تاریخ انتشار: 1395/06/19 10:28
اختصاصی/
کد خبر: 262534

تحلیل کامل دیدار ملوان بندرانزلی-اکسین البرز/ پیروزی حق ملوان بود

دو تیم ملوان بندرانزلی و اکسین البرز عصر دیروز به مصاف هم رفتند که در پایان این دیدار، ملوانان موفق شدند با تک گل حسین شنانی پیروز از زمین خارج شوند.
تحلیل کامل دیدار ملوان بندرانزلی-اکسین البرز/ پیروزی حق ملوان بود

به گزارش سرویس لیگ یک فرتاک ورزشی، این دیدار که در رشت برگزار شد از اهمیت بالایی برخوردار بود و ملوانان می توانستند با سه امتیاز این مسابقه خود را به بالانشینان جدول رده بندی اضافه کنند که همین طور نیز شد.

تحلیل آماری این مسابقه نشان می دهد که ملوان در این بازی کمی از حریف البرزی خود سرتر بود. یاران مایلی کهن پا به پای اکسین فوتبال بازی کردند و در پایان یک موقعیت بیشتر از حریف خلق کردند.

ملوان همانند سالیان دور خود، به شوت زنی از پشت محوطه ی جریمه روی آورد و سعید یوسف زاده نقش اساسی حملات این تیم بود. گرچه مایلی کهن یوسف زاده را در پست هافبک دفاعی بازی می دهد، اما او با اختیار تامی که در ترکیب ملوان دارد، به راحتی خود را به پشت محوطه ی جریمه ی حریف می رساند و اقدام به شوت زنی از راه دور می کند. اقدامی که بارها و بارها از این بازیکن در این بازی شاهد بودیم.

اما ترفند دیگر ملوانان روی سانتر از جناحین بود. نکته ی جالب از این ترفند مایلی کهن زمانی می تواند نقش اساسی داشته باشد که ملوان در کل موقعیت های خطرناک خود، دو سانتر به محوطه ی جریمه کرد که یکی گل شد و یکی نیز به صورت خطرناک در اختیار زازانی، گلر اکسین قرار گرفت. پس، ملوان گرچه روی شوت زنی از قدرت بسیار بالایی برخوردار است، اما تکیه به مهاجمان سرزن این تیم نیز می تواند دوای درد مایلی کهن در برخی از بازی ها قلمداد شود.

اما آن سوی میدان، شاگردان فیروز کریمی مطابق انتظار از عمق نفوذ کردند. امری که کریمی در هر بازی از آن استفاده می کند و تحلیل ها نشان می دهد که البرزی ها بازی روی زمین را در دستور کار خود قرار داده اند و چون از مهاجمان کوتاه قامت برخوردار هستند، توپ را به هوا نمی فرستند.

اکسین درکل این بازی فقط توانست سه موقعیت گل خلق کند. سه موقعیتی که تمامی آنها از روی زمین و در عمق ملوانان بود. عمقی که مهیار زحمتکش جوان اجازه ی خودنمایی به مهاجمان حریف نمی داد، اما یاران کریمی همچنان بر این امر تکرار ورزیدند تا به گلی دست پیدا نکنند.

اگرچه اکسین تیم قابل احترامی است و چند جوان را در قالب یک تیم مدعی روانه ی مسابقات کرده است، اما عملکرد ضعیف یاران کریمی را در این بازی نباید نادیده گرفت و باید گفت که ملوان شایسته پیروزی در این دیدار نفس گیر بود.

نویسنده: "حسین پنبه کار"

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4jkako

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


پیش بازی آلومینیوم اراک-خونه به خونه بابل/ خونه به خونه، فرصتی برای اشتباه ندارد