تاریخ انتشار: 1398/09/07 12:49
کد خبر: 79874

ذوب‌آهن و نفت مسجدسلیمان؛ تلاش برای شروع دوباره

تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان در هفته دوازدهم رقابت‌های لیگ برتر به مصاف نفت مسجدسلیمان می‌رود.
ذوب‌آهن و نفت مسجدسلیمان؛ تلاش برای شروع دوباره

هفته دوازدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال، جام خلیج فارس روز جمعه 8 آذرماه با برگزاری 3 دیدار ادامه می‌یابد که در یکی از این دیدارها، تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان در ورزشگاه شهید بهنام محمدی به مصاف نفت مسجدسلیمان می‌رود.

ذوب‌آهن اصفهان باید در یکی از حساس‌ترین بازی‌های هفته دوازدهم، به مصاف نفت مسجدسلیمان برود، دیداری 6 امتیازی که نتیجه آن برای هر 2 تیم از اهمیت بالایی برخوردار بوده و از طرف دیگر با توجه به نزدیکی امتیازات تیم‌های پیکان، ماشین‌سازی و نساجی برای تیم‌های میانه جدول نیز مهم تلقی می‌شود.

سبزپوشان اصفهانی در حالی آماده پیکار با نفت مسجد سلیمان می‌شوند که هفته گذشته مقابل فولاد پیروزی با ارزشی را به دست آورده و به طور موقت از شرایط بحرانی فاصله گرفتند.

تقابل ذوب‌آهن با نفت مسجد سلیمان بهترین فرصت شاگردان منصوریان است تا بتوانند با پیروزی در این دیدار، به روند ناکامی‌هایشان خاتمه بخشند اما این اتفاق چندان ساده به نظر نمی‌رسد.

سبزپوشان اصفهانی در این دیدار باید مقابل تیمی به میدان بروند که نتایج خوبی به دست آورده و خود را به جمع تیم‌های بالای جدول و مدعیان رسانده است. شاگردان تارتار تا بدین جای فصل از 11 بازی خود، 3 برد و 8 تساوی کسب نموده و با 17 امتیاز در رده ششم جدول ایستاده‌اند.

ذوب‌آهن هفته گذشته فولاد را شکست داد اما از نظر نمایش تیمی و تاکتیکی خوب ظاهر نشد تا مشخص شود که تیم منصوریان برای اوج‌گیری دوباره راهی طولانی در پیش دارد. چالش بزرگ منصوریان در این دیدار، بازگرداندن نظم تاکتیکی و کم کردن فاصله بین خطوط تیم ذوب‌آهن است. فاصله یک هفته‌ای این دیدار با بازی قبلی ذوب آهن، فرصت مناسبی در اختیار منصوریان قرار داده است تا بتواند تیمش را از نظر روحی و روانی بازسازی کند.

در آن سو نفت مسجد سلیمان تیمی است که در فصل جاری تاکنون شکستی نداشته و رکورددار تساوی در لیگ است و روند رو به رشدی دارد. طلایی‌پوشان مسجدسلیمان اگر چه در هفته‌های ابتدایی لیگ شرایط چندان خوبی نداشتند اما به مرور روند حرکتی این تیم بهتر شده و اوج گرفتند.

شاگردان تارتار در هفته گذشته پرسپولیس را با یک گل شکست دادند تا نشان دهند که تیم سرسختی بوده و به راحتی باج نمی‌دهند. نفت مسجدسلیمان تیمی تدافعی است که در فاز دفاعی خوب عمل کرده و در ضدحملات خطرناک نشان می‌دهد. آنها پس از حضور تارتار در ابتدای فصل بر راس کادر فنی این تیم، در فاز هجومی آرایش بهتری پیدا کرده و خطرناک عمل می‌کنند.

آنچه مسلم است بازیکنان هر 2 تیم در این دیدار از انگیزه‌های بالایی برخوردار بوده و نیاز هر 2 تیم ذوب‌آهن و نفت مسجد سلیمان به 3 امتیاز بازی، سبب می‌شود که تیم‌ها با حساسیت بیشتری در این دیدار حاضر شوند. باید منتظر ماند و دید که حوادث فوتبالی به نفع کدامیک رقم خواهد خورد.

برترین گلزنان:

در تیم ذوب‌آهن ارسلان مطهری با 4 گل و در تیم نفت مسجدسلیمان حامد نورمحمدی با 2 گل زده، بهترین گلزنان 2 تیم هستند.

محرومان و مصدومان:

ذوب‌آهن با ترکیب کامل در این بازی حاضر است و بازیکن محروم و یا مصدومی ندارد، اما نفت مسجدسلیمان عباس عسکری را به دلیل مصدومیت در اختیار نخواهد داشت.

اتفاق ویژه:

تقابل منصوریان و تارتار با توجه به پیشینه سرخابی بودنشان می‌تواند از جذابیت‌های این دیدار باشد.

ترکیب احتمالی نفت مسجدسلیمان:

سوشا مکانی، محمد طیبی، علیرضا علیزاده، حسین ابراهیمی، میثم نقی‌زاده، مجید عبدی، سجاد جعفری، فرزاد حاتمی، سعید کریمی، احمدی الجبوری و پیام ملکیان

سرمربی: مهدی تارتار

ترکیب احتمالی ذوب‌آهن:

معراج اسماعیلی، محمد نژادمهدی، وحید محمدزاده، هادی محمدی، حمید بوحمدان، دانیال اسماعیلی‌فر، قاسم حدادی‌فر، علیرضا منظمی، مسعود ابراهیم‌زاده، ارسلان مطهری و مهدی مهدی‌پور

سرمربی: علیرضا منصوریان

برنامه سایر بازی‌های هفته دوازدهم لیگ به شرح زیر است:

پنج‌شنبه 7 آذر ماه

ماشین‌سازی تبریز - سایپا

جمعه 8 آذر ماه

شاهین شهرداری‌ بوشهر- پارس جنوبی جم

فولاد خوزستان - گل‌گهر سیرجان

شنبه 9 آذر ماه

سپاهان - استقلال

پیکان - تراکتور

شهرخودرو - صنعت‌نفت آبادان

پرسپولیس - نساجی

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/27znbd

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


نفس راحت منصوریان/ اولین پیروزی ذوب‌آهن مقابل شاهین بحران‌زده