تاریخ انتشار: 1395/12/13 15:10
کد خبر: 225502

علت افت بیرانوند از زبان گلر سابق پرسپولیس

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس، گفت: تیمی که می‌خواهد قهرمان شود باید کم گل بخورد و پرسپولیس الان چنین شرایطی دارد.
علت افت بیرانوند از زبان گلر سابق پرسپولیس

در خصوص وضعیت دروازه‌بانان تیم فوتبال پرسپولیس، گفت: من خودم به دلیل اینکه در تیم اکسین البرز حضور دارم گاهی وقت نمی‌کنم به دلیل بازی‌ها و تمرین همه بازی‌های پرسپولیس را ببینم اما به نظرم بهتر است در خصوص دروازه‌بانان پرسپولیس مربی آنها صحبت کند. البته در خصوص افت‌هایی که برخی از بازیکنان و دروازه‌بانان به آن دچار می‌شوند مطلبی می‌خواندم مبنی بر اینکه نوسان برای بازیکنان در طول فصل اتفاق می‌افتد و این یک موضوع طبیعی است. البته موضوعی وجود دارد و آن اینکه اگر دروازه‌بانی از نظر بدنی هم آماده نباشد اما می‌تواند از نظر روحی و روانی شرایط خوبی را برای خودش رقم بزند. این مسائل به نحوه کار مربیان برمی‌گردد که چطور بتوانند بازیکنانشان را در شرایط ایده‌آل حفظ کنند و به نظرم یک مربی دروازه‌بانان باید به علوم روانشناسی هم آگاه باشد تا بداند در چنین مقطعی باید چه کار کند.  
 
پیشکسوت باشگاه پرسپولیس در مورد عملکرد دروازه‌بانان این تیم ادامه داد: فصل قبل پرسپولیس به خاطر گل خورده بیشتر قهرمان نشد اما آنها امسال بیرانوند و چندین بازیکن کلیدی را به تیم اضافه کردند و می‌بینیم که این تیم چقدر کم گل خورده است. در چنین تورنمنت‌هایی قطعاً وقتی تیمی چند گل می‌خورد می‌تواند قهرمان شود و اگر مسابقاتی مثل جام جهانی یا لیگ قهرمانان اروپا را پیگیری کنیم به این نتیجه می‌رسیم که تیمی قهرمان می‌شود که کمتر گل خورده است. پرسپولیس امسال فقط مقابل استقلال سه گل خورد که آن هم در فوتبال طبیعی است وقتی یک تیم 15 بازی کم گل می‌خورد یا گل نمی‌خورد فقط در یک بازی دروازه‌اش باز می‌شود از نظر روانی به هم می‌ریزد و این مسائل در فوتبال وجود دارد که به خاطر مسائل روحی و روانی است.  
 
فنایی در مورد عملکرد تیم پرسپولیس تا اینجای لیگ هم خاطرنشان کرد: به نظرم امسال پرسپولیس خیلی خوب بازی می‌کند و هم در آسیا و هم در لیگ برتر نتایج خوبی به دست ‌آورده است و خوشبختانه الوحده امارات را هم شکست دادند. به نظر من پرسپولیس از نظر فنی شرایط بسیار خوبی دارد و شاید به دلیل کمبود مهره در ادامه بازی‌ها از نظر نفری به مشکل بر بخورد. امیدوارم که با درایت کادر فنی و تلاش بازیکنان این تیم در لیگ برتر هم قهرمان شود و هم اینکه بتواند در گروهش از لیگ قهرمانان آسیا صعود کند.  
 
دروازه‌بان اسبق پرسپولیس در خصوص رادوشوویچ دروازه‌بان کروات تیم پرسپولیس، اظهار داشت: او هم گلر خیلی خوبی است البته وقتی شما ساختار دفاعی خوبی داشته باشید خود به خود فشار کمتری روی دروازه‌بان می‌آید. الان پرسپولیس دو دروازه‌بان خوب و آماده دارد که به نظرم می‌تواند به این تیم کمک کند.  
 
فنایی در پاسخ به این سؤال که چرا بیرانوند در چند بازی اخیر دچار افت شده و گل‌های راحتی می‌خورد، تصریح کرد: به هر حال وقتی بازیکنی ذهنش درگیر باشد دچار مشکلات روحی و روانی می‌شود می‌بینیم که بیرانوند برای گرفتن طلبش از باشگاه سابق یا باید پیگیر شود و یا باید دعوا کند و این مسائل در روند عملکرد این بازیکن تأثیرگذار است. او یا باید به دنبال پول‌هایش باشد یا برای به دست آوردن حقش دعوا کند. این مسائل باعث می‌شود تا یک دروازه‌بان از شرایط ایده‌آل دور شود. 
 
پیشکسوت باشگاه پرسپولیس در مورد اینکه راهکار شما برای پایان بخشیدن به این افت دروازه‌بانی مثل بیرانوند که در تیم ملی هم حضور دارد، چیست گفت: به نظر من باید یک بزرگتر و یا یک مدیر برنامه قوی کنار او باشد تا همه کارهای خارج  از فوتبالش را به او بسپارد و تمرکز و همه حواس خود را روی دروازه‌بانی بگذارد اکثر فوتبالی‌ها شغل دوم ندارند و درآمدشان از فوتبال است پس باید یک فرد قوی کنار آنها باشد تا آنها فارغ از مسائل بیرونی فقط به فوتبال فکر کند. البته من خیلی از فوتبالی‌ها را می‌شناسم که همین مدیر برنامه‌ها پول‌هایشان را خوردند و به نظر من باید یک فرد مورد اعتماد در کنار بیرانوند قرار بگیرد. او دروازه‌بان پرسپولیس و تیم ملی است و کار بسیار سختی دارد که هم در لیگ آسیا و هم در لیگ برتر و هم در تیم ملی دروازه‌بانی کند چون فشار زیادی به او وارد می‌شود. در این شرایط باید خیلی سرسخت باشید تا بتوانید از این همه فشار عبور کنید اما به هر حال کسی که به پرسپولیس می‌آید باید فکر همه چیز را از قبل کرده باشد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/27b9we

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


رادوشوویچ و خیال راحت پرسپولیس

حسینی مرد اول خط دفاعی پرسپولیس است یا بیرانوند؟
عیار مدافعان ملی پوش پرسپولیس بدون بیرانوند مشخص می شود