تاریخ انتشار: 1402/10/28 16:46
کد خبر: 1266140

جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا -پیروزی راحت ازبک‌ها در بازی دوم

تیم ملی فوتبال ازبکستان توانست با سه گل هند را شکست دهد.
جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا -پیروزی راحت ازبک‌ها در بازی دوم

در دور دوم مسابقات جام ملت‌های آسیا و از گروه B تیم‌های هند و ازبکستان از ساعت ۱۸ امروز در ورزشگاه «احمد بن علی» و با قضاوت «فو مینگ» به مصاف هم رفتند که این دیدار با برتری ۳ بر صفر ازبکستان به پایان رسید.

گل‌های این دیدار را «فیض الایف (۴)، «ایگور سرگئیف »(۱۸) و «نصرالوف» (۴۵+۴) به ثمر رساندند.

برتری ازبکستان در نیمه اول

تیم ازبکستان که در دیدار نخست خود برابر سوریه به تساوی بدون گل دست پیدا کرده بود برای آنکه بتواند شانس صعود خود را افزایش دهد به ۳ امتیاز این دیدار نیاز داشت و از سوی دیگر هم تیم هند پس از شکست ۲ بر صفر در دیدار نخست برابر استرالیا امیدوار بود بتواند از این دیدار حداقل یک امتیاز کسب کند.

ازبکستان که آن را با لقب «گرگ‌ها» می‌شناسند این دیدار را تهاجمی آغاز کرد و کنترل بازی را در اختیار داشت و به نظر نمی‌رسید که کار سختی برابر هند داشته باشد. این تیم موفق شد در همان لحظات ابتدایی بازی و در دقیقه ۴ به وسیله «فیض الایف» به گل اول خود دست پیدا کند.

پس از این گل حملات ازبکستان ادامه پیدا کرد و در دقیقه ۱۸ دفع اشتباه مدافع هند باعث شد توپ به تیر دروازه این تیم برخورد کند و در برگشت «ایگور سرگئیف» دروازه هند را باز کرد و بازی ۲ بر صفر شد.

در ادامه این مسابقه هم این تیم ازبکستان بود که کنترل بازی را در اختیار داشت و در ثانیه‌های پایانی نیمه اول توسط «نصرالوف» گل سوم را هم وارد دروازه هند کرد تا نیمه اول این دیدار با نتیجه ۳ بر صفر به سود ازبکستان به پایان برسد.

برتری ازبکستان برابر هند/ «گرگ‌ها» به صعود نزدیک شدند

در نیمه دوم ازبکستان تیم مسلط بود

در نیمه دوم این مسابقه بازیکنان هند امیدوار بودند بتوانند اختلاف گل‌های خورده را کاهش دهند. این تیم بازی را تهاجمی‌تر از نیمه اول آغاز کرد و یک بار هم تیر دروازه ازبکستان را به لرزه در آورد اما در گلزنی ناموفق بود.

تیم ازبکستان هم که خیالش از بابت پیروزی در این بازی راحت شده بود تلاش می‌کرد بازی را کنترل کند و برای گلزنی تلاش چندانی نکرد.

احتمال‌های صعود به مرحله یک هشتم نهایی

در جدول رده‌بندی این گروه استرالیا پس از برتری یک بر صفر برابر سوریه با ۶ امتیاز صعود خود را به مرحله یک هشتم نهایی قطعی کرد و ازبکستان هم با چهار امتیاز در جایگاه دوم قرار گرفت. سوریه با یک و هند هم با صفر امتیاز سوم و چهارم هستند.

به این ترتیب تیم سوریه برای صعود به مرحله حذفی باید در دور سوم بتواند هند را شکست دهد و امیدوار باشد ازبکستان برابر استرالیا شکست بخورد. استرالیا هم در دیدار برابر ازبکستان در صورت برتری یا تساوی صعودش به عنوان تیم اول قطعی می‌شود اما در صورتی که ازبکستان بتواند استرالیا را شکست دهد ازبکستان به عنوان تیم اول و استرالیا به عنوان تیم دوم راهی یک هشتم خواهند شد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/pbjkbl

آخرین اخبار