تاریخ انتشار: 1395/07/14 00:40
انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸
کد خبر: 257610

ازبکستان - ایران؛ سومین مبارزه برای صعود به جام جهانی/ امتیازی گرانبهاتر از طلا + آمار

دو تیم ملی ایران و ازبکستان برای نهمین بار به صورت رسمی مقابل هم قرار می‌گیرند و این بار، بازی پیش‌رو در مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه برگزار می‌شود.
ازبکستان - ایران؛ سومین مبارزه برای صعود به جام جهانی/ امتیازی گرانبهاتر از طلا + آمار

به گزارش فرتاک ورزشی، ایران در راه جام جهانی 2018 روسیه، سومین دیدار خود در گروه A را مقابل ازبکستان و در شهر تاشکند انجام خواهد داد. شرایط به گونه‌ای رقم خورده که این بازی، برای تیم ملی به مهم‌ترین دیدار دور رفت بدل شود زیرا مقابل تیمی 6 امتیازی و صدرنشین قرار می‌گیرد و در صورت قبول شکست، از قافله عقب می‌ماند.

این اوضاع، یک روی خوش دیگر هم دارد. در صورت کسب پیروزی، تیم ملی می‌تواند نسبت به صعود به جام جهانی امیدواری‌ بیشتری داشته باشد. با این حال، نمی‌توان بر روی بدشانسی محض تیم ملی چشم بست. اینکه ایران در 3 بازی ابتدایی خود، مجبور به انجام دو بازی پیاپی خارج از خانه است. روز اول با قطر در آزادی بازی کرد و به برد رسید، سپس در چین مقابل تیم ملی این کشور به تساوی دست یافت و حالا باید دوباره از ایران خارج شود تا مقابل ازبکستان به میدان برود.

دیدار مقابل ازبکستان، برای نهمین بار است که اتفاق می‌افتد. در 8 دیدار گذشته، همه چیز به سود ایران بوده‌ است. آمار دیدارهای رسمی دو تیم، به این معنا که قبل از شروع بازی، سرود ملی دو کشور نواخته شده را در ادامه می‌خوانید:

23 آذر 1377: ایران 4 - ازبکستان صفر (بازی‌های آسیایی 1998)

14 تیر 1381: ایران صفر - ازبکستان صفر (دوستانه)

21 تیر 1381: ازبکستان صفر - ایران صفر (دوستانه)

20 تیر 1386: ایران 2 - ازبکستان یک (جام ملت‌های آسیا 2007)

14 شهریور 1388: ایران صفر - ازبکستان صفر (دوستانه)

13 تیر 1391: ایران یک - ازبکستان صفر (مقدماتی جام جهانی 2014)

24 آبان 1391: ایران صفر - ازبکستان یک (مقدماتی جام جهانی 2014)

21 خرداد 1394: ایران یک - ازبکستان صفر (دوستانه)

با این حساب، در 8 دیدار گذشته، تیم ملی مقابل ازبکستان موفق به کسب 4 برد، 3 تساوی (در بازی‌های دوستانه) و یک شکست شده است. این نتایج، ما را نسبت به کسب موفقیت جدیدی مقابل ازبکستان امیدوار می‌کند.

نکته دیگر اینکه تیم ملی در دوران مربیگری کارلوس کی‌روش، سه بار مقابل ازبکستان قرار گرفته که دو بازی در تورنمنت‌ انتخابی جام‌جهانی 2014 و یک بازی دوستانه بوده و حاصل این سه بازی، کسب دو پیروزی و یک شکست بود. در واقع تنها باخت تاریخ ایران مقابل ازبکستان، در زمان مربی‌گری کی‌روش رقم خورد. البته دو پیروزی‌مان مقابل این تیم نیز در تاشکند بوده است.

حالا ایران باید برای نهمین بار در یک دیدار «رسمی» مقابل ازبک‌ها قرار بگیرد. دیداری که شکست در آن، تبعات جبران‌ناپذیری دارد و از سوی دیگر، کسب امتیاز از آن، امیدها برای صعود راحت به جام جهانی را افزایش می‌دهد.

ازبکستان حالا به جدی‌ترین رقیب ما برای صعود به جام جهانی بدل شده است. تیمی در دوره قبلی نیز، تا یک قدمی رسیدن به برزیل پیش رفت اما در نهایت به خاطر صعود ایران و کره جنوبی، راهی برای صعود نیافت. حالا این تیم ملی منسجم که بازیکنانش سال‌هاست در کنار هم بازی می‌کنند و شناخت بسیار خوبی به لحاظ فنی و روحی از یکدیگر دارند، در این دوره نیز با ایران همگروه شده‌اند. قرار است در دیداری بسیار حساس که امتیازاتش گرانبهاتر از طلاست، به دیدار این تیم برویم.

تیمی سختکوش، فیزیکی و باهوش که تاکتیک‌های مختلف بازی سنتی را به خوبی در زمین پیاده می‌کند. مدافعان سرزن، هافبک‌های بازیساز و مهاجمان باتجربه این تیم، برای هر حریفی، یک دردسر واقعی هستند و مقابل ایران نیز به دنبال استفاده از بهترین تجربیات خود هستند.

مسئله دیگر اینکه از شروع سال 2016 تا امروز، تیم ملی در 6 مسابقه رسمی به میدان رفته که حاصل آن 5 پیروزی و یک تساوی بوده است: 

ایران 4 - هند صفر

ایران 2 - عمان صفر

مقدونیه یک - ایران 3

ایران 6 - قرقیزستان

ایران 2 - قطر صفر

چین صفر - ایران صفر

با این حساب در 6 بازی 17 گل به ثمر رساندیم و تنها یکبار دروازه‌مان باز شده است. با چنین آمار درخشانی، آماده دیدار با ازبکستان و سپس کره‌جنوبی می‌شویم.

برنامه مسابقات فردا به شرح زیر است:

پنج‌شنبه 15 مهرماه:

ساعت 14:30 - کره‌جنوبی - قطر

ساعت 15:05 - چین - سوریه

ساعت 16:30 - ازبکستان - ایران

جدول گروه A:

ازبکستان 2 بازی - 6 امتیاز

ایران 2 بازی - 4 امتیاز

کره جنوبی 2 بازی - 4 امتیاز

چین 2 بازی - یک امتیاز

سوریه 2 بازی - یک امتیاز

قطر 2 بازی - بدون امتیاز

همچنین در گروه B این مسابقات، برنامه بازی‌ها به شرح زیر است:

پنج‌شنبه 15 مهرماه:

ساعت 14:05 - ژاپن - عراق

ساعت 19:30 - امارات - تایلند

ساعت 21:15 - عربستان - استرالیا

جدول گروه B را در ادامه ببینید:

استرالیا 2 بازی - 6 امتیاز

عربستان 2 بازی - 6 امتیاز

ژاپن 2 بازی - 3 امتیاز

امارات 2 بازی - 3 امتیاز

عراق 2 بازی - بدون امتیاز

تایلند 2 بازی - بدون امتیاز

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4jkvdk

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


AFC ترکیب ایران و قطر را اعلام کرد