تاریخ انتشار: 1396/01/05 16:52
کد خبر: 221085

کاری که کی روش به خوبی از فرگوسن یادگرفته

فرگوشن بعنوان یک مربی بسیار بزرگ در سطح بین المللی دارای ویژگی های خاصی بود که بخشی از آن را به دستیاران خود از مله کی روش انتقال داده است.
کاری که کی روش به خوبی از فرگوسن یادگرفته

به گزارش فرتاک ورزشی، در دنیای فوتبال کسی را نمی شناسسیم که با سرالکس فرگوسن آشنایی نداشه باشد، کسی که توانست منچستر یونایتد را به اوج موفقیت برساتد و سالیان سال در این تیم مسئولیت سرمربی گری را بر عهده داشته و بازیکنان بسیار بزرگی را در عرصه بین المللی تحویل دنیای فوتبال دهد.

صرف نظر از  تمامی ویژ گی های این مربی بزرگ، یکی از مهم ترین فاکتورهای سر الکس جایگزین کردن جابجایی مهره ها در بازی های متفاوت بوده است به طوری که با انجام آن هیچ گاه اجازه نمی داد رقبا از قبل دست او را خوانده و برای مهار آن برنامه ریزی دقیقی داشته باشند.

این خصوصیت بزرگ فرگوسن به دستیارانش هم انتقال پیدا کرده است به طوری که سرمربی تیم ملی ایران که مدتی را در منچستر و در کنار فرگوسن حضور داشت، از این خصیصه مستثنی نبوده و توانسته است با این روش حریفان آسیایی ایران را غافلگیر نماید.

کی روش در دیدار با ازبکستان که در خاک حریف برگزار گردید نشان داد که حتی از نیمکت نشین کردن کاپیتان تیم هم ترسی ندارد و بدون او هم میتواند برنده این میدان سخت باشد.

در بازی با قطر ترکیب تیم ملی به دو بخش دفاع و حمله تقسیم شده بود و خط جلو اکثرا از بازیکنان هجومی تشکیل شده بود و این بازیکنان توانایی حمل توپ و ایجاد موقعیت داشتند. گل ایران هم روی پاس بسیار خوب کریم انصاری‌فرد به دست آمد. سیستم ایران تصورات قطر را هم به‌هم ریخته بود. 

بدون شک در دیدار با چین نیز باید شاهد تغییراتی در ترکیب ایران باشیم که شاید همین تغییرات رمز موفقیت کی روش باشد که تا بحال توانسته است ایران را بعنوان مطرح ترین تیم آسیایی که شرایط رسیدن به روسیه 2018 را دارد، مطرح نماید.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4mvkdw

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


خطر در کمین تیم ملی؛ بلایی که نازل شد!