تاریخ انتشار: 1395/10/07 14:03
کد خبر: 240091

از حضور بابانوئل‌ها در استادیوم تا ایده پروفسور کی‌روش

در گزارشی از روزهای فشرده فوتبال در انگلیس به مناسبت باکسینگ‌دی از کی‌روش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران نیز یاد شده است.
از حضور بابانوئل‌ها در استادیوم تا ایده پروفسور کی‌روش

بسیاری از لیگ‌های حرفه‌ای در اروپا پیش از میلاد مسیح (ع) و به بهانه تعطیلات زمستانی تعطیل می‌شوند اما لیگ برتر انگلیس از این لحاظ با سایرین تفاوت دارد و بسیار فشرده حتی در این روزهای سرد زمستنی پیگیری می شود. در واقع فوتبال باشگاهی انگلیس آخرین لیگ اروپایی است که تن به تعطیلی می‌دهد.

باکسینگ دی در بسیاری از کشورها تعریف متفاوتی پیدا کرده، در کانادا آن را به روزی برای حمله به فروشگاه‌ها و خرید وسایل گران قیمت با قیمتی بسیار پایین و تخفیفات عجیب و غریب می‌شناسند و سوئد به طور کلی در باکسینگ دی به جشن و پایکوبی می‌پردازند اما فلسفه اصلی این روز به تهیه هدایایی از سوی مردم برای فقرای شهر مربوط می‌شود و در چنین روزی مردم در کلیسا کمک‌های مالی خود را به صندوق مخصوصی واریز کرده تا با آن هدایایی خریداری شود و به صورت بسیار جذاب و تزئین شده به دست فقرا برسد.

در انگلیس، روز بعد از کریسمس به معاملات بزرگ تجاری اختصاص پیدا می‌کند و به همین دلیل از یک هفته پیش از آن قیمت بسیاری از اجناس پایین می‌آید و مردم برای خرید بیشتر رغبت پیدا می‌کنند. همین موضوع باعث شلوغی زیاد در فروشگاه‌ها و خیابان‌ها می‌شود اما در روزگاری نه چندان دور، باکسینگ‌دی یادآور کارهای خیر و نیکوکاری بود.

در ادامه این گزارش نویسنده به حضور بابانوئل‌ها در استادیوم اشاره می‌کند که به یکی از ویژگی‌های باکسینگ‌دی تبدیل شده که اصلا ارتباطی به آن ندارد و اگر لیگ برتر انگلیس به موقع تعطیل می‌شد اصولا چنین رسمی هم باب نمی‌شد.
در ادامه آمده است: اصطلاح باکسینگ‌دی اشاره به فرایند سنتی در میان مسیحیان دارد که با تجمع در کلیساها جعبه‌های زیبا و هدایای بسته بندی شده خود را برای فقرا جمع آوری می‌کردند.

نویسنده به کشور پرتغال اشاره می‌کند، (یکی از کشورهایی که همچنان مردم مذهبی و پایبند به سنت‌های قدیمی خود را از دست نداده است) . می‌نویسد: در پرتغال برای سال‌های سال این سنت اجرا شده و حتی وقتی فوتبال در جریان بود، این ایده که به صورت کمک به فقرا مطرح می‌شد حامیان جدی مثل پروفسور (اصطلاح به کار برده شده از سوی نویسنده) کارلوس کی‌روش و یا فیلیپه سوارس فرانکو داشته و دارد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4vogpp

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


زلاتان: رونی شایسته احترام بیشتری است