تاریخ انتشار: 1403/01/22 06:01
کد خبر: 1272478

رمزگشایی سایت روسی از سرنوشت ۸۶ کیلوگرم ایران؛ یزدانی، وفایی‌پور یا قاسمپور؟

در حالی که حسن یزدانی قهرمان المپیک دوران نقاهت پس از عمل جراحی را سپری می‌کند، در ایران بحث بر سر اینکه چه کسی دوبنده ایران را در وزن ۸۶ کیلوگرم در المپیک به تن کند آغاز شده است.
رمزگشایی سایت روسی از سرنوشت ۸۶ کیلوگرم ایران؛ یزدانی، وفایی‌پور یا قاسمپور؟

رسانه روسی اخبار کشتی در گزارشی به وضعیت وزن ۸۶ کیلوگرم کشتی آزاد ایران پرداخته است و درباره آخرین وضعین حسن یزدانی قهرمان جهان و المپیک نوشت: حسن یزدانی پس از مسابقات جهانی ۲۰۲۳ در بلگراد که در آن مقام دوم را کسب کرد، تحت عمل جراحی شانه قرار گرفت. او از آن زمان به بعد تحت نظر فیزیوتراپیست خود به توانبخشی ادامه داد و هنوز تمرینات روی تشک را شروع نکرده است.  

اطرافیان این کشتی‌گیر خبر دادند که روند بهبودی طبق برنامه پیش می‌رود  اما در عین حال شک و شبهاتی نیز شنیده می‌شود و بعضی از منتقدان عقیده دارند یزدانی دیگر نمی‌تواند به شرایط خوب گذشته برگردد. حتی افراد خوش‌بین معتقدند که در هر صورت، اکنون باید به فکر جایگزینی برای رهبر کشتی ایران باشیم.

کادرفنی تیم ملی ایران اکنون روی هادی وفایی‌پور تمرکز کرده که قرار است به زودی در بیشکک به روی تشک برود. این کشتی گیر در خارج از ایران کمتر شناخته شده است. او تنها در تورنمنت های یاشار دوغو در ترکیه و دانکلوف در بلغارستان حضور داشته است. وفایی پور در تورنمنت علی اف نیز شرکت کرد و در آنجا تنها مقام هشتم را به دست آورد اما این اتفاق برای سه سال پیش بود.

دیگر گزینه کامران قاسمپور قهرمان دو دوره ۹۲ کیلوگرم جهان است ولی احتمال حضور این کشتی گیر در یک وزن پایین تر کم است چرا که او یک بار شانسش را در ۹۷ کیلوگرم امتحان کرده است و نتوانست خود را در آن ثابت کند و اگر بخواهد در ۸۶ کیلوگرم رقابت کند باید وزن زیادی کم کند که شانسش را برای موفقیت کم خواهد کرد.

شاید عملکرد حسن یزدانی در اوایل ژوئن در تورنمنت مجارستان که کاپیتان تیم ملی کشتی آزاد ایران نیز قرار است در آن حضور داشته باشد این بحث را تمام کند و مشخص کند که برای المپیک چه کشتی گیری باید در رقابتها حضور داشته باشد. صرف حضور به تنهایی برای یزدانی کافی نیست و او همچنان باید نشان دهد که به همان شرایط خوب قبل برگشته و آماده رقابت برای کسب طلا است.

رقابت‌های کشتی آزاد بزرگسالان قهرمانی آسیا روزهای ۲۳ و ۲۴ فروردین ماه در شهر بیشکک قرقیزستان برگزار می‌شود.

ترکیب تیم اعزامی ایران به این رقابت‌ها به شرح زیر است:

۵۷ کیلوگرم: ابراهیم خواری
۶۱ کیلوگرم: رضا اطری
۶۵ کیلوگرم: رحمان عموزاد
۷۰ کیلوگرم: امیرمحمد یزدانی
۷۴ کیلوگرم: حسین ابوذری
۷۹ کیلوگرم: محمد نخودی
۸۶ کیلوگرم: هادی وفایی پور
۹۲ کیلوگرم: امیرحسین فیروزپور
۹۷ کیلوگرم: محمدحسین محمدیان
۱۲۵ کیلوگرم: امیرحسین زارع


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/bbrybd

آخرین اخبار