تاریخ انتشار: 1403/01/28 04:57
کد خبر: 1272883

مصاحبه‌هراسی در فوتبال ایران/ درآمد به ریال، جریمه به دلار!

سازمان لیگ با انتشار بیانیه‌ای برای تیم های لیگ برتری جرایم عجیب و غریبی را به منظور مصاحبه در کنفرانس‌های خبری اعلام کرد.
مصاحبه‌هراسی در فوتبال ایران/ درآمد به ریال، جریمه به دلار!

به گزارش فرتاک ورزشی

سازمان لیگ اعلام کرد: براساس تصمیمات متخذه فدراسیون فوتبال ومصوبات هیئت رییسه سازمان لیگ با توجه به حساسیت مسابقات لیگ‌های کشوری و به منظور جلوگیری از حاشیه‌های غیر متعارف و ایجاد آرامش در جهت ارتقاء سلامت و نشاط در جامعه درخصوص انتشار و صدور اعلامیه/ اطلاعیه/ بیانیه مصاحبه غیر فنی و خارج از حوزه مسئولیت، اظهارات در کنفرانس مطبوعاتی، توسط مربیان، کادر فنی و اداری مدیرعامل یا اعضای هیئت مدیره باشگاه، علیه فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ، هیئت‌های فوتبال، باشگاهها،  کمیته‌های فدراسیون و اعضای باشگاهها تصمیمات ذیل اتخاذ و از تاریخ صدور ابلاغیه اجرا می‌گردد:

اما جرایمی که برای تیم‌های لیگ برتری در نظر گرفته شده است از این قرار است:
لیگ برتر: سرمربی، کادر فنی و اداری، مدیرعامل یا اعضای هیئت مدیره
۱- برای بار اول ۲ میلیارد تومان جریمه
۲- برای بار دوم ۳ میلیارد  تومان جریمه
۳- برای بار سوم و تکرار ۴ میلیارد  تومان جریمه

نه به آنکه تا دیروز سازمان لیگ هیچ دستور العملی برای برخورد با مصاحبه‌ها و همین طور بیانیه‌ها نداشت نه به اینکه امروز دستورالعملی را منتشر کرد که بی شک ضمانت اجرایی برای آن وجود ندارد. قرارداد خیلی از دستیاران در لیگ برتر به ۲ میلیارد تومان نمی‌رسد. سوال اینجاست آنوقت سازمان لیگ چگونه می‌تواند مربی را به خاطر طرح صحبت در کنفرانس خبری محروم کند.

بله قرارداد سرمربیان در فوتبال ایران از زیر ۱۰ میلیارد تومان آغاز می‌شود و شاید به ۳۰ تا ۴۰ میلیارد تومان هم برسد اما قرارداد خیلی از اعضای کادر فنی در تیم‌های لیگ برتری پایین تر از ۲ میلیارد تومان است. سوال اینجاست اگر مربی ای با قرارداد زیر ۲میلیارد تومان تخلف کند، چگونه سازمان لیگ می‌خواهد او را جریمه کند. اصلا بر فرض مثال که همه دستیاران در لیگ برتر قراردادشان ۲ میلیارد تومان است آیا به خاطر یک تخلف می‌بایست ۱۰۰ درصد قرارداد را به حساب فدراسیون فوتبال واریز کند؟

مصاحبه هراسی اصلا اتفاق خوبی در فوتبال ایران نیست و به نظر می‌رسد فدراسیون فوتبال به سمت و سویی می‌رود که همه ی هزینه‌هایش را از جرایم انضباطی تامین کند!

سرمربی و مربی باید مصاحبه کند و باید انتقاد کند اما هر جا در مصاحبه ای اتهام زده شد و یا توهین شد، باید با خاطی برخورد کرد و در کنار جرایم نقدی محرومیت هم باید چاشنی شود. در غیر اینصورت این گونه برداشت می‌شود که فدراسیون فوتبال تنها به دنبال درآمدزایی است نه فرهنگ سازی. باید مصاحبه شود اما فوتبالی‌ها باید یاد بگیرند که انتقاد را در سایه عدم توهین و عدم اتهام مطرح کنند. فدراسیون فوتبال این را باید به باشگاه‌ها یاد بدهد اما نه با دستورالعملی عجیبی که امروز صادر کرد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/kqzeza

آخرین اخبار