تاریخ انتشار: 1396/04/05 10:17
کد خبر: 200817

منصوریان به سرنوشت یحیی گل محمدی دچار می شود؟

سرمربی آبی پوشان پایتخت یک چالش زرگ پیش رو دارد؛ چالشی که اگر درست کنترل شود می تواند فرجامی خوب برای او به دنبال داشته باشد و اگر اشتباه باشد می تواند در همان هفته های آغازین لیگ باعث اخراج او شود.
منصوریان به سرنوشت یحیی گل محمدی دچار می شود؟

هر مربی تفکرات و سبک خاص خود را دارد. در این هیچ شکی وجود ندارد که باید به یک مربی اختیار تام داده شود و به او این اجازه را داد تا هر بازیکنی را که دوست دارد جذب کند و یا هر بازیکنی را که نمی خواهد کنار گذارد. این یک قانون در فوتبال است چرا که مسئول نخست نتایج هر تیمی سرمربی آن است و باید در درجه نخست او پاسخگو باشد.

اما این بدین معنا نیست که همه تصمیمات یک مربی درست است و نباید از او انتقاد کرد و یا چیزی را به او گوشزد کرد.

مجتبی جباری یکی از چهره های فراموش نشدنی باشگاه استقلال است. او یک پلی میکر به تمام معنا است و اگر حاشیه سازی و یا تنبلی و یا ضعف بدنی اش نبود می توانست بازی در یک تیم بزرگ را تجربه کند. جباری آنقدر باهوش و زیبا بازی می کرد که از سوی هواداران استقلال لقب زیدان فوتبال آسیا را به خود اختصاص داد.

قرارداد این بازیکن ایرانی با الاهلی به پایان رسیده است و این باشگاه قطری تمایلی برای تمدید قرارداد جباری ندارد. در حالیکه همه چیز مهیای بازگشت جباری به استقلال است منصوریان اصرار دارد که به این بازیکن نیازی ندارد و حتی وساطت پژمان منتظری هم جواب نداده و منصوریان اجازه بازگشت به جباری را نمی دهد آن هم در شرایطی که استقلال سخت به یک هافبک بازیساز و پلی میکر در میانه میدان نیاز دارد و به آب و آتش می زند تا بازیکنی تمام شدنی مثل سرور جپاروف را جذب کند.

منصوریان اگر کمی حرفه ای فکر کند می تواند جباری را به استقلال برگرداند. بسیار بعید به نظر می رسد که جباری دیگر آن بازیکن جنجالی سابق باشد. او در الاهلی بدون حاشیه بازی کرد و به ندرت هم مصدوم می شد. تجربه جباری می تواند زمینه را برای قهرمانی آبی پوشان فراهم کند اما منصوریان راهی را در پیش گرفته که پیش از این یحیی گل محمدی رفت و سرانجام خوبی هم به دنبال نداشت.

گل محمدی در دوران حضورش در پرسپولیس با وجود آنکه مهدوی کیا بسیار آماده بود اما به این بازیکن بازی نمی داد و در فینال جام حذفی این بازیکن محبوب را نیمکت نشین کرد تا نفرین او باعث شود گل محمدی لجباز پرسپولیس را از جام دور کند و خود او هم با انتقاد شدید هواداران مواجه شود و در نهایت هم مجبور به استعفا شود.

منصوریان اگر استقلال نتیجه نگیرد مورد انتقاد شدید هواداران قرار خواهد گرفت. جباری به احتمال خیلی زیاد در صورت مخالفت منصوریان با بازگشت به استقلال از فوتبال خداحافظی می کند و این چیزی نیست که هواداران تیم بزرگ پایتخت بخواهند.

نام جباری به رمز اعتراض هواداران استقلال تبدیل خواهد شد و نتیجه گرفتن این تیم باعث می شود تا اسم جباری به رمز اعتراض علیه منصوریان تبدیل شود. سرمربی استقلال می تواند با برگرداندن جباری به استقلال با کمک مثلث باتجربه منتظری، جباری و رحمتی بار دیگر آبی پوشان را به قهرمانی در لیگ برساند و نباید او این مسیری را که قبل دیگران طی کرده اند و برایشان فرجام بدی داشته طی کند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3qlbzp

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


پشت پرده عدم رضایت منصوریان برای استقلالی شدن مجتبی جباری