تاریخ انتشار: 1396/06/18 23:47
یادداشت/ حسین پنبه‌کار؛
کد خبر: 184025

به احترام زحمت‌کشان لیگ یک برخیزید/ فوتبال ایران متعجب از رشد تیم‌های لیگ یکی!

نتایج کسب شده لیگ یکی ها در جام حذفی سبب شده تا تیتر اول روزنامه‌ها و سایت‌های معتبر درخصوص این تیم‌ها باشد.
به احترام زحمت‌کشان لیگ یک برخیزید/ فوتبال ایران متعجب از رشد تیم‌های لیگ یکی!

 هفت تیم‌ لیگ یکی با عملکردی خیره‌کننده مقابل تیم‌های لیگ برتری موفق شدند خود را به جمع 16 تیم برتر جام حذفی برسانند. از 16 تیم حاضر در دور بعدی رقابت های جام حذفی، نیم‌شان تیم‌های لیگ یکی هستند. البته به علاوه تیم‌ لیگ دویی گل ابریشم تهران که تنها نماینده لیگ دو در بین 16 تیم برتر خواهد بود.

بازیهای تیم‌های لیگ برتری مقابل تیم‌های لیگ یکی همواره با چالش‌هایی روبه‌رو بوده است. از کاهش انگیزه بازیکنان تیم‌های لیگ برتری تا مناسب نبودن زمین و داوری و ... که همه ما در مصاحبه بعد بازی مربیان خوانده‌ایم و توجیحاتشان دیگر برایمان تکراری شده است اما بیائیم با افتخار برخیزیم و تیم‌های لیگ یکی را مورد ستایش قرار دهیم. تیم‌هایی که برای ساختن فردای فوتبال ایران بدون هیچ چشم‌داشتی کار می‌کنند و سربلندی تیم‌های ملی را خواستار هستند. با بررسی تک تک بازیهای این مرحله از جام حذفی همراه "فرتاک ورزشی" باشید:

1. اکسین البرز 2 - سایپا 1 / شهریار در کرج زمین گیر شد

یاران علی دایی در تیم سایپا در دربی البرز درحالی مغلوب اکسین شدند که حرفی برای گفتن نداشتند. گرچه دایی هر سال حساب ویژه‌ای روی جام حذفی می‌کند و با موفقیت در این جام، عملکرد متوسطش در لیگ را بهبود می‌بخشد، امسال اما به حریف گردن کلفتی برخورد کردند. حریفی که تا دقیقه 90 جنگید و با زمین گیر کردن یاران دایی، به مرحله بعدی صعود کردند. از کار علی لطیفی نمی‌توان به همین سادگی گذشت. لطیفی تیمی را برد که اکثر تیم‌ها آرزوی کسب مساوی مقابل آن را دارند. پیروزی مقابل سایپا، آن هم در جام حذفی و مقابل یاران دایی، عیار فنی بالای لطیفی را ثابت می‌کند گرچه همراه با کمی شیطنت‌های کنار زمین باشد!

2. پارس جنوبی 0 (3) - نساجی 0 (4) / پاشازاده نشان داد مربی بزرگی است، بزرگتر از تارتار

مهدی پاشازاده در گرمای وحشتناک بوشهر، مقابل تیمی به پیروزی دست یافت که همگان از پیروزی احتمالی میزبان صحبت می‌کردند. نساجی باروحیه‌ای فوق العاده ناشی از پیروزی در دربی مازندران به این مسابقه آمده بودند و زردپوشان پارس جنوبی نیز به پشتوانه صدرنشینی در لیگ برتر راهی این مسابقه شدند اما تقابل دو مربی سرخابی را پاشازاده برد. بردی که محبوبیت مهدی پاشا را در بین هواداران نساجی دو چندان کرده است. پاشازاده مقابل تیم اسبق خودش پیروز شد. مهدی پاشا همواره مقابل تیم‌های سابق خود پیروز بوده و نشان داده که یک ژورنالیست فوق‌العاده است. پاشازاده مربی‌ای را در خانه‌اش برد که امسال، پس از برانکو، وی بهترین مربی ایران است و پاشازاده با این پیروزی نشان داد که می‌تواند بالاتر از تارتار باشد و در فوتبال ایران، آقایی کند.

3. ذوب آهن 1 (2) - فجرسپاسی 1 (4) / سربازان مقابل ژنرال زانو نزدند

روزهای درخشش کاپیتان مهدی نظری در لباس فجرسپاسی به جام حذفی نیز سرایت کرد و او با گلی که از روی نقطه پنالتی زد، روحیه چند برابری به اردوی تیم فجر وارد کرد و نقش مهمی در مدیریت بازی داشت. فجرسپاسی درحالی که بیش از 50 دقیقه 10 نفره بود، اما یاران امیر قلعه نویی ره به جایی نبردند و نتوانستند دروازه فجر را باز کنند که نشان از استحکام دفاعی فجر می‌دهد. گرچه در 10 دقیقه پایانی توپ و میدان کاملا در اختیار تیم ذوب آهن بود و فجری‌ها فقط دفاع می‌کردند اما یاران علی اصغر کلانتری با مدیریت بازی، موفق شدند بازی را به پنالتی ببرند و در نهایت کاکوهای شیرازی، با دستان پر به شیراز بازگردند و سربازان سپاسی، مقابل ژنرال زانو نزدند.

4. راه آهن تهران 1 - خونه به خونه 2 / نکو سخت گام برداشت

گرچه پیروزی خونه به خونه مقابل راه آهن بااختلاف گل کم همراه بود اما اگر بخواهیم منطقی درخصوص تیم خونه به خونه نظر دهیم، باید این پیروزی را نقطه عطف جواد نکونام و شاگردانش در نظر بگیریم زیرا حریف چند بازیکن نامی از جمله فرشاد قاسمی، رضا معقولی و ... جذب کرده بود که اکثرا باتجربه بودند و سابقه حضور چند ساله در لیگ برتر را داشتند و جوانان بابلی مقابل این تیم به پیروزی دست یافته بود. البته نمی‌توان از کیفیت بد زمین نیز به همین راحتی گذشت. بابلی‌ها فوتبال شناوری را بازی می‌کنند و بازی روی زمین، در اولویت کار تیمی خونه به خونه است اما زمین ناهموار اکباتان تهران سبب شد تا آنها روی به بازی مستقیم بیاورند و در این امر نیز موفق بودند و با گلزنی موشک شهر بابل یعنی مهدی خیری، مقابل لوکوتیورانان به پیروزی دست یابند.

5. فولاد خوزستان 0 - ایرانجوان بوشهر 1 / یک سجاد و یک ایرانجوان و بس!

ایرانجوان با پیروزی دلچسب مقابل فولاد مدعی به نحوی از بحران خارج شد. بوشهری‌ها درحالی که در لیگ یک شرایط چندان مطلوبی ندارند، اما در جام حذفی گام بلندی برداشتند و تیمی را حذف کردند که سابقه قهرمانی در جام حذفی را دارد. گلزن ایرانجوان در این بازی سجاد فیض اللهی بود. همان بازیکنی که در هفته اول برای ایرانجوان پنالتی گرفت و در هفته دوم پاس گل داد و در هفته چهارم لیگ دو، تک گل تیمش را مقابل ماشین سازی به ثمر رساند و با نگاهی به کارنامه این فصل ایرانجوان درخواهیم یافت که ستاره بی‌بدیل امسال ایرانجوان، فیض اللهی است. بازیکنی که با تمدید قراردادش با ایرانجوان و اضافه شدن چند بازیکن خوب دیگر در فاز هجومی، قطعا ایرانجوان متفاوتی را در لیگ شاهد خواهیم بود.

6. پیکان تهران 1 - بادران تهران 3 / ربیعی به آقامعلم درس فوتبال داد

بادران تهران  و پیکان در حالی در یک شانزدهم جام حذفی به مصاف هم رفتند که تیم های فجر، نساجی و اکسین در مصاف با رقبای خود از لیگ برتر با پیروزی زمین را ترک کرده بودند و این می توانست برای شاگردان ربیعی یک بازی حساس باشد چرا که شکست در برابر آقای معلم و شاگردانش می توانست قدری آنها را نسبت به دیگر تیم های لیگ یک که صعود کرده اند، عقب بیاندازد.                                                                             در این بازی بادرانی های توانستند رقیب خود را با نتیجه 3 بر 1 شکست دهند تا از قافله تیم های خوب لیگ یک عقب نمانده باشند. محمد ربیعی با پیروزی در این بازی آنهم بانتیجه 3-1 به مجید جلالی درس فوتبال داد.

7. سپیدرود رشت 1 - ملوان انزلی 3 / دست‌نشان مچ نظرمحمدی را خواباند

دست نشان با پیروزی در دربی ال‌گیلانو به نحوی از بحران خارج شد و عزیز انزلی‌چی‌ها لقب گرفت. پیروزی با 3 گل معروف آنقدر برای هواداران ملوان مهم بود که پوشش مناسبی بر نتایج ضعیف ملوان در لیگ خواهد شد. آنها در دیدار حیثیتی فوتبال گیلان موفق شدند بانتیجه قاطع 3-1 به پیروزی برسند و خود را در بین 16 تیم برتر جام ببینند. اگر بخواهیم حرفی از حواشی این دیدار نزنیم، همچنین نمی‌توانیم از کیفیت فنی تیم سپیدرود در این بازی صحبت کنیم. آنها هیچ چیز برای گفتن نداشتند و آنقدر ضعیف بودند که در اوقات اضافه این بازی، بازیکنان آنها در زمین راه می‌رفتند و با خیال آسوده قدم می‌زدند درحالی که نیاز به گل داشتند. تک گل قرمزپوشان رشتی نیز از پنالتی به دست آمد و هنر خاصی بازیکنان و کادرفنی سپیدرود در این دیدار نداشت و باید گفت دست‌نشان، در دیداری برتر مچ نظرمحمدی را خواباند.

تیم‌های لیگ یکی گل گهر، راه آهن و برق جدید شیراز با باخت مقابل حریفان از گردانه رقابت ها حذف شدند و تیم نفت مسجدسلیمان نیز در تاریخی که اعلام خواهد شد، مقابل تیم گسترش فولاد تبریز به میدان خواهد رفت.

نویسنده: حسین پنبه‌کار

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/36z8r7

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


حمید طاهری فرد: مقابل سایپا مستحق برد بودیم/ از الان به فکر بازی با برق جدید هستیم
هافبک اکسین در گفتگو با فرتاک ورزشی؛

تصاویر/ دیدار بادران تهران و پیکان
از نگاه دوربین علی جلیلیان؛