تاریخ انتشار: 1402/05/08 21:00
کد خبر: 1826

علت زخم در ناحیه تناسلی مردان

زخم در ناحیه تناسلی مردان انواع مختلفی دارند.
علت زخم در ناحیه تناسلی مردان

زخم در ناحیه تناسلی مردان انواع مخلفی دارند مثل: دانه‌های سفید یا قرمز، برجستگی‌ها، زگیل، کیست یا اولسرها (زخم‌هایی که بر روی کلاهک آلت مردانه) بر روی آلت آن‌ها ایجاد بشود.

۱) تبخال

تبخال تناسلی یکی از انواع عفونت‌های مقاربتی است که در اثر ویروس تبخال بر روی آلت مردانه ایجاد می‌شود. از علائم تبخال می‌توان به زخم‌های دردناک، خارش، و تاول‌های پر از مایعات اشاره کرد.

در صورت ترکیدن این تاول‌ها جای زخم‌هایی بر روی آلت مردانه باقی خواهد ماند. پس بهتر است در صورت ابتلا به این بیماری مراقب باشید و فشاری به تاول ایجاد شده وارد نکنید تا کاملا درمان شود.

۲) زگیل تناسلی

همانطور که می‌دانید بیشترین علت زخم در ناحیه تناسلی از انواع  زخم و بیماری‌های مقاربتی هستند. زگیل تناسلی هم یکی دیگر از زخم‌های عفونی مقاربتی است که که به صورت یک زائده اضافی و برآمدگی بر روی آلت مردانه ایجاد می‌شود.

۳) سفلیس

سفلیس یک عفونت مقاربتی و بسیار شدید باکتریایی است که بسیار بسیار خطرناک بوده و در صورت عدم رسیدگی و درمان می‌تواند پیامدها و مشکلاتی مانند: مشکلات قلب و عروق، زوال عقل، مننژیت، سکته و…. بشود.

جالب است بدانید این بیماری خطرناک در ابتدا یک زخم کاملاً معمولی و حتی بدون هیچ درد و قرمزی خاصی ظاهر می‌شود و تا ۶ هفته‌ هم باقی خواهد ماند.

۴) بیماری‌های پوستی

وجود زخم قرمز رنگ در آلت تناسلی مردان به چه معناست؟ اسکابیز یک بیماری مسری پوستی است که پوست قسمت‌های مختلف بدن از جمله آلت را درگیر کرده و باعث ایجاد زخم در ناحیه تناسلی خواهد شد.

این بیماری در اثر ورود یک نوع کنه به نام Sarcoptes scabiei به زیر پوست ایجاد شده و تاول و زخم‌های ریز قرمزی را بر روی پوست ایجاد می‌کند.

اگر برای اولین‌بار به این بیماری مبتلا شوید احتمالاً تا ۶ هفته هیچ اثری از آن مشاهده نخواهید کرد اما زمانی که برای دومین‌بار به آن مبتلا شوید نهایتا تا ۴ روز پس از ابتلا علائمش را مشاهده خواهید کرد.

  • بیشتر بخوانید:
علت جابجا شدن غضروف بینی بعد از عمل چیست؟
مهم‌ترین دلایل مرگ جراحی بینی چیست؟
راینوپلاستی و تغییر چهره بعد عمل بینی

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2775d2

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


معایب خودارضایی