15 دقیقه
استقلال خوزستان - صبا قم، ورزشگاه غدیر، ساعت 15 و 15 دقیقه
یکشنبه، پنجم دی 95
ماشین‌سازی تبریز - سایپا تهران، ورزشگاه اختصاصی تراکتورسازی، ساعت 14 و 15 دقیقه
سپاهان اصفهان - استقلال تهران، ورزشگاه نقش جهان، ساعت 14 و 30 دقیقه
نفت تهران - تراکتورسازی تبریز، ورزشگاه تختی تهران، ساعت 15
دوشنبه، ششم دی 95
پدیده مشهد - ذوب‌آهن اصفهان، ورزشگاه ثامن، ساعت 14 و 30 دقیقه
صنعت نفت آبادان - گسترش فولاد تبریز، ورزشگاه تختی آبادان، ساعت 15 و 30 دقیقه

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4dndzq

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


دعوا در تبریز و تهران بر سر جایگاه سوم