تاریخ انتشار: 1396/03/01 15:56
دکتر بهار حسن میرزایی؛
کد خبر: 209233

پزشکی فوتبال،  از گذشته تا به آینده

پزشکی فوتبال،  از گذشته تا به آینده
طی دو دهه ی گذشته، پزشکی فوتبال،  پیشرفت چشمگیری داشته است. درست است که به صورت سنتی،  عملکرد بیشتر در جهت تشخیص بهتر آسیب ها با استفاده از تکنیک های پیشرفته ی تصویربرداری و همچنین تلاش برای درمان بهتر با استفاده از تکنیک های جدیدتر جراحی بوده است،  اما جمعیت رو به افزایش فوتبالیست ها و آسیب های آنها،  باعث ایجاد تغییر در این نگاه سنتی و قدم برداشتن در راستای پیشگیری از آسیب در قدم اول شده است.
 
همین موضوع مهم بوده که باعث ایجاد مراکز پزشکی فیفا در سرتاسر دنیا و تلاش برای همه گیر کردن استفاده از برنامه های پیشگیری از آسیب مثل "برنامه گرم کردن 11+" توسط مراکز پزشکی بین تیم های فوتبال و مربیان گشته است.
 
با در نظر گرفتن سیصد میلیون فوتبالیست در سراسر دنیا،  که هر کدام حداقل دو بار در سال دچار آسیب میشوند،  و اگر به طور میانگین هر بار آسیب باعث وارد آمدن هزینه ای معادل حداقل بین چهارصد هزار الی پانصد هزار تومان گردد، میتوان حدس زد که چه هزینه ی درمان هنگفتی به بازیکن،  باشگاه،  فدراسیون فوتبال و وزارت بهداشت هر کشور وارد میشود.
 
جدا از هزینه های مادی،  هزینه های ناشی از دور ماندن یک بازیکن از زمین چه از نظر روحی چه از نظر نتایج بدست آمده توسط تیم،  غیر قابل محاسبه و غیر قابل جبران است.
 
همچنین هزینه های درمانی ای یک فوتبالیست،  پس از پایان دوران فوتبال خود،  که به علت آسیب های وارده حین دوران فوتبال خود،  باید پرداخت کند، هیچگاه بدرستی نه دیده میشوند و نه حساب می شوند.
 

کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3gvmad

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


بیانیه چند وقت پیشِ کی روش علیه برانکو رایادتان هست؟/ ذهن شما را دستکاری کردند / عذرخواهی کن!