تاریخ انتشار: 1402/04/01 18:00
کد خبر: 4004

دلایل روانشناختی موثر بر سردمزاجی مردان

دلایل روانشناختی موثر بر سردمزاجی مردان چی هست.
دلایل روانشناختی موثر بر سردمزاجی مردان

شایع‌ترین دلایل روانشناختی سردمزاجی مردان عبارتند از:

اضطراب

مشکلات روانشناختی نظیر اضطراب، زندگی افراد و کیفیت روابط عاطفی و اجتماعی را به شکل قابل توجهی تحت تاثیر خود قرار می‌دهند. بحران‌های روحی و روانی علاوه بر ایجاد چالش‌های ذهنی، سلامت جسمانی را نیز مختل کرده و به نوبه خود می‌توانند در کاهش عملکرد جنسی تاثیرگذار باشند. برخی مشکلات جسمانی ناشی از اضطراب عبارتند از:

  • افزایش ضربان قلب
  • افزایش فشار خون
  • خستگی مفرط
  • کاهش میل جنسی

استرس

در دنیای امروز، همه انسان‌ها حداقل در مقاطعی از زندگی خود دچار استرس بوده‌اند. البته، سطح پایین استرس می‌تواند به عنوان یک نیروی محرکه قوی عمل کند. با این حال، استرس مداوم ناشی از فشار کار و رویارویی با چالش‌های متعدد زندگی به شکل قابل توجهی در اختلال عملکرد جنسی آقایان تاثیرگذار است.

افسردگی

اختلال افسردگی عمدتا از برهم خوردن تعادل مواد شیمیایی و هورمون‌های مغز ناشی می‌شود. این امر می‌تواند سردمزاجی مردان را به دنبال داشته باشد. مشکل اصلی این است که تشخیص افسردگی کار ساده‌ای نیست. براساس مطالعات انستیتوی ملی بهداشت روان، اغلب مردان مشکلات روحی و روانی را چندان جدی نگرفته و مایل به دریافت کمک‌های تخصصی نیستند. خبر خوب این است که افسردگی یک بیماری قابل درمان بوده و به محض برطرف شدن این مشکل، علائم سردمزاجی مردان کاهش می‌یابد.

اختلال در رابطه عاطفی با شریک جنسی

مشکلات عاطفی، بحث، مشاجره مداوم و ایجاد فضایی پر تنش به شکل قابل توجهی می‌تواند در کاهش میل جنسی و سردمزاجی مردان تاثیرگذار باشد. ضعف در برقراری ارتباط و عصبانیت از جمله عوامل موثر بر ایجاد اختلال در عملکرد جنسی آقایان به حساب می‌آید.

به خاطر داشته باشید، بهبود روابط عاطفی در برطرف کردن ناتوانی جنسی در آقایان موثر خواهد بود. اگر در زمینه حل و فصل مشکلات رابطه‌ای خود به کمک نیاز دارید توصیه می‌کنیم از طریق پلت‌فرم مشاوره آنلاین سلامت جنسی پذیرش ۲۴ با کارشناسان و متخصصان این امر تماس بگیرید.

ترس از تکرار تجربه مشابه

افرادی که برای نخستین بار عارضه اختلال عملکرد جنسی را تجربه می‌کنند معمولا از برقراری مجدد رابطه جنسی واهمه دارند. بررسی‌ها نشان داده‌اند، این افراد نگران آن هستند که هرگز نتوانند عملکرد طبیعی و مطلوبی را ارائه دهند.

این امر به شکل قابل توجهی در کاهش اعتماد به نفس تاثیرگذار بوده و به خودی خود می‌تواند سردمزاجی مردان را به دنبال داشته باشد. به خاطر داشته باشید، مشورت نکردن با پزشک برای یافتن روش‌های مناسب مقابله با این ترس باعث می‌شود این چرخه معیوب همچنان ادامه یابد.

عدم اعتماد به نفس

عدم اعتماد به‌نفس و نارضایتی درونی از وضعیت ظاهری و فردی از بزرگ‌ترین مشکلاتی است که می‌تواند اختلال عملکرد جنسی آقایان را به دنبال داشته باشد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/396jq3

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


علامت گرفتگی عروق؛ کسی که رگش گرفته، این حالو داره