تاریخ انتشار: 1395/08/18 00:50
کد خبر: 250335

از جذب بازیکن خارجی بی کیفیت تا بدهی های میلیاردی در پرسپولیس!

پرسپولیس طی سالهای اخیر با خرید بازیکنان درجه چندم خارجی نه تنها به نتیجه ای نرسیده بلکه صندوق بدهی های خود را مالا مال کرده است
از جذب بازیکن خارجی بی کیفیت تا بدهی های میلیاردی در پرسپولیس!

به گزارش سرویس لیگ برتر فرتاک ورزشی،  در این بین فقط دلالها و واسطه ها از عقد قرارداد این بازیکنان بی­کیفیت سود برده­اند و باشگاه پرسپولیس همیشه به دلیل شکایت این خارجی های گمنام در فیفا محکوم بوده است و چاره ای جز پرداخت کامل حق و حقوق آنها ندارد.

برانکو اما طی دو سال اخیر البته با حمایت باشگاه روندی را در پرسپولیس پیش گرفته که شاید راه آمدن این فوتبالیست های خارجی را مسدود کند.

این روند همانا جذب مهره های جوان و مستعد است که سرمربی کروات تاکید و اصرار فراوانی به آن ورزیده او به خصوص در فصل جاری این مهم را از قوه به فعل در آورده است.

جوانهای جویای نام مثل ابوالفضل درویش وند، صادق محرمی، حامد آقایی، احسان علوان زاده، شهاب زاهدی قبل از شروع لیگ شانزدهم به عضویت سرخپوشان در آمدند و چندی پیش هم حمیدرضا طاهرخانی ازتیم جوانان پرسپولیس، رضا کرملاچعب کاپیتان تیم ملی جوانان و البته چند روز قبل هم «عارف محمد علیپور» کاپیتان تیم ملی نوجوانان به جمع قرمزها اضافه شدند تا آینده پرسپولیس با حضور این جوانها تا حدود زیادی تضمین شود.

این درحالی است که ایوانکوویچ فصل قبل هم اقدام به جذب بازیکنی مثل محمد انصاری کرد که پیشرفت این مدافع توانا به حدی بود که او حالا به عنوان یک ملی پوش در اختیار کارلوس کی روش پرتغالی قرار دارد. ضمنا توجه سرمربی کروات به بازیکنان جوان دیگری همچون علی علیپور، فرشاد احمدزاده، مهدی طارمی، امید عالیشاه و احمد نوراللهی نشان از علاقه ویژه او به پایین آوردن میانگین سنی تیم تحت هدایتش دارد.

این حدبه جوانگرایی از دو جهت برای سرخپوشان مفید و بهره مند است؛ در وهله اول اینکه آینده پرسپولیس حداقل برای 5 سال آینده تضمین می شود و این باشگاه از جذب نیروی انسانی و بازیکن بی بهره می شود و اما دیگر اثر مهم این برنامه محوری دوری از بازیکنان خارجی و عدم جذب این فوتبالیست های گمنام است که از خارجی بودن فقط اسمشان فرق می کند.

به این اسامی توجه کنید؛ ژوزه تادئو، هروه اوسال، سامبو چوجی، مارک سپانوویچ، ولاتکو و اخیرا آنتونی گولچ حقیقتا این بازیکنان درجه چندم چه خدمتی به پرسپولیس کرده اند و به غیر از ضرر و خسران چه عایدی برای قرمزهای پایتخت داشته اند؟

متاسفانه در اردوی اوکراینی هم دو بازیکن گمنام دیگر به نام های آلکس پلیانسکی و ولادیمیر پریمیوف با نظر مستقیم واسطه ها به پرسپولیس آمدند تا بازهم این تیم «وبال گردن» داشته باشد.

واقعا حیف نیست پول بیت المال و هزینه های گزاف صرف این فوتبالیست های بی کیفیت و درجه چندم شود.

اگر همین هزینه برای شکوفایی بازیکنان جوان و آینده دار که الان در معیت تیم قرار دارند صرف شود قطعا آنها می توانند عصای دست پرسپولیس در روزهای آتی باشند.

به هر روی باید از برانکو ممنون باشیم که توجه ویژه ای به جوانها دارد و راه ورود به آنها را به پرطرفدارترین تیم ایران باز کرده است. شاید این مهم بتواند مانع از خریدهای کلان بازیکنان درجه چندم خارجی شود و از تل انبار شدن پرونده های پرسپولیس در فیفا جلوگیری کند.

پرسپولیس در حال حاضر درگیر پرونده قطور مانوئل ژوزه پرتغالی است و فیفا قرمزها را محکوم به پرداخت 6 میلیارد تومان کرده است.

آیا واقعا ژوزه 6 میلیارد می ارزید؟

از طرفی باشگاه باید پول قرارداد گابریل، سپانویچ و تادئو را هم بپردازد و تازه تکلیف آنتونی گولچ که یک دقیقه هم برای پرسپولیس بازی نکرده هنوز نامشخص است و قطعا سرخپوشان از گزند شکایت این بازیکن دورگه هم در امان نخواهند ماند.

نویسنده: "مهدی میرزائیان"

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3klobv

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


تناقض‌گویی پرسپولیسی‌ها درباره گولچ