تاریخ انتشار: 1395/12/27 22:08
کد خبر: 222315

آیا فولاد در سال 95 همان فولاد همیشگی بود؟

همانگونه که بارها گفته ام ، پس از حدود 2 دهه سلطه کروات ها بر فوتبال خوزستان ، تجربیات لازمه به مربیان بومی انتقال و نوبت به افراد توانمندی همچون نعیم سعداوی ، عزیز فریسات و موسی سواری رسید که هر کدام کارنامه ای درخشان در دوران فوتبالی خویش داشته اند . هر چند پیش از این هیچ کدام سرمربیگری در لیگ برتر را تجربه نکرده بودند ، اما همواره در زمره بهترین و سالم ترین مربیان فوتبال کشور قلمداد می شدند .
آیا فولاد در سال 95 همان فولاد همیشگی بود؟

به گزارش فرتاک ورزشی، واقعیت این است که فولاد ، لیگ شانزدهم را با نوسان و بهتر است بگوییم (( بد )) آغاز کرد . دلیل این امر ، عدم آشنایی مربیان یاد شده با تفکرات یک دیگر و عدم شناخت از بازیکنان تیم بوده است . آن هم تیمی که نسبت به فصل قبل تغییرات عدیده ای داشت . بنابراین ، تا کادر جدید بتواند تفکرات و داشته های فنی خویش را به تیم تزریق نماید ، بازی های ابتدایی لیگ با کسب نتایج ضعیف از دست رفت .

اما نعیم سعداوی مربی تحصیلکرده ، به همراه کمک های با تجربه اش همچون آقا عزیز ، موسی سواری و باغ آبادی بدنساز توانمند تبریزی ، توانست سریع السیر بر اوضاع و احوال مسلط شده و از تعطیلی های مکرر لیگ بخاطر بازی های تیم ملی ، نهایت بهره را برده و با پیشروی در زمان متوقف شده ، قرمزهای اهوازی را به کوران لیگ برگرداند . فولادی ها که در لیگ برتر شانزدهم ، عمدتا با سیستم 4231 و گاها با سیستم 442 به مصاف حریفان میروند ، در نیم فصل اول روند رو به رشدشان را ادامه داده و در نیم فصل دوم نیز ، موفقیت های آنان تداوم یافت ، اما به خوبی عملکرد اواخر نیم فصل اول آنها نبوده است .

فولادی ها اگر می خواهند مزد زحمات خویش را گرفته و سرمایه گذاری هایشان مثمر ثمر واقع شود ، میبایست کادر با دانش خویش را برای فصل آتی حفظ نموده و با جذب چند بازیکن کارآمد ، به همراه تزریق بازیکنان جوانی از رده های پایه ، روزهای خوبی را در سال 95 به نظاره نشسته و دل مردم خوزستان را شاد نمایند .

اگر بخواهم انصاف را رعایت کرده باشم ، باید بگویم اکثر بازیکنان فولاد خوب کار کردند و بمعنای واقعی 1 تیم بودند . اما عملکرد ساسان انصاری ، اسماعیل شریفات ، ایوب والی ، سینا مریدی ، عبدالله کرمی کمی بیشتر از بقیه به چشم آمد .

نویسنده: محسن بابادی(آنالیزور و تحلیلگر فوتبال ایران)

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2onaoq

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


مهترین دلیل حضورم در تبریز اعتقاد «آقا فراز» بود/ می‌خواهم از گسترش فولاد به تیم ملی برسم