تاریخ انتشار: 1396/03/07 23:17
کد خبر: 207776

پرسپولیس و جادوی سرنوشت/ پنج سکانس طلایی در راه است

پرسپولیس و جادوی سرنوشت/ پنج سکانس طلایی در راه است

آخرین بازی فصل پرسپولیس، قطعا مهمترین بازی این تیم هم به شمار می‌آید. سرخپوشان در حالی سه‌شنبه‌شب رودرروی لخویا قرار می‌گیرند که بازی رفت دو تیم با نتیجه مساوی بدون گل به پایان رسید. حالا قرمزها برای صعود از این مرحله و رسیدن به جمع هشت تیم نهایی، ناچارند لخویا را در خانه‌اش ببرند و یا اینکه به یک مساوی گل‌دار برابر این تیم دست پیدا کنند. اگرچه رسیدن به این هدف قدری دشوار به نظر می‌رسد و ممکن است فرصت‌سوزی‌های تهران کار دست شاگردان برانکو بدهد، اما انجام دادن این کار سخت و کسب جواز صعود در قطر می‌تواند آینده سرخ‌ها را کاملا تحت تاثیر قرار بدهد. در حقیقت پیروزی برابر لخویا فوایدی دارد که صفر تا صد پرسپولیس فصل آینده را زیر و رو خواهد کرد.

 

سروش و طارمی

اگر پرسپولیس به جمع هشت تیم برتر آسیا برسد و هوای فینال لیگ قهرمانان را استشمام کند، بسیار بعید است که سروش رفیعی قراردادش را با سرخپوشان تمدید نکند. سروش در حال حاضر تنها بازیکن بلاتکلیف پرسپولیس است که در موردش می‌گویند قصد دارد به فوتبال اروپا برود، اما خب ماندن در پرسپولیس و امتحان کردن شانس قهرمانی در آسیا حتما ارزش نادیده گرفتن پیشنهادهای درجه چندم اروپایی را خواهد داشت. همین شرایط در مورد مهدی طارمی هم وجود دارد؛ بازیکنی که البته هنوز یک فصل دیگر با پرسپولیس قرارداد دارد، اما طبق معمول در موردش می‌گویند پیشنهادهایی دارد!

 

حل مشکل منشا

هنوز تکلیف گادوین منشا با پرسپولیس روشن نشده است. سرخ‌ها با این بازیکن قرارداد بسته‌اند، اما فدراسیون فوتبال مصر است که این تیم نمی‌تواند قرارداد بازیکنان خارجی‌اش را ثبت کند. در این میان اگر پرسپولیس به مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان صعود کند، به احتمال فراوان فدراسیون هم انعطاف نشان می‌دهد و با ثبت قرارداد منشا موافقت می‌کند؛ چرا که در این شرایط پرسپولیس نماینده ایران در مهمترین برش از مسابقات آسیایی تلقی خواهد شد.

 

برانکو بر می‌گردد

این روزها شایعاتی به گوش می‌رسد در مورد اینکه ممکن است برانکو ایوانکوویچ پس از سفر به کرواسی دیگر به ایران بر نگردد و هدایت پرسپولیس را رها کند. شایعه‌پردازان عقیده دارند مشکلات مالی باشگاه و عدم وصول مطالبات برانکو باعث آزار مربی کروات شده است. کاری به صحت و سقم این مطالب نداریم، اما واضح است که اگر پرسپولیس لخویا را ببرد، برانکو تحت هر شرایطی به ایران بر می‌گردد تا کارش را با این تیم دنبال کند. طبیعتا او پرسپولیس را به جمع هشت تیم برتر آسیا نمی‌رساند که بعدا این بخت را در اختیار دیگران قرار بدهد.

 

طاهری و حکم مدیرعاملی

بعد از حرف و حدیث‌هایی که در مورد احتمال عزل علی‌اکبر طاهری بر سر زبان‌ها افتاد، وزارت ورزش تاکید کرد سرپرست باشگاه پرسپولیس در سمت خودش ابقا خواهد شد.با این حال قطعا سند این حکم را صعود احتمالی      پرسپولیس به مرحله بعد امضا می‌کند. در این صورت چه بسا مشکل اصلی طاهری هم حل شود و او بتواند با مساعدت هیات وزیران، حکم مدیرعاملی‌اش را دریافت کند.

 

عطش تیمی

خیلی‌ها نگران هستند که شاید بازیکنان پرسپولیس با توجه به قهرمانی مقتدرانه در لیگ شانزدهم، برای فصل بعد از عطش و انگیزه کافی برخوردار نباشند. این نگرانی بیراه نیست، اما حضور بین هشت تیم برتر آسیا می‌تواند فضای کاملا متفاوتی را بر باشگاه پرسپولیس حاکم کند و بازیکنان این تیم را همچنان گرسنه و باانگیزه نگه دارد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/395wao

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


آنچه باید از برانکو بیاموزیم/ این است سبک بزرگان