تاریخ انتشار: 1403/01/24 17:39
کد خبر: 1272670

نکونام ول کن پرسپولیس نیست: دو داور دربی سال گذشته پرسپولیسی بودند

سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: در نیمه اول می‌توانستیم با اختلاف ۲ گل کار را تمام کنیم ولی دقت نکردیم.
نکونام ول کن پرسپولیس نیست: دو داور دربی سال گذشته پرسپولیسی بودند

به گزارش فرتاک ورزشی

جواد نکونام پس از برتری یک بر صفر استقلال مقابل آلومینیوم اراک در هفته بیست‌وسوم لیگ برتر، گفت: بازی دو نیمه متفاوت داشت. در نیمه اول  می‌توانستیم با اختلاف 2 گل کار را تمام کنیم ولی دقت نکردیم. در شروع نیمه دوم، باد عجیبی در ورزشگاه شروع به وزیدن و کار را برای پاس دادن سخت کرد. باد عجیبی بود که متأسفانه به ضررمان بود و بازی را سخت‌تر پیش برد. بازیکنان ما زحمت کشیدند و از آنها تشکر می‌کنم که تمرکزشان را روی بازی گذاشتند. خدا را شکر که سه امتیاز را بدست آوردیم.

  وی افزود: مهم‌ترین نکته بازی داوری بود که همه سوت‌های او (رضا عادل) را دیدند. کسی دفاع الکی از داور نکند. من فوتبال را می‌فهمم که داور سوت چطور می‌زند. در دقیقه دو به بازیکنم و همینطور به من الکی کارت داد تا بازی بعدی محروم شوم. می‌دانم چرا برای بازی بعدی کارت زرد گرفتم. یکسری اتفاقات عجیب و غریبی افتاد و داور با همه دعوا داشت. این مشکل به خاطر باشگاه ما است، تیم‌های دیگر را ببینید که چند امتیاز از داوری گرفته‌اند. خدا را شکر که کادو نگرفتیم ولی هفته قبل گل سالم ما را قبول نکردند. در دیدار امروز از هجده قدم بیرون نمی‌آمدیم چون می‌ترسیدیم به کسی بخوریم. مقصر نه داور است و نه کسی دیگر، مقصر چیزهایی هستند که می‌گذاریم برای بعد صحبت کنیم.

سرمربی استقلال یادآور شد: داوری هفته قبل و امروز را دیدید. سال گذشته در استقلال نبودم و دربی را می‌دیدم که دو داور آن پرسپولیسی بودند. درباره سال گذشته صحبت می‌کنم. تیم‌ها در ایران با چند امتیاز اختلاف قهرمان می‌شوند؟ 10 امتیاز یا 15 امتیاز؟ اختلاف گل‌ها چند گل است؟ کدام تیم با اختلاف 4،5 گل می‌برد؟ من از دل فوتبال هستم و فوتبال برای من و امثال من است ولی ظاهراً یکسری چیزها برای ما نیست.

نکونام در واکنش به این سوال که آیا بهتر نبود اختلاف‌های او با مدیریت باشگاه رسانه‌ای نمی‌شد، گفت: اگر درباره بازی سؤالی دارید، بپرسید!

وی در مورد اینکه استقلال در سال‌هایی که در کورس قهرمانی بوده است، برخی مواقع سر بزنگاه قهرمانی را از دست داده است، گفت: هیچ فشاری نیست، به خاطر اینکه فوتبالیست حرفه‌ای هر روز باید خوب باشد و برای بردن بجنگد. اگر بازیکنی نتواند هر روز نتواند خودش را تحت فشار بگذارد تا بهترین عملکرد را داشته باشد، به مشکل می‌خورد. کدام بازیکن در رئال مادرید، منچسترسیتی، منچستریونایتد و ... تمرین بدی داشته باشد؟ بازیکن باید هر روز بهترین تمرین را داشته باشد.

نکونام اظهار داشت: اینکه قبلاً چه اتفاقی افتاده را آنالیز نکرده‌ام ولی اول فصل فریاد می‌زدیم که استقلال نیاز به بازیکن دارد، برای این بود که این تیم باید بازیکن ملی‌پوش داشته باشد. در سال 91 که در استقلال بازی می‌کردم، مربی ما 7 بازیکن فیکس تیم ملی داشت، آیا الان نباید داشته باشد؟ گفتم تیمی سه میلیون دلار هزینه کرده است و می‌بینید چه بازیکنانی گرفته شده و چه قیمت‌هایی دارند. دَم‌شان گرم و واقعا به آن مدیریت تبریک و خسته نباشید گفت. ضرر کردیم ولی تا اینجای کار آمده‌ایم. آرش رضاوند با پای مصدوم بازی کرد.

سرمربی استقلال با انتقاد دوباره از مدیریت باشگاه خاطرنشان کرد: نسبت به دور رفت چیزی به سودمان نیست. بیرونی‌ها دشمن ما هستند که البته منظورم فوتبالی است و همه دوست‌مان هستند. در دور رفت برای یک بازی گفتیم روز آن را تغییر کند ولی گفتند نمی‌شود و باید جام حذفی برگزار شود. الان چه اتفاقی افتاده که می‌توانیم لیگ را هر 6،7 روز برگزار کنیم؟ ما سه روز یکبار بازی کرده‌ایم. در دربی رفت، تیمم را به اصفهان، اهواز و سپس تهران فرستادند. برای دربی برگشت، تیمم را به رفسنجان فرستادند و برگشت به اهواز و سپس در تهران بازی کرد.

وی اضافه کرد: چرا کسی در باشگاه ما اعتراض نمی‌کند؟ چون نمی‌خواهند و باز هم می‌گویم دشمن داریم و این اتفاقات کنار هم قرار می‌گیرد. چرا این اتفاقات فقط برای ما می‌افتد؟ چون با من دشمنی دارند. مشکلی ندارم که با من دشمنی دارند چون کارم را با صداقت و درستی انجام می‌دهم و هیچ کسی نمی‌تواند چیزی بگوید. در دوران فوتبالم هم همین کار را می‌کردم و فوتبالم را انجام می‌دادم. الان اتفاقاتی می‌افتد که مگر می‌توانم سکوت کنم؟

نکونام گفت: می‌توانم درباره استقلال که عشق دوران کودکی‌ و آرزویم بوده است، حرفی نزنم؟ من را بیرون بیندازند، مشکلی ندارم. مگر فوتبال ما با رفتن من درست یا بدتر می‌شود؟ نمی‌توانم سکوت کنم چون اتفاقاتی می‌افتد که مثل کتاب باز است و روزی میز می‌بینم. زندگی‌ام را در فوتبال گذاشته‌ام. اگر هر سال یک ریال از فوتبال گرفته باشم برای من بس است.

سرمربی استقلال در پاسخ به این سؤال که آیا هنوز اعتقاد دارد که نباید از تیم او انتظار قهرمانی داشت، گفت: آنهایی که می‌گویند باید انتظار قهرمانی داشته باشیم، درست است چون یکسری‌ مثل هواداران و همینطور ما دوست داریم استقلال قهرمان شود. دسته دیگری هستند که به خاطر فشار این کار را می‌کنند. مگر نگفتند تیم باید چهارم، پنجم شود؟ بازیکن نگرفتند و گفتند باید سقف رعایت شود. در کجای دنیا تیمی وجود دارد که از اول شدن بدش بیاید؟ اولین نفر تمام وقتم را گذاشتم که برای استقلال این اتفاق بیفتد.

نکونام یادآور شد: خودتان کارشناس هستید و تحلیل می‌کنید. برخی‌ مثل هواداران می‌خواهند استقلال قهرمان شود ولی برخی‌ به ناحق حرف می‌زنند و منتظرند اگر تیم اول و دوم شد، بگویند تیم قوی بود و اگر چهارم، پنجم شود بگویند ما گفته بودیم تیم می‌توانست قهرمان شود. هواداران این بازی‌های نخ نما را شناخته‌اند. خنده‌دار است که می‌گویند هوادار استقلال درِ کمپ را شکسته و وارد محل تمرین شده است. آقایان، در باز شده و هواداران وارد تمرین شدند و بدون کوچکترین اتفاق و بی‌احترامی تمرین را دیدند و رفتند. من دوست دارم هفته‌ای یکبار هواداران‌مان به محل تمرین بیاید.

ادامه دارد...


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/yo68ne

آخرین اخبار