تاریخ انتشار: 1396/06/09 15:12
کد خبر: 185721

انگیزه خاص شاگردان کی روش برای ایجاد دردسر برای عربستانی ها؛ یوزهای ایرانی به دنبال انتقام غیرمستقیم از سعودی ها

بازی امروز ایران و کره‌جنوبی مسلما برای تیم کشورمان اهمیت مستقیم ندارد، چرا که ما پپش از این صعودمان به جام‌جهانی 2018روسیه را قطعی کرده‌ایم. با این حال این دیدار برای فوتبال ایران ارزش‌های فرعی خاصی دارد.
انگیزه خاص شاگردان کی روش برای ایجاد دردسر برای عربستانی ها؛ یوزهای ایرانی به دنبال انتقام غیرمستقیم از سعودی ها

 کارلوس کی‌روش در دوران حضورش روی نیمکت تیم ملی، چهار بار با کره پیکار کرده و هر چهار بار هم موفق به شکست این تیم شده است. به این ترتیب به نظر می‌رسد کسب برتری برابر ایران و سرمربی‌اش، به نوعی برای کره‌ای‌ها تبدیل به یک «عقده» شده باشد. آنها دوست دارند هر طور شده ایران را ببرند و طبعا مربی پرتغالی هم مایل نیست ظرف 90دقیقه، کل رکوردهای ارزشمندش را از دست بدهد. شکست در این بازی می‌تواند به طور همزمان رکورد پیروزی‌های صددرصدی برابر کره و نیز کلین‌شیت‌های پیاپی در مسابقات مقدماتی جام‌جهانی را خراب کند. با این همه اما تیم ملی ایران می‌تواند برای بازی امروز یک انگیزه دیگر هم داشته باشد و آن، دردسر درست کردن برای عربستان سعودی است!

تیم ملی کره‌‎جنوبی برای کسب سهمیه صعود مستقیم به جام‌جهانی ناچار است ایران را ببرد و روز آخر در بازی فینال‌گونه در خاک ازبکستان به مصاف این تیم برود. کره فقط یک امتیاز بیشتر از ازبکستان دارد و با توجه به اینکه ازبک‌ها پنجشنبه با چین قعرنشین و حذف شده مصاف خواهند داد، بازی با ایران برای کره‌جنوبی اهمیت تاریخی دارد. به عبارت دیگر آنها این بازی را به چشم مسابقه نهایی راهیابی به جام‌جهانی می‌بینند. به این ترتیب اگر تیم کشورمان در سئول موفق به شکست کره شود، احتمال قابل توجهی وجود دارد که چشم بادامی‌ها روی پله سوم بایستند و به پلی‌آف بروند. بر اساس قوانین، تیم سوم گروه ما با تیم سوم گروه دیگر مصاف می‌دهد که برنده این بازی باید برای صعود به جام‌جهانی با تیم چهارم کونکاکاف پیکار کند. در جدول گروه دیگر اما رقابت بین ژاپن، استرالیا و عربستان بسیار نزدیک است و هر سه تیم برای صعود مستقیم به جام‌جهانی تلاش می‌کنند. در همین چارچوب عربستان دوشب پیش به مصاف امارات رفت و یک بازی مهم برابر این تیم برگزار کرد، اما با توجه به اینکه بازی روز آخر سعودی‌ها با ژاپن در خاک حریف است، احتمال قابل توجهی وجود دارد که عربستان هم روی پله سوم قرار بگیرد و راهی پلی‌آف شود. به این ترتیب این ما هستیم که می‌توانیم رقیب سعودی‌ها در پلی‌آف را مشخص کنیم. طبعا آنها ترجیح می‌دهند اگر کارشان به آنجا کشید، با ازبکستان ملاقات کنند، اما ایران می‌تواند با پیروزی بر کره‌جنوبی، این تیم گردن‌کلفت را به پلی‌آف بفرستد و حسابی برای عربستان دردسر درست کند!

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2xbmmp

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


شاگردان کی روش  بهترین تیم آسیا در دفاع، هشتمین تیم در حمله