تاریخ انتشار: 1402/05/17 18:00
کد خبر: 1390

علائم سردی بدن چیست؟

عدم تحمل سرما می‌تواند نشانه آن باشد که بدن شما به‌سختی خود را گرم می‌کند.
علائم سردی بدن چیست؟

ممکن است شما نیز با مشکل سردی بدن Hypothermia or cold sensation به دلیل افت دمای بدن یا عدم تحمل سرما مواجه شده باشید. بدن همه افراد نسبت به سرما واکنش متفاوتی دارد و بعضی از افراد بیشتر از دیگران احساس سرما می‌کنند. در این میان معمولاً زنان نسبت به مردان بیشتر احساس سرما می‌کنند زیرا به طور طبیعی متابولیسم بدن آن‌ها کمتر است.

عدم تحمل سرما می‌تواند نشانه آن باشد که بدن شما به‌سختی خود را گرم می‌کند. علل شایع عدم تحمل سرما شامل بی‌اشتهایی، کم‌خونی و کم‌کاری تیروئید است. از نظر پزشکی، هایپوترمی یا کاهش دمای بدن در اثر ازدست‌دادن گرما، می‌تواند یک وضعیت اضطراری باشد. این مشکل زمانی رخ می‌دهد که دمای بدن شما به زیر ۳۵ درجه سانتی‌گراد برسد، درحالی‌که دمای طبیعی بدن در حدود ۳۷ درجه سانتی‌گراد است.

سردی بدن اغلب در اثر قرارگرفتن در معرض هوای سرد یا غوطه‌ور شدن در آب سرد ایجاد می‌شود و معمولاً برای درمان باید به روشی آن را گرم کرد. وقتی درجه حرارت بدن کاهش می‌یابد، قلب، سیستم عصبی و سایر اعضای بدن نمی‌توانند به طور طبیعی کار کنند. در صورت عدم درمان، هایپوترمی می‌تواند منجر به نارسایی کامل قلب و سیستم تنفسی و در نهایت مرگ شود. اگر مرتباً احساس سرما می‌کنید، ممکن است یک بیماری زمینه‌ای داشته باشید که این احساس را ایجاد می‌کند. گاهی سردی بدن و لرز در اثر عفونت ایجاد می‌شود، حتی اگر درجه حرارت بدن شما طبیعی باشد یا افزایش یابد؛ بنابراین اگر مدام با سردی بدن مواجه می‌شوید و یا این مسئله شما را نگران کرده است، برای تشخیص علت دقیق آن به پزشک مراجعه کنید.

علائم سردی بدن چیست؟

اصولاً علائم سردی بدن به علت آن بستگی دارند. در هنگام عدم تحمل سرما در اثر قرارگرفتن در یک محیط سرد ممکن است با علائم زیر رو‌به‌رو شوید:

    شکننده شدن مو یا ناخن

    یبوست

    افسردگی

    سرگیجه یا خستگی

    ریزش مو

    عدم توانایی در گرم‌شدن علی‌رغم انجام کارهای مختلف

    رنگ‌پریدگی پوست

    تنگی نفس

    سوزن‌سوزن شدن دست‌ها و پاها

    ضعف بدنی

    افزایش وزن

درصورتی‌که سردی بدن بر اثر هایپوترمی باشد ممکن است علائم زیر را تجربه کنید:

    آبی‌رنگ شدن پوست، به‌خصوص در اطراف لب‌ها، انگشتان دست و پا

    گیجی

    بی‌حالی یا خستگی

    بی‌حسی در پوست یا اندام‌ها

    لرزیدن

    کاهش ضربان قلب و تنفس

    لکنت زبان

در مواردی که سردی مداوم بدن در اثر یک بیماری تهدیدکننده زندگی باشد، به‌محض مشاهده علائم زیر باید به دنبال خدمات اورژانس پزشکی باشید:

    دمای بدن، کمتر از ۳۵ درجه

    مشکل تنفسی

    گردن درد

    سفتی گردن

    درد شدید شکم

    غش کردن یا بیهوش شدن

علل سردی بدن چیست؟

اگر برای شما هم سوال است که سردی بدن نشانه چیست؟ باید بدانید سردی بدن دلایل بالقوه زیادی دارد که هرکدام علائم مختلفی دارند، برخی از آن‌ها فقط کمی آزاردهنده هستند، درحالی‌که برخی دیگر ممکن است نشانه یک بیماری زمینه‌ای جدی باشند اما اگر سردی دست و پا در صورتیکه همراه با فشار خون نرمال باشد، بیماری محسوب نمی‌شود و نیاز به اقدام خاصی ندارد. بسیاری از علل سردی به منجر به یبوست میشود در نتیجه سردی بدن و یبوست از علائم رایج است. به‌طورکلی از دلایل مختلف سردی بدن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2rbp64

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


بررسی علل اصلی پا درد در دوران بارداری