تاریخ انتشار: 1396/07/01 18:53
کد خبر: 181464

مقصران اصلی وضعیت فعلی پرسپولیس را بشناسید! + عکس

هنگامی که بحرانی به وجود می‌آید مقصران زیادی می‌شود پیدا کرد.
مقصران اصلی وضعیت فعلی پرسپولیس را بشناسید! + عکس

قطعا یک بحران به بزرگی بحرانی که این روزها در پرسپولیس خیمه زده یک یا دو مقصر ندارد. زنجیره اشتباهات است که دست به دست هم داده و به این جا رسیده. اما شاید بشود اولین حلقه از این زنجیر را در جایگاه ویژه‌تری نسبت به بقیه قرار داد. حلقه‌ای که آغازگر این زنجیره بوده. در بحران پرسپولیس در جست و جوی اولین حلقه به نام رامین رضاییان می‌رسیم. بازیکنی که گفته می‌شد یکی از شرایط حضورش در ریزه‌اسپور، راضی‌کردن طارمی برای آمدن به این تیم بود. شرطی که باعث شد تا رضاییان تمام تلاش خود را به کار گیرد تا طارمی را همراه خود به ترکیه ببرد.

رضاییان در بیانیه‌اش در مورد پشیمانی از حضور در ترکیه و علاقه بر بازگشت به ایران صریحا به این نکته اشاره کرد که «مربی به من گفت ما شما دو تا را همزمان می‌خواستیم». همین جمله حلقه ابتدایی زنجیره‌ای است که پرسپولیس با آن وارد بحران شده است. اگرچه رامین رضاییان تنها شروع کننده این زنجیره است و بقیه آن را با تصمیمات اشتباه‌ترشان ادامه داده‌اند. حضور رضاییان در ترکیه با فسخ غیرقانونی قرارداد پرسپولیس و جواب ندادن به تماس‌های برانکو و بردن طارمی همراه خودش تنها کار غیرحرفه‌ای این بازیکن است. رضاییان در ادامه مسیر حرفه‌ای‌تر و منطقی‌تر از طارمی عمل کرد تا این طارمی باشد که خودش و پرسپولیس را به دردسر انداخته باشد.

رضاییان زمانی که خواست ترکیه را ترک کند در جلسات متعدد با مسئولان این تیم شرکت کرد و هدایتی هم مبلغ بسیار بالای فسخ قرارداد او را پرداخت کرد تا راه برگشت برخلاف راه رفت کاملا قانونی و اصولی طی شود. او حتی به عنوان بازیکن پرسپولیس به ایران برنگشت. او به عنوان یک بازیکن آزاد که قرارادادش را فسخ کرده به ایران آمد و به هر تیمی می‌توانست برود. یعنی همه چیز کاملا اصولی و قانونی طی شده بود. برخلاف طارمی. او نه حرفه‌ای رفت و نه حرفه‌ای برگشت. رها کردن تمرینات ریزه‌اسپور و بازگشت بی‌خبر او به تمرین پرسپولیس تصمیم غیرحرفه‌ای طارمی بود که حلقه دوم این زنجیره را ساخت. صحبت‌های او بعد از رها کردن ریزه اسپور نشان می‌دهد که او خودش به تبعات کاری که انجام داده آگاه بوده است. این روزها پیام‌های رد و بدل شده میان او و مدیربرنامه‌هایش دست به دست می‌شود و بدتر از همیشه توی ذوق می‌زند. پیام‌هایی که در آن طارمی از تحمل محرومیت شش ماهه تا یکساله‌اش می‌گوید.

ریشه‌یابی بحران پرسپولیس؛ مشت اول رامین

 
 
حلقه اول این زنجیر حالا در بلژیک با ماشین مدل بالایش روزهای نسبتا آرامی را دور از حاشیه می‌گذراند اما حلقه دوم هم خودش در دردسر بزرگی افتاده و هم مهم‌تر از آن، پرسپولیس را وارد بحران کرده است. تفاوت هم در تصمیم عاقلانه و حرفه‌ای است. کاری که رضاییان کرد و طارمی نکرد. 

کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4pnb5r

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


محسن مسلمان: استقلالی نیستم ولی مجبور شدم با استقلال قرارداد ببندم/ طارمی و منشا نمی توانند با هم بازی کنند