تاریخ انتشار: 1403/01/21 21:40
مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا؛
کد خبر: 1272474

دوئل «کارلتو» و «پپ» برنده نداشت / آرسنال از شکست گریخت

دو دیدار مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا که رئال مادرید میزبان منچسترسیتی بود و آرسنال از بایرن مونیخ پذیرایی کرد برنده نداشت اما در مجموع با ۱۰ گل همراه شد.
دوئل «کارلتو» و «پپ» برنده نداشت / آرسنال از شکست گریخت

به گزارش فرتاک ورزشی

دور رفت از مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا شامگاه سه شنبه از ساعت ۲۲:۳۰ با برگزاری ۲ دیدار آغاز شد و در این بازی‌ها رئال مادرید در خانه و با نتیجه ۳ به ۳ برابر منچستر سیتی متوقف شد و آرسنال هم در خانه برابر بایرن مونیخ به تساوی ۲ به ۲ رسید.

* رئال مادرید ۳ - منچسترسیتی ۳

در یکی از این دیدارها تیم فوتبال رئال مادرید در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو شهر مادرید میزبان منچسترسیتی بود که این بازی در نهایت با نتیجه تساوی ۳ به ۳ به پایان رسید. در این مسابقه خیلی زود و در دقیقه ۲ و در حالی که سیتی در پشت محوطه جریمه صاحب یک ضربه آزاد شده بود «برناردو سیلوا» پشت ضربه قرار گرفت و با بهره گیری از هوش بالای خود و غفلت خط دفاعی و دروازه بان رئال، ضربه خود را به سمت دروازه شلیک کرد و گل نخست را برای شاگردان گواردیولا وارد دروازه کرد.

شاگردان «کارلو آنچلوتی» که با این گل غافلگیر شده بودند حملات خود را آغاز کردند و در دقیقه ۱۲ «روبن دیاز» به اشتباه دروازه خودی را باز کرد و بازی به تساوی کشیده شد. اما این پایان کار برای رئال در نیمه اول نبود و در دقیقه ۱۴ پاس در عمق و استادانه «وینیسیوس جونیور» در نیمه خودی در میانه‌های میدان به «رودریگو» رسید و این بازیکن با یک فرار تماشایی موفق شد خود را در موقعیت تک به تک قرار دهد و رئال را ۲ بر یک پیش بیندازد.

در دقیقه ۶۶ «فیل فودن» توانست با پاس گل «جان استونز» کار را به تساوی بکشاند.

در دقیقه ۷۱ اما اتفاق عجیبی افتاد و این سیتی بود که همچنان مالکیت توپ را حفظ کرد و در حالی که «گواردیول» در پشت محوطه جریمه صاحب توپ شده بود با یک شوت دقیق دروازه رئال را برای بار سوم باز کرد.

در دقیقه ۷۹ وینیسیوس جونیور در سمت چپ صاحب توپ شد و با یک ارسال دقیق، توپ را به «والورده» رساند و این بازیکن هم بدون آنکه توپ را کنترل کند با یک شوت سرضرب و دقیق برای بار سوم رئال را صاحب گل کرد.

 

دوئل «کارلتو» و «پپ» برنده نداشت / آرسنال از شکست گریخت

این دیدار تداعی کننده مرحله نیمه نهایی این مسابقات در فصل ۲۰۲۲ بود که منچسترسیتی در آن مسابقه در حالی که در دیدار رفت به میزبانی رئال مادرید با نتیجه یک به یک متوقف شده بود در دیدار برگشت در ورزشگاه اتحاد موفق شد با نتیجه پرگل ۴ بر صفر حریف خود را شکست دهد و در نهایت هم در دیدار نهایی با غلبه بر اینتر به مقام قهرمانی دست پیدا کرد.

این ۲ غول فوتبال اروپا در مرحله نیمه نهایی فصل ۲۰۲۱ لیگ قهرمانان اروپا هم به مصاف هم رفته بودند که در آن مسابقه رئال مادرید در دیدار رفت با نتیجه ۴ بر ۳ از میزبان خود شکست خورد اما به لطف برتری ۳ بر یک در خانه به دیدار نهایی راه پیدا کرد و با پیروزی یک بر صفر برابر لیورپول عنوان قهرمانی را از آن خود کرد.

نخستین دیدار این ۲ تیم در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا به فصل ۲۰۱۲ برمی گردد جایی که این دو تیم در مرحله گروهی به مصاف هم رفتند و ریالی ها در خانه موفق شدند با نتیجه ۳ بر ۲ از سد سیتی عبور کنند و در دیدار برگشت هم بازی با نتیجه تساوی یک به یک خاتمه یافت.

اما نخستین تقابل این ۲ تیم در مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا در فصل ۲۰۱۵ بود که در مرحله نیمه نهایی رو در روی هم قرار گرفتند و در دیدار رفت سیتی در خانه با تساوی بدون گل متوقف شد و در دیدار برگشت بازی را یک بر صفر واگذار کرد. کهکشانی‌ها در فینال موفق شدند در ضربات پنالتی از سد اتلتیکومادرید عبور کنند و به عنوان قهرمانی برسند.

در فصل ۲۰۱۹ هم یک بار دیگر شاهد تقابل رئال و سیتی و این بار در مرحله یک شانزدهم نهایی بودیم که منچستر سیتی در هر ۲ بازی رفت و برگشت با نتیجه ۲ بر یک به پیروزی رسید و در مجموع با برتری ۴ بر ۲ راهی مرحله یک چهارم نهایی شد.

به این ترتیب در ۱۰ دیداری که سیتی و رئال به مصاف هم رفته‌اند ۴ برد برای رئال، ۳ تساوی و ۳ پیروزی هم برای سیتی به ثبت رسیده است و در مجموع رئال ۱۷ گل و سیتی ۱۴ گل به ثمر رسانده‌اند.

این دو تیم که برای اولین بار در تاریخ در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف هم رفته‌اند منتظر دیدار برگشت در ورزشگاه اتحاد انگلیس هستند تا تیم برنده به مصاف پیروز دیدار آرسنال و بایرن مونیخ برود.

 

دوئل «کارلتو» و «پپ» برنده نداشت / آرسنال از شکست گریخت

* آرسنال ۲ - بایرن مونیخ ۲

در دیگر دیدار مرحله یک چهارم نهایی تیم آرسنال با هدایت «میکل آرتتا» در ورزشگاه خانگی خود به مصاف شاگردان «توماس توخل» در تیم بایرن مونیخ رفت که این دیدار در پایان با تساوی ۲ به ۲ به پایان رسید.

در این دیدار آرسنالی‌ها موفق شدند در دقیقه ۱۲ و در حالی که مدافعان بایرن مونیخ عملکرد خوبی از خود به نمایش نگذاشتند در محوطه جریمه صاحب توپ شد و با یک ضربه دقیق توانست توپ را به گوشه دروازه بایرن بفرستد و تیمش را یک بر صفر پیش بیندازد.

اما در دقیقه ۱۲ اشتباه مدافعان آرسنال در دفع توپ موجب شد بایرنی‌ها صاحب توپ شوند و «سرژ گنابری» از روی پاس «لئون گورتسکا» گل تساوی را برای بایرن به ثمر برساند.

در دقیقه ۱۸ این دیدار باز هم مدافعان آرسنال نتوانستند عملکرد خوبی به نمایش بگذارند و «لروی سانه» در میانه‌های میدان صاحب توپ شد و بدون آنکه مدافعی از آرسنال بتواند برایش مزاحمت ایجاد کند وارد محوطه جریمه شد و در نهایت با خطای پنالتی متوقف شد تا هری کین پشت این پنالتی قرار بگیرد و با یک ضربه دقیق برخلاف جهت حرکت دروازه بان، بازی را ۲ بر یک کند.

«گابریل ژسوس» در دقیقه ۷۶ زمینه ساز گل تساوی برای آرسنال بود و با یک حرکت انفرادی در داخل محوطه جریمه بایرن مونیخ موفق شد توپ را به «لئاندرو تروسار» برساند تا این بازیکن نتیجه بازی را ۲ به ۲ کند.

 

دوئل «کارلتو» و «پپ» برنده نداشت / آرسنال از شکست گریخت

بایرن مونیخ که این روزها شرایط خوبی را در بوندسلیگا آلمان تجربه نمی‌کند امیدوار است با برتری برابر آرسنال در مجموع ۲ بازی رفت و برگشت و صعود به مرحله نیمه نهایی بتواند باز هم به روزهای اوج خود برگردد. در لیگ برتر آلمان بایرن مونیخ در حال حاضر با ۱۶ امتیاز کمتر نسبت به بایرلورکوزن و با ۶۰ امتیاز در رده دوم قرار دارد و نه تنها نمی‌توان شانسی برای قهرمانی این تیم در نظر گرفت بلکه اشتوتگارت هم با ۶۰ امتیاز در تعقیب مونیخی‌ها است و تلاش می‌کند بتواند جایگاه دوم را از این تیم برباید.

در سوی دیگر اما آرسنالی‌ها شرایط متفاوتی دارند. شاگردان آرتتا در حال حاضر صدرنشین لیگ برتر انگیس هستند و رقابت تنگاتنگی با لیورپول و منچسترسیتی برای کسب عنوان قهرمانی دارند.

آرسنال و بایرن مونیخ پیش از این ۱۲ بار در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا به مصاف هم رفته بودند و آخرین دیدار این با نتیجه ۵ بر یک به سود بایرن مونیخ به پایان رسیده بود. آرتتا دومین سرمربی تاریخ آرسنال است که با بایرن دیدار می‌کند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/77oq7n

آخرین اخبار