تاریخ انتشار: 1402/08/27 22:20
کد خبر: 1261472

پیروزی مهم هلند در شب صعود رومانی و سوئیس/ فرانسه به حریفش ۱۴ گل زد!

دیدارهای دور نهم از مرحله انتخابی یورو ۲۰۲۴ با پیروزی پرگل تیم ملی فوتبال فرانسه، برد هلند و صعود تیم‌‌های ملی سوئیس و رومانی به پایان رسید.
پیروزی مهم هلند در شب صعود رومانی و سوئیس/ فرانسه به حریفش ۱۴ گل زد!

به گزارش فرتاک ورزشی؛ دور نهم بازی‌های مرحله انتخابی جام ملت‌های اروپا 2024، شب گذشته (شنبه) با انجام چهار دیدار به پایان رسید که در این بازی‌ها چهره دو تیم صعودکننده دیگر به مرحله نهایی مسابقات مشخص شد.

در گروه I تیم ملی سوئیس در خانه برابر کوزوو به میدان رفت که این بازی با تساوی یک - یک به پایان رسید. روبن وارگاس در دقیقه 47 گل نخست این بازی را برای سوئیسی‌ها زد و در ادامه محمد هیسنی در دقیقه 82 کار را برای کوزوو به تساوی کشاند.

در بازی دیگر این گروه، تیم ملی رومانی میهمانش تیم رژیم اشغالگر قدس را با نتیجه 2 بر یک شکست داد.

با این نتایج رومانی 19 امتیازی شد و به صدر جدول گروه I صعود کرد. سوئیس نیز 17 امتیازی شد، اما با یک پله سقوط در رده دوم جدول قرار گرفت. در این گروه رژیم اشغالگر قدس با 12 امتیاز سوم است و پس از آن کوزوو با 11 امتیاز در رده چهارم قرار دارد. بلاروس 9 امتیازی پنجم است و آندورای دو امتیازی هم در قعر جدول قرار دارد. به این ترتیب با توجه به اینکه تنها یک دور دیگر از مسابقات مرحله انتخابی باقی است، تیم‌های ملی رومانی و سوئیس جواز صعود به مرحله نهایی یورو 2024 را کسب کردند.

براساس این گزارش، در گروه B نیز دو بازی انجام شد که در مهمترین بازی تیم ملی هلند با تک گل دقیقه 12 ووت وخهورست، میهمانش ایرلند را از پیش رو برداشت.

در بازی همزمان، تیم ملی فرانسه که صعودش به عنوان سرگروه پیش از این قطعی شده بود، در یک نبرد کاملاً تشریفاتی میهمان خود جبل‌الطارق را با نتیجه 14 بر صفر در هم کوبید.

در این مسابقه که جبل‌الطارق با اخراج مدافع چپش سانتوس در دقیقه 18، با 10 بازیکن به کار خود ادامه داد، سانتوس در دقیقه 3 (گل به خودی)، مارکوس تورام در دقیقه 4، وارن امری در دقیقه 16، کیلیان امباپه در دقایق 30 (پنالتی)، 75 و 82، جاناتان کلاوس در دقیقه 34، کینسگلی کومان در دقایق 36 و 66، یوسف فوفانا در دقیقه 37، آدرین رابیو در دقیقه 64، عثمان دمبله در دقیقه 73 و اولیویه ژیرو در دقایق 89 و 1+90 برای فرانسوی‌ها گلزنی کردند.

با احتساب نتایج این دو بازی، در جدول گروه B، فرانسه با 21 امتیاز پس از صعود، سرگروهی‌اش را هم قطعی کرد. هلند نیز 15 امتیازی شد و با صعود به رده دوم جدول، حالا شانس زیادی برای صعود دارد. در این گروه یونان 12 امتیازی در رده سوم قرار دارد و ایرلند جنوبی با شش و جبل‌الطارق بدون امتیاز رده‌های بعدی را به خود اختصاص داده‌اند. به جز ایرلند، سایر تیم‌های گروه B هفت بازی انجام داده‌اند.

در دور پایانی بازی‌های گروه B، هلند میهمان جبل‌الطارق است و با کسب تنها یک امتیاز از این بازی به طور مستقیم به یورو 2024 صعود خواهد کرد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/55ejao

آخرین اخبار