تاریخ انتشار: 1395/10/11 11:52
کد خبر: 239173

پیش بازی لیورپول و منچسترسیتی/ جدال کلوپ وگواردیولا در مرسی ساید

دیدار حساس لیورپول و من سیتی امشب در آخرین ساعاتی سال میلادی 2016 برگزار می شود تا نهمین دیدار رودروی دو مربی بزرگ که هر کدام 4 پیروزی در کارنامه خود دارند، برگزار گردد.
پیش بازی لیورپول و منچسترسیتی/ جدال کلوپ وگواردیولا در مرسی ساید

امشب از هفته نوزدهم لیگ برتر جزیره وازساعت ۲۱به وقت ایران، ورزشگاه جهنم گونه آنفیلد درمنطقه مرسی ساید شهر لیورپول قرار دارد، پذیرای دوتیم بالای جدول لیگ برتر جزیره، تیم اف سی لیورپول رده دومی با هدایت کلوپ آلمانی از یک سو و منچستر سیتی رده سومی، تحت هدایت گواردیولای اسپانیایی از طرف دیگری، خواهد بود.

کلوپ یک مربی انرژیک ومتخصص در حملات سریع است و بازی هوشمندانه ی او در یک سوم دفاعی حریف زبانزد است.او استاد بازی ترکیبی دریک سوم دفاعی حریف و ومیانه زمین است. جابه جایی ها و ایجاد فضا برای سایر بازیکنان خود، و فشار شدید بر روی خط دفاعی حریف یکی از برنامه های کلیدی این مربی کاربلداست، خصوصا دراین دیدار خاص که خط دفاعی حریف پاشنه آشیل آنهاست.یورگن سعی در ایجاد فشار مضاعف برخط دفاعی سیتی زن ها خواهد کرد. .

1912148

درآن سوی زمین، فیروزه ای پوشان منچستر سیتی با هدایت پپ گواردیولا ،فیلسوف اسپانیایی قرار دارند که در رده سوم جدول ایستاده اند. بازی مالکانه و پرسینگ وحشتناک تیم های پپ دریک سوم دفاعی حریف وخصوصا دریک سوم میانی واهمیتی که این مربی کاتالونی به خط میانی می دهد،باعث می شود که این دیدار که در آخرین روز سال ۲۰۱۶ میلادی، یعنی دقیقا در همان روزی برگزار می شود که بزرگ ترین نویسندگان تاریخ فوتبال ،به مصاف هم خواهند رفت وبه نوعی شاید تاریخ جدیدی را در این دوباشگاه پرمهره رقم بزنند، درروزی که تاریخ فوتبال نیز، برای یکی ازجذاب ترین و حساس ترین جدال های تاریخ لیگ برتر به نظاره خواهد نشست.

درپایان این دیدار دقیقا درست درزمانی که پاوسن داور بازی، در سوتش خواهد دمید، فقط چند ساعت تا آغاز سال نو مسبحی باقی مانده است. چند ساعتی که شاید، برای چند سال در اذهان هواداران دو تیم باقی خواهد ماند.

این بازی یکی از دیدارهایی خواهد بود که تقریبا دومربی خاص وصاحب سبک فوتبال جهان، روش وشیوه ای نسبتا شبیه به هم دارند،بازی مالکانه همراه با خلق موقعیت وسرعت.هر دو تیم درفاز هجومی قدرتمند هستند و در کار دفاعی به نوعی لنگ می زنند و باضعف های مفرطی روبرو هستند.

iBCn7UWrcrk5

نقطه قوت سیتی زن ها، بازی با پای براوو دروازبان این تیم است که به تیم پپ یک بازیکن در بازیسازی اضافه می کند،دقیقا خلاف همتایش درلیورپول، یعنی مینیوله که دربازی با پا ضعیف است و همین ضعف،نقطه قوت پپ در پرس از جلو محسوب می شود.

ازطرفی گویا این دیدار درخارج از مستطیل سبز ،جذاب تر وحساس تر وخاص تر بنظر می رسد، زیرا درست در مکانی که دو مربی بزرگ جهان فوتبال حاضر هستند.دریک سوی، یورگن کلوپ نابغه آلمانی و یکی ازبهترین مربیان حال حاضر جهان فوتبال قرار دارد و در طرفی دیگر، اعجوبه ای به نام پپ گواردیولا قرار دارد، کسی که درهر تیمی کار کرده به شکل فوق العاده ای تاثیرات خاص سبکش را درآنجا به یادگار گذاشته است که سیتی زن ها،نیز ازاین قاعده مستثنی نخواهند بود.

FfhNzo9NAKB0

گواردیولا که برخلاف کلوپ اولین فصل حضورش را در فوتبال جزیره تجربه می کند،ابتدای فصل را بشکل حیرت آوری آغاز کرد.۱۰پیروزی متوالی وپی درپی وسپس شاگردانش با افت شدیدی روبرو شدند.ولی پپ عادت دارد که  افت تیم های تحت هدایتش را به سرعت ترمیم کند ودوباره وارد کورس رقابت ها کند و این نشان از خودباوری این مربی بزرگ ازسویی و به باور رسیدن شاگردانش به توانایی های اوست که این ایمان دو طرفه به همدیگر از گواردیولا،یک مربی با کلاس بالای جهانی ساخته است، زیرا استاندارد های او خیلی بالاست.

دراین بازی پپ ممکن است ازدو مدل 4-2-3-1ویا 4-1-4-1استفاده کند . تسلط و اداره و کنترل میانه زمین برای پپ درتمامی دیدارهایش، حکم مرگ و زندگی را دارد. برای همین او سعی دارد که کمربند خط میانی تیمش را محکم ببندد و از براوو ،اوتامندی،کولاروف،کلیچی و زابالتا درخط دفاعی استفاده کند و از فرناندینیو و یحیی توره بعتوان دوهافبک دفاعی استفاده میکند که اگراز مدل4-1-4-1استفاده کند توره کمی جلوتر بازی خواهد کرد .سیلوا بعنوان طراح، پشت سر آگوئرو که درنوک هدف بکار گرفته می شود، بازی خواهد کرد واز دی بروین و استرلینگ بعنوان دو وینگر چپ وراست استفاده خواهد کرد.  

درآن سوی زمین کلوپ وشاگردان قرمزپوشش قرار دارند که برای تثبیت جایگاه دومی خود منتظر لغزش کونته وچلسی خواهند نشست تا خودرا بیش ازپیش به صدرجدول نزدیک کنند.

gH5tQlcGpukn

یورگن کلوپ و لیورپول که تا اینجا، رکورد های لیگ برترجزیره در این فصل را به نام خود ثبت کرده اند.این رکوردها، بهترین خط حمله و تعداد پاس ها و شوت ها را شامل  شده است.از کلوپ نقل قولی در افواه واذهان مانده است که مدیر مدرسه ی او زمانی که او مدرسه را ترک کرد به یورگن گفته بود که: امیدوارم در فوتبال به جایی برسی وگرنه من امیدی به آینده تو در تحصیل ندارم.ولی درواقع نیازی به امیدواری مدیر مدرسه نبود. کلوپ ترک تحصیل کرده وخیلی معمولی امروز به یکی از بهترین و بزرگترین مربیان جهان فوتبال تبدیل شده است.

 

کلوپ دراین بازی از مدل 4-3-3همیشگی اش استفاده خواهد کرد و از مینیوله ولاورن وماتیپ(کلاون) و کلاین ومیلنر درخط دفاعی استفاده می کند وکاپیتان هندرسون درمرکز میدان بازی می کند و در دوطرف راست وچپ او آدام لالانا و امره جان(وینالدوم)بازی خواهند کرد.استوربچ باهوش وگلزن بعنوان نوک هدفی که دائما جای خود را با فرمینوی برزیلی که درسمت چپ خط هجومی لیورپول بازی می کند،تغییر می دهد و سادیو مانه که یکی از بازیکنان کلیدی کلوپ دراین فصل محسوب می شود در سمت راست خط حمله قرمزپوشان آنفیلد بازی خواهد کرد.بازی ترکیبی کلاین ولالانا و مانه وگاها استوریچ، درسمت راست لیورپول ،هرتیمی را دچار مشکل کرده است و آن را به چالش کشیده است و پپ حتما برای مهاراین تاکتیک کلوپ ،برنامه ی خاصی را درنظر گرفته است.برگشت به عقب فرمینو ورفتن استوریچ به جای فرمینو درسمت چپ ،باعث می شود که مانه و لالانا بسرعت به عمق دفاعی حریفان زده و ازاین طریق به گلهای زیادی دست پیدا کرده اند.

آمار وارقام دوتیم را باهم مرور می کنیم.

 لیورپول ۳دیدار اخیرش در لیگ پیروز زمین بوده است. آن ها در این مدت۸ گل زده اند و وتنها یک گل دریافت کرده اند.

سیتی زن ها از هنگام راه اندازی لیگ برتر،فقط یک بار موفق شده اند که لیورپول را در آنفیلد شکست دهند. سرخیو آگوئرو توانسته است درلیگ برتر ۴ گل  وارد دروازه ی لیورپول کند.ولی آن گلها را در ورزشگاه آنفیلد هرگز نزده است.

لیورپول در ۱۹دیدار گذشته ی خانگی خود در برابر سیتی زن ها گل زده است.لیورپول بازی های انتهایی سال های ۲۰۱۴ و  ۲۰۱۵ را با پیروزی در لیگ برتر به پایان برده است.آدام لالانا بازیکن ملی پوش وخط میانی لیورپول بیش از همه هافبک های لیگ انگلیس در به ثمر رسیدن گل های تیمش تاثیر داشته است. او ۷ گل زده است و ۶پاس گل داده است.

1912145

لیورپول تا اینجای سال۲۰۱۶ موفق شده است که۸۶ گل بثمر برساند. این بهترین عملکرد لیورپول از سال ۱۹۸۵ است. لیورپول در سال۱۹۸۵،توانسته بود که ۸۷ گل به ثمر برساند.از طرفی سیتی زن ها در ۸ بازی از ۹ بازی اخیر خارج از خانه اش در لیگ برتر، حداقل ۲ گل زده است و لیورپول نیز در ۵ دیدار اخیر خانگی اش در لیگ برتر نیز حداقل ۲ گل بثمر رسانده است.

کلوپ و گواردیولا در۸ دیداری که مقابل هم قرار گرفته اند، ۴بار پپ پیروزی میدان بوده است و ۴بار پیروزی ازآن کلوپ بوده است.درتقابل نهم ،کدام مربی ازدیگری پیشی خواهد گرفت.این بازی یکی از جذاب ترین وحساس ترین ومهیج ترین دیدارهای باشگاهی درسطح اروپا قلمداد می شود، هرچند که به دلیل ایام کریسمس تمام لیگ های اروپایی درتعطیلات بسر می برند.امیدوارم شاهد دیداری زیبا وتماشایی و دیدنی باشیم وازآن به نکات جدبدی درفوتبال نوین امروزی دست یابیم.

 

نویسنده: امین یزدانی

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3678jz

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


کلوپ به گواردیولا هشدار داد/ رقابت در انگلیس مثل آلمان نیست