تاریخ انتشار: 1395/10/13 13:31
کد خبر: 238663

آخرین کارت قرمز برای آرش افشین

اولین جدا شده استقلال در نقل و انتقالات زمستانی مشخص شد و این بازیکن با حضور در ساختمان باشگاه رسما درخواست رضایتنامه داد تا جدایی اش قطعی شود.
آخرین کارت قرمز برای آرش افشین

بازیکنی لقب اولین جدا شده استقلال در نیم فصل را به خود اختصاص داد که حتی بدبین ترین طرفدار این تیم هم تصور نمی کرد عمر حضور او در جمع آبی پوشان به کمتر از چند ماه و نیم فصل بکشد اما آرش افشین که خود ساخته آکادمی استقلال بود در دومین مقطع و تجربه خود با پیراهن آبی های پایتخت هم به توفیق چندانی نرسید تا بار دیگر به فکر تغییر تیم بیفتد.

 

اواخر دهه 80 جوانی از آکادمی استقلال ظهور و به فولاد پیوست که بعدها به ستاره بی چون و چرای خط حمله این تیم خوزستانی تبدیل شده و نوید پدیده ای جدید برای فوتبال ایران را داد. بازیکنی که افشین قطبی سرمربی وقت تیم ملی ایران او را به نام های بزرگی ترجیح داد و با خود در فهرست نهایی جام ملت های آسیا 2011 به دوحه قطر برد و در برخی بازی ها به صورت فیکس مورد استفاده قرار داد از جمله بازی حساس با امارات در مرحله گروهی که فیکس بازی کرد و گل هم به ثمر رساند اما با دریافت کارت قرمز از حضور در بازی با کره جنوبی در یک چهارم نهایی محروم شد.

افشین با فولاد هم روزهای درخشانی را در لیگ برتر ایران تجربه و به مقام قهرمانی هم رسید تا رفته رفته به افتخارات زیادی در فوتبال برسد آن هم در سنین پایین و به عنوان جوانی با قابلیت های فنی و تکنیکی بالا. در آن روزها همواره نام افشین به عنوان یکی از سوژه های بازار نقل و انتقالاتی بر سرزبان ها افتاد و مدام شایعاتی پیرامون سرخابی شدن این بازیکن به گوش می رسید اما در میان تعجب همگان این سپاهانی ها بودند که با توجه به حامی مالی قوی توانستند این بازیکن را جذب و از او به عنوان یکی از خریدهای بزرگ نام ببرند درست در مقطعی که مجتبی جباری هم از استقلال راهی نصف جهان شد تا در ترکیب کهکشانی های زرد به میدان برود.

 

از همین مقطع استارت افول ستاره نوظهور فوتبال ایران خورد چون افشین بعد از شروع استثنایی با تیم محبوب نصف جهان مثل تمام انتخاب های قبلی به یک باره افت کرد تا نیم فصل در سپاهان دوام آورده وقتی نتوانست انتظارات کرانچار را برآورده کند بار دیگر به فولاد بازگشت. باز هم شروع او با فولاد  خوب بود ولی رفته رفته  در اهواز با جنجال های بسیاری پیرامون کارت پایان خدمت و دوران سربازی اش روبه رو شد تا در کنار این بلواها مصدومیت های متوالی هم گریبانگیرش شود تا عملا او را از سطح اول فوتبال ایران دور کند و بیشتر در متن حاشیه ها قرار دهد.

با تمام جنجال ها و اتفاقاتی که رخ داد آرش افشین راهی ملوان در شمال ایران شد تا دوران خدمت سربازی اش را گذرانده و دوباره به روزهای اوج بازگردد، تصمیمی که در ابتدا خوب بود و این مهاجم را به عنوان یکی از بهترین بازیکنان لیگ معرفی کرد اما بعد از مصدومیت دوباره و شکستگی استخوان پای این بازیکن حضور در ملوان هم برای آرش توفیق چندانی رقم نزند. افشین  بیشتر روزهای حضور در ملوان را به دلیل مصدومیت دور از ترکیب اصلی گذراند و وقتی هم کارت پایان خدمتش را گرفت به همین دلیل نیم فصل دوم فصل قبل را بیرون ماند و نتوانست فوتبال بازی کند.

 

در تابستان آرش افشین اما تصمیم عجیبی گرفت و با توجه به اعتمادی که منصوریان به او داشت ترجیح داد به استقلال بازگردد بلکه این بار حضور موفقی با این تیم پرطرفدار داشته باشد. در روزهای ابتدایی همه طرفداران و حتی کادر فنی استقلال از او به عنوان یکی از خریدهای پرامید نام می بردند اما برخی اهالی فوتبال هم بودند که نسبت به این خرید بدبین بوده و ادعا می کردند آرش افشین نمی تواند از زیر بار فشارها و حواشی اطراف استقلال جان سالم به در ببرد و همین طور هم شد تا این بار هم بازگشت افشین به استقلال فرجام خوبی نداشته باشد.

ستاره نوظهور اواخر دهه 80 که می توانست به یکی از بهترین مهاجمان تاریخ فوتبال ایران تبدیل شود چون هم استعداد خوبی داشت هم از فیزیک مناسبی بهره می برد با چند تصمیم اشتباه و همین طور بدشانسی به وضعیتی دچار شد که حالا در فهرست مازاد منصوریان و استقلالی ها قرار گرفته و با جدایی از این تیم پرطرفدار پایتخت آخرین کارت قرمز دوران فوتبالی اش را دریافت کند و ثابت شود استقلال خانه ای نبود که او را به آرامش رسانده و دوباره در سطح یک ستاره نشان دهد.

 

 حالا افشین باید برای آینده اش تصمیم جدیدی بگیرد، تصمیمی که همه دوستداران او امیدوارند درست از آب در بیاید تا این مهاجم 26 ساله که هنوز فرصت برای بازگشت به روزهای اوج را دارد دوباره به همان ستاره سال های گذشته تبدیل شود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2oexbl

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


شایعه یا واقعیت ؛ سنگر بان سابق در راه استقلال