تاریخ انتشار: 1402/03/28 11:00
کد خبر: 4276

دلایل جابجایی غضروف بینی پس از رینوپلاستی

دلایل جابجایی غضروف بینی پس از رینوپلاستی را در این مطلب مشاهده کنید.
دلایل جابجایی غضروف بینی پس از رینوپلاستی

مهم‌ترین علت این امر را باید در ضعف و اشتباه جراح بینی دانست. چرا که امروزه انواعی از متدها و روش‌های نوین جراحی بینی در دنیا به وجود آمده که اگر جراح حرفه‌ای و کاربلد باشد امکان بروز چنین اشتباهات و عوارضی تقریبا غیرممکن است.

در برخی از موارد مشاهده شده که پزشک به دلیل اصرار بیمار به مدل خاصی یا تکنیک اشتباه و یا عدم آگاهی، اقدام به برداشتن یا تغییر فراوان و غیر استاندارد غضروف بینی کرده است. این امر سبب می‌شود که ساختار بینی ضعیف شده و غضروف‌ها ثابت نماند و نتیجه کار جابجایی غضروف شود.

ماساژ غیر اصولی بینی

ماساژ درمانی یکی از راه‌های از بین برنده تورم پس از جراحی است که اگر به صورت اصولی و درست انجام نشود، می‌تواند سبب جابجایی غضروف بینی بعد از عمل شود. بنابراین توصیه می‌شود که از ماساژ خودسرانه بینی جلوگیری کرده و حتما شیوه صحیح این کار را از پزشک خود پرسیده شود.

عدم رعایت نکات مراقبتی پس از عمل

به جرات می‌توان گفت بیشتر مشکلات و عوارض پس از عمل، اگر مربوط به جراح نباشد، به علت انجام ندادن یا سهل‌انگاری در رعایت مراقبت‌های توصیه شده بعد از جراحی است. زیرا تا چند ماه پس از عمل، ساختار بینی بسیار شکننده و ضعیف است. در نتیجه کوچکترین بی‌احتیاطی یا ضربه می‌تواند سبب تغییر در شکل یا بروز مشکلاتی شود.

بنابراین لازم است تا زمانی که بینی استحکام و مقاومت اولیه خود را به دست آورد، مواظب بود که حادثه‌ای برای آن اتفاق نیفتد. زدن عینک، فشار دادن، ضربه، تصادف یا هر آسیب دیگر از جمله مواردی هستند که می‌توانند سبب جابجایی غضروف یا تغییر شکل بینی پس از عمل شوند.

جابجایی غضروف بینی بعد از عمل

در اینجا نباید فراموش کرد که ممکن است، تورم غضروف‌ها با جابجایی آن‌‌‌ها اشتباه گرفته شود. اما این طور نیست. در هنگام جراحی به خاطر برش و دستکاری غضروف، واکنش‌های اتفاقی می‌افتد که طبیعی است و همین ورم‌ها سبب شده‌اند که به نظر برسد غضروف در جای خودش نیست یا بینی کج شده است. اما بعد از خوابیدن ورم و مشخص شدن شکل اصلی بینی، دیگر خبری از این مشکلات نباشد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/39b872

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


روند بهبودی بعد از عمل رینوپلاستی