تاریخ انتشار: 1395/06/06 21:06
کد خبر: 265053

استقلال با خط دفاع کاملا خارجی در لیگ برتر!

تنها کافی است به لیست بازیکنان خارجی استقلال نگاهی بیندازید تا به این نکته پی ببرید که آبی‌پوشان پایتخت در حال ثبت آماری جالب در تاریخ رقابت‌های لیگ‌ برتر هستند.
استقلال با خط دفاع کاملا خارجی در لیگ برتر!

به گزارش سرویس فوتبال لیگ برتری فرتاک ورزشی،آماری مبنی بر اینکه با جذب لئوناردو پادوانی، به تنها تیم ایرانی تبدیل می‌شوند که سه سهمیه غیرآسیایی خود را به مدافعان خارجی اختصاص داده و قصد دارند با ساختاری کاملاً تدافعی بار دیگر وارد لیگ ‌برتر شوند. اتفاقی نادر که می‌تواند برای علیرضا منصوریان چالش‌های زیادی به ارمغان بیاورد آن هم در روزهایی که انتقادات زیادی از این مربی جوان شده است.

 

هرایر مکویان برای سومین سال متوالی در استقلال ماندنی شد. منصوریان هم درست مثل امیر قلعه‌نویی و پرویز مظلومی اعتقاد داشت این مدافع ملی‌پوش ارمنستانی هنوز کارایی زیادی برای تیمش دارد به همین خاطر قراردادش را برای یک فصل دیگر تمدید کرد. در کنار هرایر، منصوریان به سراغ رابسون جان‌واریو مدافع برزیلی رفت. بازیکنی که با سر و صدا و شرط‌های خاصی پای برگه قرارداد با استقلال را امضا کرد مبنی بر اینکه اگر بعد از سال اول پیشنهاد مناسبی از تیم‌های اروپایی دریافت کرد راهی این تیم‌ها شود و باشگاه تهرانی هم مانعی برای انجام این انتقال نشود. با زوج مکویان - رابسون، استقلال نه تنها نتوانست در چهار هفته ابتدایی نتایج خوبی بگیرد بلکه با انتقادات زیادی از ساختار تدافعی‌‌اش روبه‌رو شد تا منصوریان برای پر کردن آخرین سهمیه غیرآسیایی خود بار دیگر به یک مدافع برزیلی که شاگرد سابقش بود، دل ببندد.

 

لئوناردو پادوانی مدافع برزیلی بعد از اینکه با سپاهانی‌ها به بن‌بست خورد و در لیست مازاد عبدا... ویسی قرار گرفت با پیشنهاد منصوریان جهت پوشیدن پیراهن استقلال روبه‌رو شد تا سومین مدافع خارجی این تیم لقب بگیرد. بازیکنی که گفته می‌شود ظرف امروز و فردا قراردادش نهایی خواهد شد تا در کنار مکویان و رابسون در خط دفاع استقلال به میدان برود. یکی از نزدیکان به باشگاه در تشریح جذب این مدافع برزیلی تصریح کرد: «منصوریان در آخرین نشست فنی که در باشگاه داشت با قرار دادن نام پادوانی در صدر فهرست خریدهایش مدعی شد با آمدن این بازیکن سیستم تدافعی تیمش را کاملاً تغییر داده و از نو خواهد ساخت به همین خاطر با تأکید سرمربی تیم تمام اقدامات برای جذب مدافع برزیلی انجام شد و باشگاه با خواسته‌های لئوناردو موافقت کرد و قرار بر این شد که خود بازیکن هم قدم‌های بلندی بردارد تا به یکی از بزرگ‌ترین باشگاه‌های ایران بپیوندد».

 

منصوریان قصد دارد با حضور پادوانی پلان تاکتیکی خود را به نسبت چهار هفته ابتدایی کاملاً تغییر داده و با سیستم ۲-۵-۳ مدرن به مصاف رقبا برود. سیستمی که بسیاری از باشگاه‌های بزرگ اروپایی هم از آن بهره می‌برند درست مثل یوونتوس و همین روستوف روسیه که با اتکا به آن توانست برای اولین بار راهی لیگ قهرمانان اروپا شود. در این سیستم که سه مدافع شبیه به هم در یک خط قرار گرفته و با دو بال کناری حمایت می‌شوند تیم‌ها ساختار تدافعی خود را کاملاً تقویت کرده و در بحث تهاجمی روی ضدحملات به حریفان ضربه می‌زنند. یکی از مربیان استقلال با تأیید این موضوع گفت: «ما این پلان تاکتیکی را در اردوی ارمنستان هم آزمایش کردیم اما با توجه به این‌که از نظر مهره کمبود داشتیم ترجیح دادیم در بازی‌های ابتدایی فصل با همان سیستم چهار دفاع به مصاف رقبا برویم اما آمدن پادوانی می‌تواند به ما کمک کند تا پلان تاکتیکی‌مان را تغییر دهیم».


حضور پادوانی در استقلال این تیم را به اولین باشگاه در تاریخ لیگ ‌برتر تبدیل می‌کند که تمام سهمیه‌های خارجی خود را به مدافعان اختصاص داده است. تصمیمی که عجیب به نظر می‌رسد اما منصوریان برای ترمیم تیم پرایراد خود چاره‌ای جز سوزاندن سهمیه‌های خارجی‌‌اش با مدافعان نداشت تا در این بین رکورد جالبی از خود به جا بگذارد. با این تفاسیر اگر پادوانی بیاید و در کنار مکویان و رابسون به میدان برود باید منتظر ماند و دید سایر بازیکنان می‌توانند با این خط کاملاً خارجی ارتباط برقرار کنند یا نه؟ اتفاقی که به اذعان بسیاری از کارشناسان می‌تواند چالش‌ها و دردسرهای زیادی برای استقلال و شخص علیرضا منصوریان رقم بزند.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2anmde

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


رونمایی از ترکیب جدید خط دفاع استقلال