تاریخ انتشار: 1402/04/06 12:00
کد خبر: 3729

چه کسانی بیشتر دچار تبخال تناسلی می‌شوند؟

اصولاً دو نوع ویروس هرپس سیمپلکس می‌توانند باعث بروز تبخال تناسلی شوند.
چه کسانی بیشتر دچار تبخال تناسلی می‌شوند؟

اصولاً دو نوع ویروس هرپس سیمپلکس می‌توانند باعث بروز تبخال تناسلی شوند:

  • HSV-1:  این نوعی است که معمولاً باعث ایجاد تبخال یا تاول در اطراف دهان می‌. HSV-1 اغلب از طریق تماس پوست به پوست پخش می‌شود، اگرچه می‌تواند در ناحیه تناسلی شما در حین رابطه دهانی نیز منتقل شود. احتمال عود آن بسیار کمتر از عفونت HSV-2 است.
  • HSV-2:  این نوعی است که به طور معمول باعث تبخال دستگاه تناسلی می‌شود. ویروس از طریق تماس جنسی و تماس پوست با پوست گسترش می‌یابد. HSV-2 بسیار شایع و بسیار مسری است، چه شما یک زخم باز داشته باشید یا نداشته باشید.

ازآنجایی‌که ویروس در خارج از بدن به‌سرعت از بین می‌رود، تقریباً غیرممکن است که از طریق تماس با توالت، حوله یا سایر اشیا استفاده شده توسط فرد آلوده عفونت منتقل شود.

این ویروس‌ها از طریق غشاهای مخاطی وارد بدن می‌شوند. غشاهای مخاطی لایه‌های نازکی از بافت هستند که دهانه‌های ورودی بدن شما را پوشانده‌اند. آن‌ها را می‌توان در بینی، دهان و اندام تناسلی مشاهده کرد.

هنگامی‌که ویروس‌ها در داخل بدن قرار گرفتند، وارد سلول‌های شما شده و سپس در سلول‌های عصبی به‌راحتی تکثیر می‌شوند. همین مسئله درمان آن‌ها را دشوار می‌کند.

HSV-1 یا HSV-2 را می‌توان در مایعات مختلف بدن مانند بزاق، مایع منی و ترشحات واژن یافت؛ بنابراین احتمال انتقال تبخال تناسلی در افراد مجرد بسیار پایین است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2aa9l2

اخبار مرتبط



آخرین اخبار



تقویت میل جنسی با تستسترون