تاریخ انتشار: 1402/11/29 21:16
یادداشتی از علی مسعودی
کد خبر: 1267654

دروازه‌بانی که برای قلعه‌نویی پدر و مادر خوبی نشد/ آقای بیرانوند آبروی نسل طلایی را نبر!

روزهای بد علیرضا بیرانوند، سنگربان تیم ملی و پرسپولیس درحال سپری شدن است که باید دید چه روزی او مجددا به اوج برمی گردد؟
دروازه‌بانی که برای قلعه‌نویی پدر و مادر خوبی نشد/ آقای بیرانوند آبروی نسل طلایی را نبر!

علی مسعودی؛ درست از روزی که امير قلعه‌نویی از عبدالله ویسی کپی برداری کرد و گفت؛ یک دروازه‌بان خوب از پدر و مادر هم بهتر است، دیگر خبری از علیرضا بیرانوند همیشگی نشد و او آمار فاجعه باری را بر جا گذاشت. پشت سر گذاشتن یکی از بزرگترین تورنمنت های مهم با آماری فاجعه بار که اگر همان یک پنالتی مقابل تیم ملی امارات را مهار نمی کرد، بدترین دروازه‌بان جام شناخته‌ می شد. البته شاید خیلی ها از مهار پنالتی مقابل تیم ملی سوریه را هم سؤال کنند که باید گفت؛ گرفتن یک پنالتی از پنج پنالتی، چندان کار خارق‌العاده‌ای نیست و قهرمان واقعی ( پنالتی‌ها) دروازبان قطر بود که مقابل ازبکستان یک تنه تیمش را به مرحله نیمه نهایی رساند.

امیر قلعه‌نویی قبل  از جام ملت‌های آسیا آنقدر روی بیرانوند حساب باز کرده بود و فکر می کرد او نقطه قوت اصلی تیمش است که می تواند راه صعود ایران را به فینال راحت کند ولی خبر نداشت سنگربان پر ادعای این روزهای فوتبال ايران پاشنه آشیل تیم ملی باشد و در ۶ بازی ۷ گل دریافت کند. ۷ گل از تیم های نچندان مطرح آسیا؛ از فلسطین گرفته تا سوریه و قطر که اوج اشتباهات بیرانوند در همان نیمه نهایی بود. بیرانوند در جام ملت‌های آسیا آنقدر پر اشتباه ظاهر شد که به این فکر افتادند، حضور حسینی و نیازمند در قطر برای چه بود؟!

 خلاصه بیرانوند که قرار بود برای "ژنرال" از پدر و مادر خوب هم بهتر باشد، پدر خوانده و مادر خوانده نیز نشد و با آماری ضعیف تورنمت را ترک کرد. جالب اینجاست همین دروازه‌بان پر ادعا در پایان مسابقات هم مدعی شد؛ آنها بهترین نسل تاریخ فوتبال هستند که احتمالا مزاح کرده بود!

گرچه این را هم باید نوشت؛ اگر بهترین نسل فوتبال ايران چهارمی آسیا باشد و صعود به جام جهانی، پس نسلی که قهرمان آسیا شد و به جام جهانی آن هم وقتی یک تیم از دو قاره صعود می کرد، صعود کرد چه نسلی بود؟

حال همین بیرانوند پس از بازگشت فاجعه‌بار از رقابت های آسیایی با یک اشتباه فاجعه‌بار تر هم مقابل آلومینیوم اراک مرتکب می شود ته کلکسیون اش را تکمیل کند. گلی که البته‌ چندان تازگی ندارد و بازی با سپاهان نیز تقریبا چنين گلی را دریافت کرده بود.

 البته‌ از حق نگذریم؛ بیرانوند روزهای بسيار خوبی را چه در تیم ملی و چه پرسپولیس داشته اما الان اگر پرسپولیس دروازه‌بان دوم خوبی داشت باید جای خودش را به او می داد تا کمی استراحت‌ کند و مشکلات پرسپولیس و تیم ملی را بيشتر نکند. ظاهرأ او گفته تا آخر فصل مصاحبه نخواهد کرد که بعید به نظر می رسد این اتفاق بیفتد! بیرانوند بهتر است به جای توجیه اشتباهاتش کمی استراحت کند بعد از ریکاوری کامل برگردد و همان بیرانوند سابق شود.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/bbo68d

آخرین اخبار