تاریخ انتشار: 1396/04/14 12:53
کد خبر: 198422

نامه محکومیت «ژوزه» بیاید،باید7 میلیارد بدهیم /طارمی می‌گوید جلوی پرواز من را نگیرید/حساب باشگاه بخاطر بدهی‌های مدیران قبلی خالی می‌شود

حمیدرضا گرشاسبی گفت: مدیریت در پرسپولیس راحت است اما گاهی اوقات بخاطر بعضی کارهای مدیران قبلی، تیم به چالش کشیده می‌شود و برای باشگاه مشکل درست می‌شود.
نامه محکومیت «ژوزه» بیاید،باید7 میلیارد بدهیم /طارمی می‌گوید جلوی پرواز من را نگیرید/حساب باشگاه بخاطر بدهی‌های مدیران قبلی خالی می‌شود

به گزارش فرتاک ورزشی ،وزارت ورزش و جوانان در هفته گذشته اعضای جدید هیات مدیره باشگاه استقلال را مشخض کرد و طبق برنامه پرسپولیسی‌ها هم باید منتظر اعلام هیات مدیره جدید از سوی وزارت ورزش باشند. هیات مدیره فعلی پرسپولیس با ترکیب، کاشانی، گل‌زاده، گرشاسبی، طاهری و زادمهر بودند که عملکرد خوبی در این تیم داشتند و در دو سال گذشته پرسپولیس تبدیل به یکی از بهترین‌ تیم‌های ایران شد.

البته در این بین محمدرضا زادمهر حدود دو ماه قبل از هیات مدیره باشگاه پرسپولیس استعفا داد و نفرات جدید هم منتظر تصمیم نهایی وزارت ورزش هستند تا ببینند جایی در هیات مدیره دارند یا باید جایشان را به نفرات جدید دهند.

حمیدرضا گرشاسبی یکی از اعضای هیات مدیره پرسپولیس است که مدت 2/5 در این باشگاه فعالیت داشته است و در گفت وگو با خبرنگار ورزشی آنا در مورد آخرین وضعیت باشگاه و تجربه حضورش در هیات مدیره پرسپولیس صحبت کرد.

*کار در پرسپولیس سخت ولی لذتبخش است

گرشاسبی در ابتدا در مورد تجربه کاری‌اش در باشگاه پرسپولیس گفت: «من تجربه کاری زیادی در قسمت‌های مختلف دارم و تقریبا در هر قسمتی که بحران بوجود می‌آمد از من برای حل آن استفاده می‌کردند. حدود 2 سال و نیم است که در باشگاه پرسپولیس فعالیت می‌کنم و کار در چنین باشگاه بزرگی با حجم زیاد کار و انتظار هواداران خیلی سخت است. اما هر چقدر کار سخت تر باشد ارزشش بالاتر می‌رود و لذتش بیشتر است. کار در باشگاه بزرگ پرسپولیس ارزش زیادی دارد که من هم افتخار دارم چند صباحی را در خدمت این باشگاه بزرگ هستم.»

*وزارت ورزش تصمیم خوبی برای پرسپولیس خواهد گرفت

عضو هیات مدیره باشگاه پرسپولیس در خصوص انتخاب اعضای جدید هیات مدیره باشگاه توسط وزارت ورزش بیان کرد: «با توجه به اینکه پرسپولیس متعلق به وزارت ورزش است، قطعا وزارت ورزش به عنوان متولی این باشگاه باید اعضای هیات مدیره را انتخاب کند. هیات مدیره باشگاه استقلال که زیرنظر وزارت ورزش است در هفته گذشته انتخاب شد و قطعا به زودی هیات مدیره پرسپولیس هم انتخاب خواهد شد. وزارت هم حساسیت کار را در پرسپولیس می‌داند و از بزرگی این تیم مطلع است و هر تصمیم که می گیرد به نفع پرسپولیس خواهد بود.»

مدیران باشگاه به بازیکنان قول پاداش می‌دهند اما حساب باشگاه بخاطر بدهی‌های گذشته خالی می شود و هیچکس هم در باشگاه اطلاع ندارد که این پول به چه دلیلی از حساب باشگاه خالی شد. در اینصورت مدیران نمی‌توانند پاداش‌های قول داده شده را پرداخت کنند و بازیکنان هم نسبت به مدیران بی‌اعتماد می‌شوند
 
 

*مدیران سرخابی‌ها نباید سلیقه‌ای عمل کنند

وی در مورد عملکرد مدیران فعلی پرسپولیس در مورد مسائل مالی باشگاه افزود: «تیم بزرگی مثل پرسپولیس حاشیه‌های خاص خودش را دارد اما اولویت اصلی مدیران باید توجه به بدهی‌های پرسپولیس باشد. بدهی‌ها بر گردن باشگاه است و مدیران باید به تعهدات خودشان پایبند باشند. نباید عملکرد مدیران به گونه‌ای باشد که بدهی زیادی برای باشگاه به بار آورد. مدیران با عملکرد سلیقه‌‌ای که دارند برای باشگاه بدهی به بار می‌آورند و مدیران جدید را دچار دردسر می‌کنند. این مشکل فقط مختص پرسپولیس نیست و در استقلال هم همین اتفاقات می‌افتد.

*مدیران باشگاه بخاطر بدهی‌های گذشته بدقول می‌شوند

گرشاسبی در رابطه با کار مدیران باشگاه برای جذب اسپانسر و درآمدزایی برای پرسپولیس اظهار داشت: «باشگاه پرسپولیس را می‌توان به راحتی مدیریت کرد و برای این تیم درآمدزایی ایجاد کرد. باشگاه پرسپولیس به عنوان الگوی برای سایر باشگاه‌ها می‌تواند درآمدهای زیادی داشته باشد. اما برخی حاشیه‌های به جا مانده از مدیران قبلی باعث می‌شود تا تیم به چالش کشیده شود. به عنوان مثال مدیران باشگاه به بازیکنان قول پاداش می‌دهند اما حساب باشگاه بخاطر بدهی‌های گذشته خالی می شود و هیچکس هم در باشگاه اطلاع ندارد که این پول به چه دلیلی از حساب باشگاه خالی شد. در اینصورت مدیران نمی‌توانند پاداش‌های قول داده شده را پرداخت کنند و بازیکنان هم نسبت به مدیران بی‌اعتماد می‌شوند.»

*دستگاه‌های نظارتی به هزینه‌های تیم‌های دیگر ورود کنند

عضو هیات مدیره پرسپولیس در خصوص هزینه‌های باشگاه پرسپولیس در نقل وانتقالات گفت: «ما در مدت زمانی که باشگاه پرسپولیس مشغول کار بودیم سعی کردیم با کمترین هزینه تیم را راهی مسابقات کنیم و در این امر هم موفق بودیم. کار را با حداقل بودجه پیش بردیم و روش درست هم همین است. نکته مثبت این هیات مدیره این است که هزینه‌های فعلی باشگاه را نسبت به سال‌های گذشته به مراتب پایین آوردیم. اما اگر باشگاه‌های دیگر در نقل وانتقالات هزینه‌های زیاد می‌کنند قطعا دستگاههای نظارتی ورود باید کنند و عملکرد مالی باشگاه را مورد سنجش قرار دهند و اگر هزینه‌ غیرقانونی انجام شده مدیران باشگاه باید پاسخگو باشند.»

*خدا کند نامه محکومیت «ژوزه» برای باشگاه ارسال نشود

وی در مورد پرونده‌های باشگاه در فیفا و حل شدن برخی از این پرونده‌ها افزود: «این مساله هم یکی از مشکلاتی بود که از مدیران قبلی برای باشگاه به ارث گذاشته شد. باشگاه حدود 13-14 پرونده در فیفا داشت که با پیگیری‌های آقای طاهری و مدیران حقوقی باشگاه تعداد زیادی از این پرونده‌ها ختم به خیر شد. اما مهمترین و گردن کلفت‌ترین پرونده باشگاه، پرونده «مانوئل ژوزه» است که قرارداد تنظیم شده با این مربی به گونه‌ای است که به هیچ وجه باشگاه نمی‌تواند حقانیت خودش را ثابت کند. در این پرونده باشگاه محکوم شد و خدا نکند که نامه محکومیت این پرونده برای باشگاه ارسال شود و در صورت ارسال باشگاه ملزم به پرداخت 6-7 میلیارد تومان به این مربی است.»

در پرونده ژوزه باشگاه محکوم شد و خدا نکند که نامه محکومیت این پرونده برای باشگاه ارسال شود و در صورت ارسال باشگاه ملزم به پرداخت 6-7 میلیارد تومان بدهی به این مربی است
 
 

*باشگاه‌های دیگر به بازیکن ما دوبرابر پول می‌دادند

گرشاسبی در مورد عملکرد باشگاه در نقل وانتقالات گفت: «باشگاه در نقل و انقالات عملکرد مثبتی داشت و طبق لیستی که برانکو دراختیار سرپرست باشگاه گذاشت بازیکن جذب شد. ما بازیکنان را با مبالغ بسیار منطقی جذب کردیم و درحالی که باشگاه‌های دیگر حاضر بودند دوبرابر ما به آن بازیکن پول دهند اما بازیکنان مدنظر بخاطر علاقه ای که به پیراهن پرسپولیس داشتند این تیم را انتخاب کردند و با ما قرارداد بستند. ما هم با بازیکنان صحبت کردیم و به آنها اعلام کردیم که بخاطر هواداران که در گرما و سرما برای تیم زحمت می‌کشند و برای باشگاه هم عرق ریختند باید توقعات خودشان را پایین بیاورند که خوشخبتانه همه بازیکنان بخاطر هواداران درخواست مالی زیادی از باشگاه نداشتند.»

*مجبور بودیم با سروش قرارداد 6 ماهه ببندیم

وی در مورد قرارداد کوتاه پرسپولیس با سروش رفیعی که باعث شد در پایان فصل بازیکن آزاد شود و از این تیم برود گفت: «سال گذشته و در نیم فصل دست سرمربی تیم برای استفاده از بازیکنان خیلی بسته بود و تقریبا می‌توان گفت روی نیمکت بازیکن نداشتیم. به همین دلیل محبور شدیم تا با سروش رفیعی قرارداد 6 ماهه ببندیم. البته درخواست ما قرارداد بلند مدت بود که خود بازیکن درخواست کرد که قراردادش 6 ماهه باشد و باشگاه هم بخاطر اینکه تیم در نیم فصل دوم مشکل بازیکن نداشته باشد این درخواست را قبول کرد. اما به جای این بازیکن، مهره‌های خوبی گرفتیم و اجازه ندادیم که خلاء سروش احساس شود.»

*طارمی می‌گوید جلوی رشد من را نگیرید

گرشاسبی در مورد آخرین وضعیت مهدی طارمی و مذاکراتش با باشگاه افزود: «مهدی طارمی بازیکن باشگاه است و باید طبق مقررات باشگاه عمل کند. اما این بازیکن در صحبت‌هایی که ما داشت اعلام کرد که از باشگاه های اروپایی پیشنهاد دارد و از ما درخواست کرد بخاطر زحماتی که در این 2 سال در پرسپولیس کشید جلوی رشد فوتبالی‌اش را نگیریم و اجازه دهیم تا به فوتبال اروپا برود. او می‌گوید در فوتبال اروپا می‌تواند پرواز کند و ما هم به این بازیکن گفتیم که حضور در پرسپولیس و موفقیت در لیگ قهرمانان آسیا هم پرواز خوبی برای او به همراه دارد. در هر صورت هنوز وضعیت این بازیکن مشخص نشد و باشگاه روی حرفش برای صادر کردن رضایتنامه ایستاده است. حق باشگاه است که به صورت قانونی عمل کند بازیکنی که با باشگاه قرارداد دارد باید باشگاهی که خواهان این بازیکن است با پرسپولیس وارد مذاکره شود اما چنین اتفاقی تا به امروز نیفتاده است.»

مهدی طارمی بازیکن باشگاه است و باید طبق مقررات باشگاه عمل کند. اما این بازیکن در صحبت‌هایی که ما داشت اعلام کرد که از باشگاههای اروپایی پیشنهاد دارد و از ما درخواست کرد بخاطر زحماتی که در این 2 سال در پرسپولیس کشید جلوی رشد فوتبالی‌اش را نگیریم و اجازه دهیم تا به فوتبال اروپا برود
 
 

*تنها باشگاهی که با بازیکن‌سالاری مقابله می‌کند، پرسپولیس است

وی در مورد اتهامات بازیکن‌سالاری که با باشگاه پرسپولیس در خصوص مدارا با بازیکنانش می‌کند گفت: «تنها باشگاهی که با بازیکن سالاری مقابله می‌کند باشگاه پرسپولیس است. در یکی دو سال گذشته بازیکن اگر رفتار غیرحرفه‌ای انجام داد باشگاه با او برخورد کرد و بازیکن خاطی را جریمه کرد. در مقاطعی از فصل گذشته هم سرمربی با یکی از بازیکنان تیم به مشکل برخورد داشت که در نهایت منجر به اخراج بازیکن شد. قطعا باشگاه پرسپولیس بزرگتر از بازیکن است و با هرکس بخواهد باشگاه را به حاشیه بکشاند با او برخورد خواهد شد.»

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4ybvnb

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


​​بازی با احساسات هواداران پرسپولیس به سبک آقای گل/ وقتی تکلیف طارمی با خودش مشخص نیست