تاریخ انتشار: 1396/01/14 09:51
کد خبر: 219737

پسرفت شاگردان قلعه‌نویی در لیگ‌برتر/ چرا بازپس‌گیری جایگاه دوم برای تراکتور شاهکار است؟

تراکتورسازان در دیدار با گسترش فولاد برای چهارمین بازی متوالی در لیگ برتر از کسب پیروزی ناکام ماندند.
پسرفت شاگردان قلعه‌نویی در لیگ‌برتر/ چرا بازپس‌گیری جایگاه دوم برای تراکتور شاهکار است؟

تراکتورسازی تبریز در هفته بیست و پنجم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال درحالی در برابر میهمان همشهری‌اش گسترش فولاد تن به تساوی یک بر یک داد که با پیروزی در این بازی می‌توانست فاصله امتیازی خود را با صدر جدول به 7 امتیاز کاهش دهد اما سرخ‌پوشان نه تنها در تحقق این هدف ناکام ماندند بلکه با پیروزی استقلال تهران در دیگر دیدار هفته جایگاه دوم خود را نیز به این تیم تهرانی واگذار کردند.

شاگردان قلعه‌نویی در دربی تبریز دو نیمه کاملاً متفاوت را پشت سر گذاشتند؛ آنها در 45 دقیقه نخست حاکم میدان بودند و ضمن اینکه گل خود را در این نیمه به ثمر رساندند، روی چند موقعیت دیگر هم می‌توانستند اختلاف را بیشتر کرده و با خیال راحت به رختکن بروند اما بی‌دقتی بازیکنان این تیم در کنار درخشش دروازه‌بان بلندقامت گسترش فولاد و نیز بدشانسی، سرخ‌های تبریز را از رسیدن گل‌های بعدی محروم کرد.

در 45 دقیقه دوم یا همان نیمه مربیان تیم قلعه‌نویی نشانی از تیم برتر نیمه نخست نداشت و به نظر می‌رسید بازیکنان این تیم به لحاظ بدنی تحلیل رفته‌اند؛ این مسئله بخصوص پس از گل تساوی گسترش فولاد که در دقیقه 56 و با اشتباه مسلم محمدرضا اخباری به ثمر رسید، به وضوح نمایان بود و از این لحظه تراکتورسازان با وجود اینکه از حمایت هوادارانشان نیز بهره می‌بردند، اما در خلق موقعیت ناتوان عمل کردند و همین امر در نهایت به توقف خانگی تراکتورسازان منجر شد.

در توجیه ناکامی سرخ‌پوشان تبریز می‌توان تعطیلی 3 هفته‌ای رقابت‌ها و دوری از شرایطی مسابقه و مضاف بر آن، دست خالی قلعه‌نویی در نیمکت را مزید بر علت دانست. برای مورد اول باید عدم برگزاری اردوی مناسب و دیدارهای تدارکاتی را متذکر شد بطوریکه سرخ‌پوشان تبریز در حدفاصل تعطیلی مسابقات حتی یک دیدار دوستانه نیز نتوانستند برگزار کنند و برای مورد دوم می‌توان به تنها تعویض این تیم اشاره کرد، جایی که ادینیو تنها یار نیمکت‌نشین بود که در طول فصل بیشتر از 90 دقیقه برای تیمش به میدان رفته بود.

البته نباید از این مسئله غافل شد که یکی از دلایل افت تراکتورسازان در نیمه دوم میانگین سنی بالای این تیم است که هفته به هفته به خوبی نمود پیدا می‌کند. اگر در ابتدای فصل انتقادی در این باره به کادر فنی تراکتورسازی وارد آمد، بی‌دلیل نبوده و یاران قلعه‌نویی دقیقاً شرایطی را تجربه می‌کنند که فصل گذشته رقیب روز شنبه این تیم یعنی گسترش فولاد با آن روبرو شد و این شرایط به گونه‌ای بود که یاران کمالوند در هفته‌های پایانی به بن‌بست خورده و در 4 دیدار آخر خود از دشت برتری بر حریفان عاجز ماندند.

به هرحال تراکتورسازی یک بار دیگر در مقابل دیدگان هوادارانش امتیاز از دست داد تا سریال ناکامی‌های این تیم در خانه همچنان ادامه یافته و خود زمینه‌ساز دوری‌اش از کورس قهرمانی باشد. حال تیم محبوب آذربایجان باید در هفته‌های آینده برای بازپس‌گیری جایگاه دوم از تیمی تلاش کند که با وجود دارا بودن شرایط مشابه به جهت محرومیت از نقل و انتقالات، شرایط معکوس‌واری در کسب نتیجه دارد و این روزها در اوج آمادگی به سر می‌برد.

در یک جمع‌بندی کلی باید عنوان کرد سرخ‌پوشان فوتبال تبریز با وضعیت کنونی که برای چهارمین بازی متوالی در کسب 3 امتیاز توفیقی نداشتند و همچنین بازی‌های پیش‌رو که 3 دیدار سخت خارج از خانه مقابل صبای قم فانوس به دست، پدیده اوج گرفته و سپاهان متحول شده و 2 مصاف دشوار خانگی در انتظار آنها به ترتیب در برابر تیم‌های تهرانی استقلال و نفت خواهد بود، اگر در 5 دیدار باقی مانده رده دوم را از آبی‌پوشان پایتخت پس بگیرند، شاهکار کرده‌اند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4mvwab

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


تاکتیک استقلال برای شکست فولاد