تاریخ انتشار: 1403/01/16 04:57
کد خبر: 1272143

ستاره استقلالی به اروپا برمی‌گردد/ حسرت استقلالی‌ها: این بازیکن را راحت از دست دادیم

مهاجم سابق استقلال روزهای خوشی را در تیم ملی و البته روسیه سپری می‌کند و این مسئله نویدبخش اوقات بهتری در ماه‌های آینده برایش خواهد بود.
ستاره استقلالی به اروپا برمی‌گردد/ حسرت استقلالی‌ها: این بازیکن را راحت از دست دادیم

وقتی در تابستان سال گذشته محمد محبی دیگر در استقلال نماند و در توجیه جدایی خودش تاکید کرد باشگاه سانتا کلارا پرتغال که او را به صورت قرضی در اختیار استقلال گذاشته بود، به خاطر بدقولی طرف ایرانی حاضر نیست پیرامون صدور رضایت‌نامه‌اش مذاکره کند، عده‌ای تصور می‌کردند محبی این توجیه را آورده تا دوباره در خارج از ایران فوتبال بازی کند و در رودربایستی هواداران استقلال نماند اما بالا گرفتن داستان سانتا کلارا و استقلال و به میان کشیده شدن پای فیفا مشخص کرد که محمد اصلاً دروغ نگفته بود و تمام حرف‌هایش صحت داشت. در این میان هنگامی که خبر آمد این بازیکن می‌خواهد به لیگ روسیه برود و در تیم رستوف فوتبال بازی کند، خیلی‌ها با حیرت قضیه را نگاه کردند چون تیم ملی روسیه به واسطه جنگ اوکراین مورد تحریم فیفا قرار دارد و طبیعی است که در چنین فضایی لیگ آن کشور کیفیت همیشگی خود را از دست می‌دهد. بسیاری از بازیکنان خارجی از روسیه رفته بودند و در چنین وضعی محمد محبی می‌خواست به روسیه برود! با این اوصاف اما بازیکن تیم ملی ایران روی حرفش ایستاد و مسافر سرزمین سرد شد.

مرد ۱۱ گله

محمد محبی ۲ فصل خاص را در سانتا کلارا و استقلال پیش از رفتن به روسیه سپری کرد. او در فوتبال پرتغال ۱۸ مرتبه به بازی گرفته شد و سه بار نیز موفق به گلزنی گردید. در یکی از همان ۱۸ مسابقه بود که ریکاردو ساپینتو نمایشش را پسندید و بلافاصله پس از اینکه سرمربی استقلال شد، به مدیریت وقت باشگاه اعلام کرد هر طور شده بازیکن ایرانی شاغل در لیگ پرتغال را به تهران بازگردانند و استقلالی‌ها هم همین کار را کردند. بازیکن بوشهری مد نظر استقلال پیراهن آبی را بر تن کرد و فصل گذشته در مجموع لیگ برتر و جام حذفی ۲۸ مرتبه برای آبی پوشان به میدان رفت که حاصل آن به ثمر رساندن ۸ گل بود. در واقع او طی دو فصل در مجموعه دیدارهای باشگاهی ۱۱ بار پیام آور شادی گردید. آماری که به ویژه در استقلال کاملاً موفقیت آمیز بود.

روزهای گرم در سرما

محمد محبی بعد از استقلال همانطور که نوشتیم، روستوف روسیه را برای دامه دوران فوتبالش انتخاب کرد و روزهای گرمی را در سرزمین سرد سپری می‌کند. او تا اینجای کار ۲۰ مرتبه پیراهن تیم روسی را بر تن کرده که حاصل آن به ثمر رساندن ۶ گل بوده است.

پلکانی به نام تیم ملی

اگرچه کارلوس کیروش برای جام جهانی ۲۰۲۲ به محمد اعتماد نکرد ولی امیر قلعه نویی از همان روز اول نشان داد سبک بازی محبی را می‌پسندد و در نهایت هم او را همراه خودش به جام ملت‌های آسیا برد تا گل فوق العاده حساسی مقابل ژاپن به ثمر برساند. حالا محمد محبی که از ۲۳ بازی ملی صاحب آمار ۶ گل زده شده، قطعاً در پازل تاکتیکی سرمربی ایران برای ادامه پیکارهای انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ قرار دارد. در واقع نمایش خوب در تیم ملی می‌تواند برایش حکم پلکان جهت رسیدن به تیم‌های بزرگتر باشگاهی را داشته باشد.

بازگشت به اروپا و حسرت استقلالی‌ها

اگرچه طبق تقسیم بندی جغرافیایی، محمد محبی همین حالا هم در اروپا فوتبال بازی می‌کند ولی قطعاً دلش می‌خواهد با استفاده از نمایش خوبی که ارائه کرده و حضورش در ترکیب تیم ملی، مسافرتی از شرق به غرب قاره سبز داشته باشد و فصل آینده را در تیم‌های اروپای غربی سپری کند. اتفاقی که اگر رخ بدهد حسرت استقلالی‌ها را بیشتر خواهد کرد که چرا نتوانستند تابستان پارسال اورا حفظ کنند!؟ حسرتی که دیگر پشیمانی در موردش سودی هم ندارد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/vzrx9b

آخرین اخبار