تاریخ انتشار: 1403/01/20 14:58
کد خبر: 1272402

اگر پرسپولیس به همه تیم‌ها ۶ گل بزند، استقلال با بردهای «یک هیچ» قهرمان می‌شود | شهباززاده یک شبه جلوی استقلال مارادونا شد

کاپیتان اسبق استقلال گفت: حتی اگر پرسپولیس به هرتیمی ۶ گل بزند و استقلال فقط با نتیجه یک بر صفر برنده شود، آخر فصل به قهرمانی می‌رسد.
اگر پرسپولیس به همه تیم‌ها ۶ گل بزند، استقلال با بردهای «یک هیچ» قهرمان می‌شود | شهباززاده یک شبه جلوی استقلال مارادونا شد

درخصوص دیدار استقلال مقابل مس رفسنجان، اظهار داشت: بازی قشنگی بود. ۴ گل داشت و حتی به نظر من ۵ گل داشت اما همچنان مساله نبود VAR گریبانگیر فوتبال ما است. هردو تیم بازی نسبتا خوبی را به نمایش گذاشتند. این ذات فوتبال است. لیگ انگلیس، آلمان یا اسپانیا را نگاه که می‌کنیم؛ یک تیم ۲ گل عقب است، اواخر بازی ۳ گل می‌زند و برنده می‌شود.

وی افزود: همین چند روز پیش چلسی مقابل منچستر بونایتد ۲ بر صفر پیش افتاد، ۳ بر ۲ عقب افتاد، اواخر بازی ۲ گل زد و ۴ بر ۳ برنده شد. قشنگی فوتبال همین است اما ولی مهمتر از هرچیزی، فرهنگ است. فرهنگ ما متاسفانه با فضای مجازی و یک سری مسائل دیگر ادغام شده است.

فشارهای عجیب و غریبی روی استقلال می‌گذارند

کاپیتان اسبق استقلال با اشاره به فشارهایی که برای بازی هجومی و قهرمانی تیم ایجاد می‌شود، گفت: در فضای مجازی یک نفر پشت صفحه کلید نشسته و خیلی راحت نظر می‌دهد درصورتیکه شاید اگر رودرو بشود جرات حرف زدن نداشته باشد. حتی می‌تواند نظرات دیگران را بدزد و در فضای مجازی مطرح کند! فشارهای عجیب غریب و الکی ایجاد می‌شود. قهرمان می‌شویم؟ نمی‌شویم؟ هجومی بازی کند و... باید به عنوان باشگاه، کادرفنی و بازیکن، راهمان را ادامه بدهیم و سعی کنیم در این راه کمتر اشتباه داشته باشیم. باید راه را برای هم هموار کنیم.

پاشازاده تصریح کرد: چه کسی یادش است که ۱۵ سال پیش چقدر دفاع یا چقدر حمله کردند؟ فقط می‌گویند فلان تیم قهرمان شده است. نمی گویم هجومی بازی نکنید و گل نزنید. نه، امیدوارم دوباره از حرف‌ها من سو استفاده نشود. منظورم این است که تا جاییکه توانایی داریم جواب می‌دهد. بنابراین باید بهترین راه حل را انتخاب کنیم. اینکه مثلا فامیل من پولدار است و ماشین می‌خرد، من هم قرض کنم ماشین بخرم، درست نیست و همه چیز به هم می‌ریزد.

من هم فوتبال هجومی را دوست دارم اما باید ابزاری داشته باشیم که کارایی داشته باشند

وی افزود: ما باید بتوانیم از توانایی های خودمان استفاده کنیم و همان راهی که از اول داشتیم را ادامه بدهیم. من خودم بازی هجومی را خیلی دوست دارم ولی باید ابزارش را داشته باشیم و آن ابزار هم کارایی داشته باشد. نه اینکه استقلال ابزار هجومی نداشته باشد اما آیا دو هافبک خلاق یا دو بازیکن کناری سرعتی و دریبل زن داریم؟

مدافع اسبق آبی‌های تهران، گفت: درمجموع هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده است. حتی می‌توانست همان راه قبلی خودش را برود و یک امتیاز بگیرد یا همان راه را برود و بازنده شود. کسی نمی‌تواند از قبل پیش بینی کند که چه اتفاقی می‌افتد. اگر همان توپی که از خط رد شد گل گرفته می‌شد، چه بسا که الان همه به‌به و چه‌چه می‌کردند.

نکونام از کجا می‌دانست آن توپ را داور گل نمی‌گیرد یا شهباززاده مارادونا می‌شود؟!

پاشازاده درمورد اینکه انتقاداتی نسبت به تغییرات ترکیب تیم مانند غیبت سیلوا مطرح می‌شود، عنوان کرد: آیا ما می‌دانیم که وضعیت سیلوا در این هفته‌ها چگونه بوده است؟ کسی خبر دارد؟ هرچه که بوده، تصمیمی گرفته شده و کادرفنی بر اساس آن برنامه ریزی می‌کند. عین تجارت است. مثلا ماشین را می‌فروشید که ماشین دیگری را بخرید اما ناگهان دلار گران می‌شود و دیگر نمی‌توانید مانند آن ماشین را بخرید. بعد خانواده به شما اعتراض می‌کنند که چرا این کار را کردی؟ من از کجا می‌دانستم دلار گران می‌شود و این اتفاق می‌افتد؟

وی افزود: من از کجا می‌دانستم توپ از خط رد می‌شود و داور نمی‌گیرد؟ یا من از کجا می‌دانستم شهباززاده مارادونا می شود؟! این‌ها اتفاقاتی است که در فوتبال می‌افتند. این ذات فوتبال است پس مدام نگوییم چرا دست به ترکیب زد، چرا این کار را کرد، چرا آن کار را نکرد و... این‌ها نظرات غیر فنی است. مدام نظر ندهیم و خودمان را قاطی هرچیزی نکنیم. شرایط خیلی بد شده است. فوتبال اروپا را می‌بینیم، در ثانیه بازی عوض می‌شود. استادیوم پُر است، تماشاگران یک متری بازیکنان نشسته‌اند اما بطری پرت نمی‌کنند یا کارهای دیگر انجام نمی‌دهند. باید به این سمت برویم. متاسفانه همه نظر تخصصی می‌دهیم. این تازه روی مثبت ماجراست که برای دلسوزی و پیشرفت نظر می‌دهند. این وسط چند نفر برای تخریب کردن، شیطنت می‌کنند که مزید بر علت می‌شود.

کادرفنی و مربیان باید به فشار مجازی بی توجه باشند

پاشازاده با اشاره به شرایط تیم استقلال، اظهار داشت: تیم شرایط خوبی دارد و باید با قدرت به کارش ادامه بدهد. اگر کادرفنی و بازیکنان بتوانند این فشار فضای مجازی و قهرمانی را بشکنند، برایشان مهم نباشد و روی کار خودشان تمرکز کنند، اتفاقات خوبی برای استقلال می‌افتد.

اگر پرسپولیس به همه تیم‌ها ۶ گل بزند، استقلال با بردهای یک-هیچ هم قهرمان می‌شود

کاپیتان اسبق استقلال درمورد تاثیر کم شدن فاصله امتیازی پرسپولیس در روند آبی‌ها، گفت: این مساله می‌تواند تاثیرگذار باشد ولی مهمتر از هرچیزی عملکرد خود تیم است. یعنی اگر پرسپولیس به هرتیمی ۶ گل بزند و استقلال فقط با نتیجه یک بر صفر برنده شود، آخر فصل قهرمان می‌شود. باید بازی به بازی تمرکز داشته باشند. اینکه آن‌ها چکار می‌کنند برای ما نباید مهم باشد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/77oqln

آخرین اخبار