تاریخ انتشار: 1402/06/10 14:15
کد خبر: 274

خطر تغییر تابعیت پدیده فوتبال ایران بیخ گوش تیم ملی!

لیست ۲۴ نفره تیم ملی بزرگسالان درحالی اعلام شد که محمدامین حزباوی پدیده فوتبال کشورمان در آن نیست و قرار است به اردوی تیم امید دعوت شود!
خطر تغییر تابعیت پدیده فوتبال ایران بیخ گوش تیم ملی!

براساس قوانین فیفا یک بازیکن فوتبال اگر حداکثر ۳ بازی ملی برای یک کشور انجام داده باشد و تمام بازی‌ها قبل از ۲۱ سالگی او انجام شده باشد می‌تواند تیم ملی خود را تغییر دهد.

پیش تر اما اگر بازیکنی در یک بازی رسمی برای یک تیم ملی حضور می‌یافت دیگر نمی‌توانست ملیتش را تغییر دهد اما حالا قوانین تغییر پیدا کرده است.

بنابراین محمدامین حزباوی که به تازگی در لیگ ستارگان قطر و در ترکیب السد موفق به گلزنی شده، طبق شایعات بخواهد تابعیت قطری بگیرد کسی نمی‌تواند مانع او شود.

هرچند خود این مدافع جوان و خوزستانی، ماجرای تابعیت قطری را تکذیب کرده اما در فوتبال دنیا مرسوم است که با دعوت و بازی دادن به پدیده‌های فوتبال در رده بزرگسالان جلوی تغییر تابعیت آن بازیکن را می‌یرند.

در این مورد مثال‌های فراوانی وجود دارد اما بارزترین آن لیونل مسی بود که از نوجوانی در اسپانیا و تیم بارسلونا بازی می‌کرد و آرژانتینی‌ها برای جلوگیری از تغییر تابعیت این اعجوبه فوتبال جهان، خیلی زود او را به تیم ملی بزرگسالان دعوت کرده و با بازی دادن، جلوی این اتفاق را گرفتند.

به نظر می‌رسد با توجه به مصدومیت سیدمجید حسینی و خط زدن محمدحسین کنعانی زادگان، بهترین فرصت فراهم شده بود که حزباوی دو بازی دوستانه در ترکیب تیم ملی ایران انجام دهد تا با یک بازی دیگر جلوی این شایعه برای همیشه گرفته شود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/a27w63

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


انتقال حزباوی به السد بهترین انتقال در تاریخ فوتبال خوزستان است