تاریخ انتشار: 1395/09/22 22:02
اختصاصی/
کد خبر: 243410

تحلیل پیش از بازی نفت آبادان و فولاد خوزستان

دربی خوزستان این بار بین فولاد و صنعت نفت آبادان در روز جمعه در اهواز برگزار می گردد .
تحلیل پیش از بازی نفت آبادان و فولاد خوزستان

جمعه 26 آذرماه 95 راس ساعت 15:30، برای دومین هفته متوالی و در چهاردهمین هفته لیگ برتر فوتبال کشور ، دربی دیگر خوزستانی ها در اهواز برگزار خواهد شد. در یک سوی میدان فولاد خوزستان میزبان، تیم 19 امتیازی متحول شده و در طرف مقابل، نفت آبادان 15 امتیازی که در این فصل روندی نوسانی داشته، مقابل هم صف آرایی خواهند نمود.

دو تیم در حالی پای به این رقابت نفس گیر و سرنوشت ساز می گذراند که فولادی ها هفته گذشته، در دربی اهواز، با 1 گل استقلال خوزستان را  از پیش روی برداشته بودند و با انگیزه ای مضاعف، ناشی از این پیروزی و روند رو به رشد تیمشان طی هفته های اخیر، مقابل برزیل ایران به میدان می روند.

در مقابل، نفت که هفته قبل در آبادان، مقابل سایپای بحران زده و به لطف قضاوت پراشتباه محسن ترکی و همکارانش، تن به شکستی غیر منتظره داده بود، همه چیز را به دست فراموشی سپرده و مصمم است با هدف جبران ناکامی های پیاپی اش در خوزستان، وارد این کارزار شود تا با یک پیروزی دلچسب، خاطرات تلخ اخیر را از ذهن خویش و هواداران پرشورش پاک کند. چرا که نفت در هر 2 مسابقه اخیرش در خوزستان، متحمل 2 شکست پیاپی در مقابل دیدگان تماشاگران دو آتیشه آبادانی شده بود. لذا این تیم نیز با انگیزه ای دو چندان برای خروج از این بحران خانگی، قصد دارد هر طور که شده دست پر به آبادان بازگردد تا با بازگشتی مجدد و موفقیت آمیز به کوران لیگ و پایان دادن به  باخت های اخیرش، خوزستان را تبدیل به جولانگاهی برای پیروزی های جدیدش در ادامه مسیر نموده و مجددا برای تیم های لیگ برتری خط و نشان بکشد .

pK45l0MlGoks

تیم فولاد از این حیث که چند بازیکن اصلی خویش را در اختیار ندارد، نسبت به تیم نفت آبادان که 6 بازیکن مصدوم و محروم، گریبانگیر این تیم شده اند، دستش برای آرایش، چیدمان نفرات و استفاده حداکثری از پتانسیل های موجود بازتر است . هر چند که فاصله نیمکت دو تیم با بازیکنان اصلی کمی زیادتر از حد انتظار است، ولی در روزی که تمام داشته های دو تیم در مسابقه حضور دارند، تیمی موفق تر است که بتواند از نظر آمادگی بدنی و دوندگی های بی امان، تمرکز تیمی و  عملکرد بهتر خویش، اشتباهات بیشتری را به حریف تحمیل نموده و با خسته نمودن بازیکنان تیم مقابل، خصوصا هافبک های آنان، رقیب را مجبور به تعویض های تاکتیکی و اجباری نماید .

در این بازی تیمی که بتواند میانه میدان را دست بگیرد، قطعا حرف های زیادتری برای گفتن خواهد داشت .نفتی ها اگر کمی از بازی عجولانه و پراشتباه در فاز دفاعی و حمله خویش بکاهند و با تمرکز و حوصله بیشتر، پاس های سالم و طراحی حملات مفیدی را در برنامه داشته باشند، خواهند توانست در اهواز نتیجه مطلوبی بگیرند. در سوی دیگر، مهاجمان سرعتی و ریزنقش و تکنیکی فولاد این توانایی را دارند که از فرصت های پیش آمده، با بازی ترکیبی، پاس های کوتاه و سرعتی، ساختار دفاعی نفت را متزلزل نموده و روز سختی را برای حسن هوری رقم بزنند .

از آن جایی که سبک بازی این 2 تیم، با تاکتیک حرکت از کناره ها و اضافه شدن به حفره ها و فضای پشت و درون محوطه 18 قدم، به یکدیگر قرابت خاصی دارد، در این بازی تیمی پیروز است که همزمان، حملات و بازیسازی خویش را هم از میانه میدان و هم از کناره ها بسمت عمق دفاع حریف تدارک ببیند و فقط تک بعدی به طراحی حملات و ایجاد موقعیت فکر نکند .

HnSHxODzFNvn

آنچه در این بازی بیش از هر چیزی از جانب 2 تیم محتمل است، سرعت بالای بازی، سرعت انتقال قابل توجه از دفاع به حمله و بالعکس، سانترهای طولی و عرضی جهت از بازی خارج کردن بازیکنان حریف، ایجاد موقعیت های گل فراوان و ضدحملات مرگبار خواهد بود .

به اعتقاد بنده در این بازی تقابل حسن هوری و مهاجمان فولاد و همچنین ضربات ایستگاهی نقشی اساسی در نتیجه مسابقه خواهد داشت.

از همین جا از تمامی تماشاگران خوزستانی انتظاردارم با حضوری حداکثری و با فرهنگ مثال زدنی و همیشگی خویش، به این بازی رنگ و بوی دیگری ببخشند و ضمن احترام به بازیکنان، مربیان و تیم مقابل، فقط و فقط تیم مورد علاقه خویش را به مدت 90 دقیقه مکررا تشویق نموده و اجازه بدهند مسائل تاکتیکی و فنی نتیجه بازی را مشخص کند، تا شاهد باشیم تیمی که اشتباهات کمتری نموده و توانسته از موقعیت های ایجاد شده بهره بهتری ببرد، برنده این مسابقه باشد و سکوها و تماشاگران خونگرم به عنوان یار دوازدهم، در کنار و در راستای اهداف 2 تیم باشند .

 

نویسنده: محسن بابادی/ آنالیزور و تحلیلگر فوتبال

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4j8zze

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


آخر هفته سخت سرخابی‌ها در پایتخت/ دعوای دوم استقلالی‌ها در روز جنگ بی‌پول‌ها
هفته یازدهم لیگ برتر فوتبال

 کمتر تیمی می‌تواند مقابل پرسپولیس دوارم بیاورد
مدافع تیم فوتبال صنعت نفت آبادان: