تاریخ انتشار: 1403/01/16 04:28
کد خبر: 1272141

نکونام در آستانه ثبت یک رکورد تاریخی در استقلال/ جواد، مجیدی و قلعه‌نویی را کنار می‌زند

درصورت قهرمانی استقلال در لیگ بیست و سوم، جواد نکونام رکورد خاص و ویژه ای را به نام خود به ثبت خواهد رساند.
نکونام در آستانه ثبت یک رکورد تاریخی در استقلال/ جواد، مجیدی و قلعه‌نویی را کنار می‌زند

در حال حاضر استقلال با ۴۶ امتیاز و فاصله ۳ امتیازی با پرسپولیس، صدرنشین لیگ برتر و شانس اصلی قهرمانی در فصل جاری به شمار می رود.نکته قابل تأمل آن که درصورت قهرمانی استقلال در فصل جاری، یک مربی در اولین سال حضورش در این تیم پرطرفدار جام قهرمانی را بالای سر خواهد برد.

لطفا تعجب نکنید! آخرین بار تیم استقلال درحالی با فرهاد مجیدی به عنوان قهرمانی لیگ برتر ( لیگ بیست و یکم) رسید که او پیش تر نیز به عنوان مربی و سرمربی در این تیم فعالیت کرده بود.

فرهاد مجیدی در دی ماه ۱۳۹۷ به عنوان دستیار شفر به استقلال پیوست. در ادامه فصل و به دنبال نتایج ضعیف شفر وی از کار برکنار شد و فرهاد مجیدی روز نهم اردیبهشت ۱۳۹۸ به عنوان سرمربی موقت تا پایان فصل برگزیده شد. با پایان فصل و شروع رقابت‌های لیگ برتر در فصل ۹۹-۱۳۹۸ و روی کار آمدن استراماچونی به عنوان سرمربی استقلال، مجیدی بار دیگر به عنوان دستیار در سمت خود ابقا شد. با جدایی استراماچونی از استقلال به دلیل مشکلات مالی، مجیدی بار دیگر به عنوان سرمربی استقلال برگزیده شد. بعدها مجیدی از سمت خود استعفا داد و مجدد بعد از محمود محمود فکری در اسفند ۱۳۹۹ با قراردادی ۲ و نیم ساله سرمربی استقلال تهران شد. آجرلو مدیرعامل وقت باشگاه استقلال با سرمربی تیم فوتبال بزرگسالان این باشگاه در جهت تثبیت و حمایت از کادر فنی، درخصوص تمدید مدت قرارداد فرهاد مجیدی تا پایان فصل ۱۴۰۳-۱۴۰۲ توافق کرد ولی فرهاد مجیدی در پایان فصل با کسب عنوان قهرمانی در لیگ بیست و یکم با انتشار نامه ای از باشگاه استقلال جدا شد و با عقد قراردادی رسمی به عنوان سرمربی تیم اتحاد کلباء امارات انتخاب شد.

به عبارت بهتر فرهاد مجیدی پیش از لیگ بیست و یکم و قهرمانی لیگ برتر، سه مرتبه به عنوان مربی و سرمربی در این تیم فعالیت داشته و تجربه لازم را به دست آورده بود.

امیرقلعه نویی که با ۳ قهرمانی همراه با استقلال در لیگ برتر، بیشترین جام را گرفته و پرافتخارترین محسوب می شود، در سال ۱۳۸۳-۱۳۸۲ برای اولین بار درحالی سرمربی استقلال شد که سابقه دستیاری رولند کُخ و مرحوم ناصرحجازی را در این تیم داشت. از آن گذشته به عنوان سرمربی موقت نیز در استقلال فعالیت داشته و در فصول ۱۳۸۳-۱۳۸۲ و ۱۳۸۴-۱۳۸۳  نتوانست به عنوان قهرمانی لیگ برتر برسد.

قلعه نویی دو فصل بعد از برعهده گرفتن سکان هدایت استقلال،  درفصل ۱۳۸۵-۱۳۸۴ و به عبارت بهتر سال سوم سرمربیگری خود در این تیم، عنوان قهرمانی لیگ برتر( لیگ پنجم) را کسب کرد.

قلعه نویی البته در لیگ های هشتم و دوازدهم نیز دو مرتبه دیگر استقلال را به عنوان قهرمانی لیگ برتر رساند.

جواد نکونام اما در صورت کسب عنوان قهرمانی لیگ بیست و سوم، رکورد ویژه ای را به نام خود به ثبت خواهد رساند چراکه پیش از این هیچ یک از مربیان استقلال در سال اول سرمربیگری خود نتوانسته اند به عنوان قهرمانی برسند.

ناگفته نماند جواد نکونام در سال اول بازی در استقلال نیز توانست همراه با این تیم به عنوان قهرمانی لیگ دوازدهم برسد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/qem6n8

آخرین اخبار