تاریخ انتشار: 1402/05/08 20:00
کد خبر: 1828

مهمترین علائم عفونت ادراری در بارداری چیست؟

بسیاری از خانم‌ها زمانی که متوجه بارداری خود می‌شوند قبل از هرچیزی از بابت ابتلا به بیماری‌های شایع این دوران می‌شوند و ممکن است حتی دچار وسواس فکری هم بشوند.
مهمترین علائم عفونت ادراری در بارداری چیست؟

بسیاری از خانم‌ها زمانی که متوجه بارداری خود می‌شوند قبل از هرچیزی از بابت ابتلا به بیماری‌های شایع این دوران می‌شوند و ممکن است حتی دچار وسواس فکری هم بشوند.

مهمترین موضوعاتی که ذهن خانم‌های باردار را به خود مشغول می‌کند این است که آیا عفونت ادراری در بارداری برای جنین خطرناک است؟ یا به طور کلی بیماری عفونت ادراری در بارداری خطرناک است؟ چه عوارضی ممکن است در اثر این بیماری برای مادر یا جنین اتفاق بیفتد؟

بهترین راه برای اینکه کمی خیال‌تان آسوده باشد و نگرانی‌های بی‌مورد نداشته باشید، مراجعه به دکتر کلیه است. اگر یک دکتر متخصص شما را معاینه کند و مشکل‌تان را تشخیص دهد خیلی راحت‌تر می‌توانید روند درمان را شروع کرده و پیگیری کنید.

حتی اگر فقط احساس بیماری دارید و دچار وسواس فکری شده‌اید هم بهترین راه مشورت گرفتن از دکتر زنان آنلاین یا دکتر اورولوژیست آنلاین است.

در نهایت ما علائم عفونت ادراری در بارداری را برای شما شرح می‌دهیم تا بدانید عفونت ادراری در بارداری چه علائمی دارد و اگر لازم بود به دکتر عفونت ادرار مراجعه کنید.

  • تکرر ادرار
  • احساس درد در نواحی شکمی، زیر شکم، لگن و کلیه‌ها
  • ادرار بدرنگ، کدر، بدبو و خونی
  • سوزش شدید ادرار
  • تب و لرز، استفراغ، حالت تهوع غیر طبیعی
  • احساس نیاز زیاد به ادرار کردن در فواصل کوتاه به صورت غیر طبیعی

علائم عفونت ادراری با علائم باردار بودن مشترکات زیادی دارد. برای مثال در حالت طبیعی، یک خانم باردار نسبت به سایر افراد احساس نیاز بیشتری به ادرار کردن دارد و این موضوع به دلیل فشاری است که از طریق جنین و رحم به مثانه وارد می‌شود.

یا بسیاری از بارداری‌ها با حالت تهوع‌های شدید همراه است. به همین دلیل هم با هرنشانه‌ای نمی‌توان عفونت ادراری در بارداری را تشخیص داد.

اما برای اینکه دچار وسواس نشوید بهتر است اگر پزشک‌تان آزمایش تشخیص عفونت ادراری را از شما درخواست نکرد و شما این علائم را داشتید، با دکتر مراقبت بارداری که از ابتدای زمان بارداری با او در ارتباط هستید، مشورت کنید تا در صورت نیاز اقدامات لازم را برای شما انجام دهد.

البته توجه داشته باشید که درصد خیلی کمی از عفونت‌ ادراری درباری هیچ علائم یا نشانه‌های خاصی ندارد و تنها با معاینات و چکاپ‌ها قابل تشخیص است.

  • بیشتر بخوانید:
علت جابجا شدن غضروف بینی بعد از عمل چیست؟
مهم‌ترین دلایل مرگ جراحی بینی چیست؟
راینوپلاستی و تغییر چهره بعد عمل بینی

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/39g774

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


راه‌ تشخیص تبخال تناسلی مردان چگونه است؟