تاریخ انتشار: 1402/12/11 17:01
سیصد و شانزدهمین مربیگری تارتار
کد خبر: 1268337

یک نفر رکورد یحیی را شکست (گزارش)

مهدی تارتار به چهارمین سرمربی باتجربه تاریخ لیگ برتر تبدیل شد.
یک نفر رکورد یحیی را شکست (گزارش)

به گزارش فرتاک ورزشی

تارتار که هم اکنون باتجربه‌ترین سرمربی شاغل در لیگ برتر ایران محسوب می‌شود،  در دیدار با فولاد برای سیصد و شانزدهمین  بار روی نیمکت نشست تا رکوردی ویژه را از خود ثبت کند.

به این ترتیب او با عبور از رکورد یحیی گل‌محمدی، چهارمین سرمربی باتجربه در ادوار لیگ حرفه‌ای ایران شد و حالا تنها علی دایی، مجید جلالی و امیر قلعه‌نویی را بالاتر از خود می‌بیند.

تارتار کار سرمربیگری را از راه آهن در لیگ هشتم آغاز کرد و با این تیم به فینال جام حذفی رسید. او سپس به صبا، گسترش فولاد، داماش، پارس جنوبی، نفت مسجدسلیمان، پیکان، ذوب‌آهن و ملوان رفت.

این در حالی است که تارتار عموما شانس سرمربیگری در تیم‌های مدعی را نداشته و به همین دلیل از کسب جام قهرمانی ناکام بوده اما کسب رتبه تک رقمی با اغلب تیم‌ها و حضور در نیمه بالای جدول باعث شده تا چهره موفقی در تیم‌های خود لقب بگیرد.

تارتار همچنین پارس جنوبی جم را به لیگ برتر ایران آورد و در فصل نخست با این تیم رقابت جالبی را با پرسپولیس برانکو در نیم فصل اول داشت.

او همچنین با پیکان و نفت مسجدسلیمان که بیشتر در منطقه سقوط بودند رتبه هفتم را کسب کرد و همچنین ذوب‌آهن را از جایگاه چهاردهم به رتبه هفتم بُرد.

مهدی تارتار ۵۱ ساله این فصل نیز ملوان را از جایگاه  دوازدهم به رتبه ششم آورده است.

نتایج این سرمربی مقابل پرسپولیس و استقلال عموما قابل دفاع نبوده اما او این فصل هر دو تیم را متوقف کرده است. همچنین وی سابقه پیروزی بر پرسپولیس با نفت مسجدسلیمان و گسترش فولاد را داشته است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/mmdbkj

آخرین اخبار