تاریخ انتشار: 1402/11/13 17:42
کد خبر: 1266849

تیتر طعنه آمیز رسانه عربی در مورد تقابل حساس ایران و ژاپن

رسانه ورزشی عرب‌زبان به تحلیل بازی تیم‌های ملی فوتبال ایران و ژاپن در مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا پرداخت.
تیتر طعنه آمیز رسانه عربی در مورد تقابل حساس ایران و ژاپن

تیم‌های ملی فوتبال ایران و ژاپن ساعت ۱۵ فردا (شنبه) در یکی از مهمترین دیدارهای مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ به میزبانی قطر در ورزشگاه التعلیمیه دوحه رو در روی هم قرار می‌گیرند.

این رسانه عرب‌زبان در این مطلب که عنوان «ژاپن مانع همیشگی ایران در جام ملت‌های آسیا» را برای آن برگزیده است، نوشت: رویارویی ایران و ژاپن همواره یکی از برجسته‌ترین دیدارهای کلاسیک این مسابقات است. به ویژه اینکه دو تیم تاکنون هفت بار قهرمان جام ملت‌های آسیا شدند. ژاپن چهار بار این جام را فتح کرد و ایران سه بار.

بر اساس این گزارش؛ امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم ملی فوتبال در دیدار با ژاپن روی علیرضا بیرانوند (دروازه‌بان)، احسان حاج‌صفی و رامین رضاییان (مدافعان کناری)، مهدی قائدی و سردار آزمون در خط هجومی تیمش تکیه خواهد کرد. ایران کارت اصلی خود برای این بازی یعنی مهدی طارمی را به دلیل دریافت کارت قرمز در بازی مرحله یک‌هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ برابر سوریه در اختیار نخواهد داشت. از سویی سرمربی تیم ملی فوتبال ژاپن عناصر تهاجمی برجسته‌ای همانند تاکومی مینامینو، کایتو ناکامورا، تاکوما آسانو، تاکفوسا کوبو و آیاسه اوئدا که در دوره کنونی جام ملت‌های آسیا ۴ گل به ثمر رساندند، در اختیار دارد.

ژاپن مانع همیشگی تیم ملی فوتبال ایران در دوره‌های مختلف جام ملت‌های آسیا بوده و فردا از میان این دو تیم فقط یک تیم باید راهی نیمه‌نهایی این مسابقات در دوحه شود. ایران و ژاپن در جام ملت‌های آسیا تاکنون چهار بار به مصاف هم رفتند که ژاپن دو پیروی کسب کرد و دو بازی هم با نتایج تساوی به پایان رسید. نتیجه تساوی در نخستین رویارویی ایران و ژاپن در جام ملت‌های آسیا در سال ۱۹۸۸ به میزبانی قطر رقم خورد.  ژاپن چهار سال بعد در مسابقاتی که میزبانش بود با یک گل ایران را شکست داد. این دو تیم در سال ۲۰۰۴ که جام ملت‌های آسیا در چین برگزار شد در دور اول مسابقات به تساوی رسیدند. در آخرین دوره برگزار شده در امارات تیم ملی ژاپن در مرحله نیمه‌نهایی با ۳ گل از سد ایران گذشت.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/66gl99

آخرین اخبار