تاریخ انتشار: 1396/02/29 21:38
کد خبر: 209758

بلیط دو طرفه برای مهدی طارمی

مهدی طارمی به خاطر سبک بازی‌اش و موقعیت‌هایی که برای خود ایجاد می‌کند، در دوفصل گذشته با وجود تمام گل‌نزدن‌هایش به یکی از بهترین بازیکنان پرسپولیس تبدیل شده است.
بلیط دو طرفه برای مهدی طارمی

 این اتفاق باعث شده تا طارمی در پایان هر فصل با پیشنهادات زیادی رو‌به‌رو شود. درست مانند سال قبل که این بازیکن از تیم‌های زیادی از قطر، چین و ترکیه پیشنهادهای بسیاری دریافت کرد و در نهایت تصمیم گرفت تا به خارج از کشور برود و فوتبال خود را در اروپا ادامه دهد.
طارمی حتی در پایان فصل گذشته این موضوع را به اطلاع برانکو رساند و بعد از آن راهی ترکیه شد تا با ریزه‌اسپور قرارداد ببندد اما خیلی طول نکشید که او از شرایط موجود احساس نارضایتی کرد و تصمیم گرفت که به ایران بازگردد. او بعد از بازگشت دوباره با استقبال برانکو رو‌به‌رو شد و با اینکه فصل بدنسازی را هم از دست داده بود تمرینات خود را آغاز کرد و از هفته سوم هم برای پرسپولیس به میدان رفت و در نهایت هم توانست به آقای گلی لیگ برسد.
اما طارمی دوباره و در پایان این فصل هم با پیشنهادات بسیار خوبی رو‌به‌رو شده و دوباره سودای اروپا و لژیونر شدن به سرش زده است. با  این حال برانکو دوباره با جدایی او مشکلی ندارد و اعلام کرده که اگر پیشنهادی بسیار خوب داشته باشد می‌تواند به اروپا برود. اما سوال اینجاست که طارمی اگر دوباره به اروپا برود و نتواند در آنجا دوام بیاورد چه اتفاقی برای او خواهد افتاد.
برانکو در این‌باره می‌گوید: «طارمی حرفه‌ای است. طبیعی است همیشه این احتمال وجود دارد یک بازیکن در محیط جدیدش نتواند خودش را پیدا کند. طارمی هم پارسال کار اشتباهی نکرد؛ به باشگاه آمد و اطلاع داد و رفت. او سعی می‌کند بهترین گزینه را برای زندگی ورزشی‌اش انتخاب کند. هیچ تضمینی هم وجود ندارد که به محیط جدید و آداب و رسوم  جدید عادت کند. »
برانکو در ادامه می‌گوید: «طارمی بازیکن باارزشی برای ماست و اگر بارها برگردد من او را با آغوش باز می‌پذیرم.»

ریزه‌اسپــور2؟
پارسال هم قرار بود طارمی به لالیگا ترانسفر شود اما سر از لیگ ترکیه درآورد      

  بازهم آخر فصل شد و بازهم قصه پیشنهادهای ریز و درشت مهدی طارمی شروع شد. آقای گل فوتبال ایران هم در پایان لیگ چهاردهم و هم در پایان لیگ پانزدهم بارها در کانون شایعات قرار گرفت و در موردش گفتند پیشنهادهای متعدد آسیایی و اروپایی دارد و باید تیم را ترک کند. این حرف و حدیث‌ها به‌خصوص در پایان فصل گذشته که او آقای گل هم شد، به شکل چشمگیری افزایش پیدا کرد. در مقطعی نزدیکان طارمی به رسانه‌ها گفتند او از 5کشور اروپایی پیشنهاد دارد که این وسط اسپانیایی‌ها خیلی سماجت به خرج می‌دهند! در آن مقطع حتی از لگانس به عنوان جدی‌ترین مشتری طارمی نام برده شد و خلاصه این‌طور به نظر می‌رسید که قرار است فوتبال ایران بعد از سال‌ها یک نماینده در 5لیگ برتر اروپا داشته باشد. با این وجود وقتی طارمی تصمیم نهایی‌اش را اعلام کرد، موجی از شگفتی در جامعه به وجود آمد. او به ریزه‌اسپور که تیمی ناشناس در ترکیه بود پیوست و تازه در این انتقال رامین رضاییان هم آقا مهدی را همراهی می‌کرد. یعنی طوری بود که انگار باشگاه ترکیه‌ای دو بازیکن را باهم برداشته! مسلما آنچه اتفاق افتاد با مطالبی که طارمی به زبان می‌آورد تفاوت چشمگیر داشت. او بعدها در همین ریزه‌اسپور هم باقی نماند و این تیم را ترک کرد؛ تصمیمی که درست و منطقی به نظر می‌رسید، چراکه تیم مزبور در حال حاضر در آستانه سقوط به دسته پایین‌تر است و طبعا برگزاری جشن قهرمانی با پرسپولیس پایان شیرین‌تری نسبت به سقوط با ریزه‌اسپور تلقی می‌شود!
حالا جالب است که دوباره همان مسائل در مورد طارمی مطرح می‌شود و طوری در مورد پیشنهادهای متعدد خارجی او سخن به میان می‌آورند که انگار داریم در مورد لیونل مسی یا دیبالا حرف می‌زنیم. البته که طارمی بازیکن خوبی است و در طول یک سال گذشته جایگاهش را هم در تیم ملی تقویت کرده اما گوش ما از شنیدن شایعات مختلف مربوط به حضور او در اروپا پر است و این بار تا خودمان پیوستن این بازیکن به یک باشگاه معتبر در یک لیگ درست و حسابی را نبینیم، چیزی را باور نخواهیم کرد. پس بهتر است اگر واقعا پیشنهاد «مهمی» وجود دارد، در خفا و آرامش بررسی شود و اگر هم پیشنهادی در کار نیست، آقای گل لیگ به یک فصل باقی‌مانده از قراردادش با پرسپولیس احترام بگذارد و جو را به هم نریزد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4jvxmo

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


معمای 7 و 9 در پرسپولیس