تاریخ انتشار: 1403/01/24 10:42
کد خبر: 1272594

رونمایی از نام خریداران پرسپولیس/ استقلال زیرنظر وزارت ورزش

در آخرین تصمیمات، بنا شده تنها روند واگذاری باشگاه پرسپولیس طی شود و استقلال کماکان زیر نظر وزارت ورزش و جوانان به فعالیت خود ادامه خواهد داد.
رونمایی از نام خریداران پرسپولیس/ استقلال زیرنظر وزارت ورزش

مالکیت مشترک استقلال و پرسپولیس همچنان بزرگترین مشکل این دو باشگاه برای دریافت مجوز حرفه‌ای به شمار می‌رود. مشکلی که هنوز به قوت خود پابرجاست و آخرین جلسات و تلاش‌ها برای جلوگیری از حذف سرخابی‌ها از آسیا ادامه دارد.

پیگیری‌های نشان می‌دهد تا این لحظه و در آخرین تصمیمات گرفته شده از سوی مسئولان ذیربط؛ قرار است 81 درصد از سهام باشگاه پرسپولیس به یک «کنسرسیوم» متشکل از 5 بانک واگذار شود و استقلال همچنان زیر نظر وزارت ورزش به کار خود ادامه دهد. این در شرایطی است که پیش از تصمیم به واگذاری دو باشگاه به هلدینگ‌های بانک‌های غیردولتی گرفته شده بود.

آگهی فروش باشگاه پرسپولیس فردا (شنبه) منتشر می‌شود و پس از طی روند قانونی، 81 درصد از سهام سرخ‌های پایتخت به صورت رسمی به این کنسرسیوم واگذار خواهد شد.

«کنسرسیوم»، هیئتی متشکل از 5 بانک ملت، تجارت، صادرات، شهر و رفاه است که قصد دارند به صورت مشترک مالکیت 81 درصد باشگاه پرسپولیس را بر عهده بگیرند. در این بین البته ممکن است درصد سهام بانک‌ها با هم تفاوت داشته باشد.

در صورت واگذاری 81 درصد از سهام باشگاه پرسپولیس، میزان سهام وزارت ورزش در این باشگاه به زیر 10 درصد خواهد رسید و به این ترتیب مشکل مالکیت مشترک استقلال و پرسپولیس حل می‌شود. 10 درصد از سهام سرخابی‌ها دو سال پیش از طریق فرابورس به مردم واگذار شده است.

طبق اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا، 5 اردیبهشت آخرین زمان برای رفع مشکل مالکیت مشترک پرسپولیس و استقلال است.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/yo68vy

آخرین اخبار