تاریخ انتشار: 1396/02/06 19:13
کد خبر: 214638

پیش بازی بایرن مونیخ و‏ بوروسیا دورتموند/ نبرد آنجلوتی و توخل برای فتح دی، اف، بی، پوکال

دیدار امشب بایرمونیخ و بورسیادورتموند که به الکلاسیکر معروف است، می تواند جذابیت های خاص خود را داشته باشد.
پیش بازی بایرن مونیخ و‏ بوروسیا دورتموند/ نبرد آنجلوتی و توخل برای فتح دی، اف، بی، پوکال

امشب ورزشگاه زیبای آلیانز آره نای مونیخ و از ساعت 23:15 به وقت ایران، شاهد جدال دوتیم بایرن مونیخ و بوروسیا دورتموند درمرحله نیمه نهایی جام حذفی آلمان معروف به دی اف بی پوکال خواهد بود.

 

این دیدار سومین مصاف این دورقیب دیرینه و کلاسیک فوتبال آلمان که به الکلاسیکر معروف است،خواهد بود. جدال امشب قرمز وسفیدپوشان مونیخی و زردو مشکی پوشان دورتموند که یکی از مهم ترین و حساس ترین دیدارهای این هفته فوتبال اروپا بشمار می رود ، درحالی برگزار می شود که هر دو تیم بایرن مونیخ و دورتموند درمرحله یک چهارم نهایی چمپیونزلیگ توسط دوتیم رئال مادرید و موناکو از گردونه ی آن رقابت ها خارج شده اند و این دیدار به نوعی می تواند آب رفته را به جوی برگرداند و اندکی ازغم و اندوه ناشی از خروج از لیگ قهرمانان را نزد هوادارانشان، تسکین دهد.

 

این دیدار، بازی ۱۱۵ دوتیم درکلاسیکر فوتبال آلمان محسوب می شود که در مرحله ای مهم و حساس و تا حدوی حیاتی برگزار می شود. در دیدار های گذشته، زنبور های زرد آیدونا پارک، نتایج مطلوبی را برابر مونیخی ها کسب نکرده اند، بویژه هرگاه این دیدار در آلیانز آره نا برگزار شده است. و از سویی شاگردان کارلتو، سرمربی خونسرد وجنتلمن و متشخص بایرن،در فصل جاری، همانند فصل ها گذشته، همچنان مدعی اصلی  قهرمانی دربوندسلیگا هستند وتا کسب قهرمانی فاصله چندانی ندارند.گرچه آنها در۴هفته مانده به پایان بوندسلیگا، این هفته در آلیانزآره نا ، با تساوی ۲-۲مقابل ماینتس،متوقف شدند.

 

درآن سوی زمین،نیزشاگردان توماس توخل سرمربی انرژیک زنبورها،دراین فصل با نواسانات زیادی،همراه بودند.آنها با کسب نتایج سینوسی،فقط برای کسب سهمیه مستقیم لیگ قهرمانان اروپا ،تلاش می کنند. زنبورها در هفته ی اخیر، مونشن گلادباخ را ۳-۲شکست داده بودند وبه وضعیت خود در جدول رده بندی سروسامان دادندتا همچنان برای راهیابی مستقیم به چمپیونزلیگ درفصل آتی،امیدوار باشند.

 

3DxCmmjbgYrT

مشکل اساسی وعمده ی شاگردان توخل، آمار ضعیف آنها در فصول گذشته در مونیخ بوده است. کلا این ضعف بیش ازهر امری، مربوط به بازی های آنها، در شهر مونیخ ومقابل بایرن است که به طلسمی باورنکردنی و خوفناک مبدل شده است. زنبورها چه موقع این طلسم را باطل می کنند؟ در بازی امشب مشخص می شود که آیا توخل با تاکتیک های نوین و مدرنش پایانی بر بطلان این طلسم لعنتی خواهد کشید؟

 

کلا دورتموندی ها، در طی ۶ دیدار پیشین که درشهر مونیخ وبرابر بایرن بازی کرده اند، مزه ی برد را نچشیده اند.شاگردان توماس توخل در بازی برگشت، فصل جاری بوندس لیگا نیز با نتیجه ی باورنکردنی ۴ بر ۱ در آلیانز آرنا شکست سختی را خوردند.

 

دیدار امشب این دو غول فوتبال آلمان دهمین باری است که دو تیم در رقابت های اف دی اف پوکال یا جام حذفی برابر هم قرار می گیرند.  زنبور ها در ۴ بازی از این ۱۰دیدار، صاحب پیروزی شده اند و بایرنی ها طی ۶ بازی،زنبورها را ازگردونه جام حذفی خارج کرده اند، ولی دورتموندی که طی ۳ فصل اخیر، به بازی نهایی این رقابت ها رسیده اند، اگرامشب، موفق شوند ،بایرن را مغلوب کنند،  می توانند به اولین تیم آلمانی بدل شوند که برای ۴ فصل متوالی به دیدار نهایی جام حذفی آلمان ، معروف به اف دی بی پوکال برسند.

 

این دیدار سوای همه چیز ، می تواند، یک بازی تهاجمی وسریع و جذاب باشد، زیرا همواره بازی های این دوتیم ،چشم نواز ،باطراوت و وشاداب بوده است و باعث می شود که بیننده تلویزبونی، گذر زمان را کمتر احساس کند.

kDLiXTuhK8hf

کارلتو در بازی امشب نیز ممکن است بازهم از مدل 4-2-3-1 استفاده کند.او درغیاب دروازبان اصلی اش نویر،از اولرایش استفاده می کند و در خط دفاع از بواتنگ،هوملس، لام ، برنات(آلابا) استفاده خواهد کرد. از ژابی آلونسو ،جلوی مدافعین بعنوان هافبک دفاعی صرف استفاده می کند و کمی جلوتر از او، آرتورو ویدال، بازی می کند. او به خوبی ازپشت به مهاجمان اضافه می شود.تیاگو آلکانتارا بعنوان بازیساز اصلی وطراح اول بایرن،پشت سر، لواندوفسکی که در نوک هدف به بازی گرفته می شود،بازی می کند و از روبن(کوستا) و ریبری ،بعنوان دو بال راست وچپ استفاده می کند که این دوبازیکن در طراحی حملات بایرن ازکناره ها، نقش کلیدی و اساسی را ،بازی می کنند، گرچه بایرن،باید کم کم به فکر جانشینی برای این دو وینگر.پا به سن گذاشته ولی کم نظیر باشد .ازآن طرف تمام نگاه ها به لواندوفسکی است تا او پس از رهایی ازمصدومیت، بار دیگر با گلزنی به تیم سابقش،بایرن را روانه ی دیدار نهایی کند.

 

درآن سوی زمین توخل تیمش را ممکن است که بامدل 3-4-3وارد آلیانز آره نا کند. او از بورکی درون دروازه و سوکراتیس،بندر، و پیشچک بعنوان سه مدافع میانی استفاده کند واز دورم،و گریرو (اشملزر)بعنوان دو بال راست و چپ استفاده کند،و ایگل بعنوان هافبک دفاعی بکار گرفته شود ،و کاسترو کمی جلوتر وپشت اوبامیانگ که درنوک هدف قراردارد و امید اول گلزنی زنبورها بشمار می رود ،بکار گرفته می شود.و مارکو رویس و دمبله بعنوان دوگوش چپ وراست، در خط تهاجمی دورتموند، ازطرف توخل به بازی گرفته شوند.

 

s5zTqIpWCI50

اوبامیانگ یکی از سه مهاجم سریع نوک هدف جهان فوتبال است که هرمدافعی را با سرعت کم نظیرش درکورس ها ،جا می گذارد. درطی بازی مارکو رویس کمتر به عقب برمی گردد تا درحمله سریع و ضد حمله از فضای خالی  بین مدافع میانی متمایل به سمت راست و مدافع راست حریف، به خوبی استفاده کند و گاها زنبورها در زمان از دست دادن توپ به شکل3-5-2 در می آیند.و همچنین از طرفی این احتمال نیز وجود دارد که توماس توخل، ممکن است از مدل 4-1-4-1نیز در حین بازی استفاده کند و در بازی دائما تغییرسیستم و مدل می دهد که همین امر، تاکتیک های متنوعی نیز ازجانب زنبورها را به همراه دارد.

 

دورتموندی ها درحمله سریع بسیار عالی کار می کند واز کناره ها نیز ،به خوبی استفاده می کنند. سرعت بازی بایرن و دورتموند، مهم ترین شاخصه ی تاکتیکی این دوتیم در طول زمان بازی بشمار می رود.در۶ دیدار پیشین این دوتیم ،بایرن موفق شده است که ۳بار زنبورها را شکست دهد و فقط یک بار مغلوب آنها شده و ۲ بازی نیز به تساوی کشیده شده است.دراین شش دیدار،مونیخی ها ۱۱ بار دروازه شاگردان توخل را باز کرده اند، وفقط ۳ بار دروازه ی آنها توسط زنبورها، گشوده شده است.وازاین حیث کفه ترازو به سود باواریایی ها سنگینی می کند.

 

این دیدار حساس می تواند ،حاوی نکات فنی و آموزشی بسیار زیادی از فوتبال مدرن درسطح باشگاهی اروپا وجهان باشد.امیدوارم امشب دیدار جذاب و زیبایی را شاهد باشیم.

 

نویسنده: امین یردانی


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3ny8yx

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


رئال در آستانه شکستن رکورد بارسا در چمپیونزلیگ

اعاده حیثیت آنجلوتی در یک بازی تشریفاتی
پیش بازی بایرن مونیخ و ‏اتلتیکو مادرید؛